Announcement

Collapse
No announcement yet.

synthesizer mottakere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • synthesizer mottakere

    Kan disse synthesizer mottakeren brukes sammen med "vanlige" radiosendere, dvs at en har en sender som bruker krystall mens mottakeren er krystallfri?

    Er synthsizer mottakere sikrere og mer glitchfrie enn mottakere med krystall? (forutsatt at en holder seg innenfor oppgitt rekkevidde selvfølgelig)
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    Eneste forskjellen er at en synth-mottaker har en valgfri elektronisk "krystall" - så ja, den vil fungere fint sammen med en vanlig sender.

    Nei, du er ikke mindre utsatt for forstyrrelser med en synth-mottaker vs vanlig mottaker.
    ----------------
    Haldor
    ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

    Comment


    • #3
      Finnes de for ppm?

      Angrer litt på at jeg ikke kjøpte synth mottaker i stedet for JR770 ene mine ettersom prisforskjellen bare er en Align mottaker...

      Comment


      • #4
        De to jeg så på er Webra Scan DS6 og DS8 fra RS Hobbyimport. Begge de to har PPM mode. Ikke så verst pris med tanke på at man slipper krystall. Den minste vil passe fint i mange elektromodeller.
        Alf Surdal
        Hovsherad

        Comment


        • #5
          Når Webra sine synth-mottakere også er av de beste er det bare å løpe å kjøpe!
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            er det egntlig noen stor fordel med synth mottaker (som jeg ikke har oppdaget) hvis man ikke har det på senderen slik at man kan bytte kanal hvis den man vanligvis bruker er opptatt.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Jeg har det på radioen og har 4 forskjellige mottaker krystaller men ser ikke poenget om man ikke har synth sender eller flere sender krystaller nei.

              JR77S'er stå på ønskelista...

              Comment


              • #8
                gledesdrepere hehe

                det er jo litt stas da, selv om det ikke er nødvendig når jeg har Futaba 7C og bare en senderkrystall. uansett så eliminerer en jo en feilkilde når en slipper å bruke mottakerkrystall eller??
                Alf Surdal
                Hovsherad

                Comment


                • #9
                  hehe var ikke ment å være gledesdreper men det er jo som du sier man elimenere jo en feilkilde. og man slipper å mistekontrollen pga at krystallet tar kvelden
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Jaså, Visa kortet klør etter å brukes ja...

                    Comment


                    • #11
                      Det er en sannhet med visse modifikasjoner å tro at en Synth-mottaker ikke inneholder krystaller...
                      De aller fleste synth-enhetene benytter seg av nettopp et krystall for å generere en grunnfrekvens. På vedlagte bilde (MPX Synth IPD 7) er det lett å identifisere krystallet til høyre på printet.
                      En DS-mottaker har i noen tilfeller hele 3 krystaller inne på printet i tillegg til den utskiftbare som står på første SuperHet-trinn... Et krystall som tilsvarer førstetrinnet i en SingelConversion og gjerne et par til som skal dempe overtoner som genereres i mixetrinnene. Så da sitter man i praksis med 4 krystaller som kan få seg en knekk i en krash.
                      Attached Files
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tintin
                        Jaså, Visa kortet klør etter å brukes ja...
                        hehe, neida, eeh dvs joda, men det blir nok stopp nå for en stund. månedens budsjett er oppbrukt for lenge siden.
                        Alf Surdal
                        Hovsherad

                        Comment

                        Working...
                        X