Announcement

Collapse
No announcement yet.

Retract servo helt på bærtur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Retract servo helt på bærtur?

    Hei.... Noen som har peil på retractservoer?
    Når jeg setter inn min og setter på strøm, løper den helt i andre enden og fortsetter å dra til den når bunns... uansett om utslagene er stilt helt til minimum...
    Skal det være slik eller er servoen min litt "utenfor"?
    Vanlige servoer stopper jo på forhåndsinnstilt utslag,, kan jo justeres på senderen, men ikke denne karen nei.. selv på 1%pluss og minus, går den helt til bunns.. og litt til..
    Tåler den å stå å dra hele tiden slik? en vanlig servo hadde vel ikke tålt å bli holdt igjen slik med makt..

    Kan noen venlikst forklare, for jeg fatter ikkeno.
    Redd for å brenne hele servoen...

  • #2
    hum... denne havnet under heli denne.. får den ikke fjernet... skulle selvsagt vært under fly delen.. noen tips om flytting?

    Comment


    • #3
      Hei.

      Har du testet servoen på en annen kanal? Det kan jo være at du justerer på feil kanal. Prøv å sett servoen til f.eks høyde rors kanalen, å se om den virker da. Høres veldig rart ut hvertfall....

      Mvh OJ
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • #4
        ja... det var det første jeg prøvde... den går til bunns uansett.. kan justere hvilken vei, med å flytte stikkene som vanlig, men utslaget er maksimalt og litt til uansett.

        Comment


        • #5
          Retract servoer.

          Hei. Disse går 180 grader uansett men de skal slutte og dra etter en liten stund. Men de må få gå hele vandringen, så da må du heller lage litt lengre stenger slik at du kan bøye stengene litt på midten slik at de kan gå sine 180 grader. Jeg har også prøvd å justere utslaget men det bryr den seg ikke noe om...............

          Comment


          • #6
            Servoen er en ikke-proposjonal servo dvs at den vandrer ikke proporsjonalt slik en tradisjonell servo gjør (10% stikke = 10% utslag osv)
            Retractservoer går kun fra den ene enden og over til den andre uten opphold i mellom uansett.
            ----------------
            Haldor
            ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

            Comment


            • #7
              Flyttet tråden hit jeg
              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
              www.airheads.no

              Comment

              Working...
              X