Unconfigured Ad

Collapse

Lipo batteri i senderen???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eagle
    • Jan 2006
    • 1299

Lipo batteri i senderen???

For en tid tilbake, kjøpte jeg meg en FG Monstertruck. Det fulgte med en rattradio, og jeg hadde et 3 celler lipo batteri liggende. Satte inn dette, og det virket med stort hell. Har en Futaba 9C Super, som jeg vurderer å sette 3 celler lipo i. Har noen gjort dette før, og vil batteri alarmen for low voltage fortelle meg at det er lite strøm, som ved bruk av vanlige nicad celler? I rattradioen er det 3 dioder som forteller hvor mye strøm det er igjen, og det fungerte greit med lipo batteriet. Hadde strøm i evigheter på den radioen, og vil gjerne ha det i flyradioen også. Spesielt når jeg flyr på hang, og flytiden strekker seg ut i flere timer. På forhånd, tusen takk for svar.

Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com
  • Vingemutteren
    • Jul 2002
    • 2421

Du får måle spenningen på en nyladet nicad/nimh sender pakke, og så sammenligne med ett nyladet 3S lipo. Er det noen lunde like, så ser jeg ikke noe problem med å bruke LiPo av den grunn. 9C har vel spennings avlesning i volt (innebygd voltmeter), og du kan da lese av spenningen direkte og belastet. Husker ikke nå hva som er minimums spenningen på disse 3S pakkene belastet, men det finner du fort ut av. På min MPX Evo 12, kan jeg faktisk stille inn når batteri alarmen skal gå. Kansje du har en slik funksjon på Futabaen også?
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

Working...