Unconfigured Ad

Collapse

Systematisk glitch på 100 meters hold

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Torstein
    • Nov 2005
    • 344

Systematisk glitch på 100 meters hold

eStarteren er en parkflyver, javel - men det bør vel ikke være argument for at den skal flakse med rorene som en skadeskutt trost når avstanden kryper opp til 100 meter.

Mottakerproblem! hevdet noen med stor tyngde. Ganske riktig, litt googling frembragte rimelig mange stygge ord om Hitec Feather. Ut med den, og inn med en "Hitec HFS-05MS", som skal ha full range (opptil flere km). Hjalp det - Neida. Optimismen var så stor før avgang - kun normal rekkeviddetest ble utført. Alt ok. Opp og avsted. Kom nesten igjennom første sving før Vårherre, eller hvem det nå er, skulle være med å fly. Isopor som brekker, lager en merkelig lyd.

Restene ble plukket opp, og påsatt spenning i depotet. Senderen ble transportert ut på enden av rullebanen. Servoene flakser! 70 meter ble skrittet opp, og dette er avstanden med antennen ute! (Ikke helt forventet rekkevidde?)

Senderen er av enkleste sort, en "Dream Starter" GWT-4A. Må jeg bytte denne?

Servoene flakset like herlig når motoren sto, så støy herfra er neppe tema. Antennen til mottakeren er strukket ut. Forstyrrelser fra metallstagene til høyde og sideror? Mottaker var som sagt byttet, så denne feilkilden bør være eliminert.

Hva nå?
  • galmania
    • Jul 2005
    • 604

Er nok noe feil med senderen din ja, som jo er av billigste sort. Har en sånn dream starter selv, og har ingen problem med rekkevidde så langt jeg klarer å se flyet med den, men de er ikke heeelt stabile alltid.
    Geir Amund Lindberget

Comment

• filtvet
      • Apr 2006
      • 90

Har selv prøvd en Hitec 555. Den hadde 5m rekkevidde (NY) uten glitch. Leverte tilbake. Fikk en 8-kanals som er litt bedre. Men bra? Nei!

Originally posted by Torstein
      eStarteren er en parkflyver, javel - men det bør vel ikke være argument for at den skal flakse med rorene som en skadeskutt trost når avstanden kryper opp til 100 meter.

Mottakerproblem! hevdet noen med stor tyngde. Ganske riktig, litt googling frembragte rimelig mange stygge ord om Hitec Feather. Ut med den, og inn med en "Hitec HFS-05MS", som skal ha full range (opptil flere km). Hjalp det - Neida. Optimismen var så stor før avgang - kun normal rekkeviddetest ble utført. Alt ok. Opp og avsted. Kom nesten igjennom første sving før Vårherre, eller hvem det nå er, skulle være med å fly. Isopor som brekker, lager en merkelig lyd.

Restene ble plukket opp, og påsatt spenning i depotet. Senderen ble transportert ut på enden av rullebanen. Servoene flakser! 70 meter ble skrittet opp, og dette er avstanden med antennen ute! (Ikke helt forventet rekkevidde?)

Senderen er av enkleste sort, en "Dream Starter" GWT-4A. Må jeg bytte denne?

Servoene flakset like herlig når motoren sto, så støy herfra er neppe tema. Antennen til mottakeren er strukket ut. Forstyrrelser fra metallstagene til høyde og sideror? Mottaker var som sagt byttet, så denne feilkilden bør være eliminert.

Hva nå?

Comment

• olle
        • May 2002
        • 708

Og du bruker selvsagt HiTec original single conversion x-tall i mottakeren?

olle

Comment

• Torstein
          • Nov 2005
          • 344

Originally posted by olle
          Og du bruker selvsagt HiTec original single conversion x-tall i mottakeren?

olle
          Slike spørsmål liker jeg!

Joda: Etter å ha tømt søppelkassen på gulvet fant jeg igjen posen til krystallet. Det er Hitec orginal, single conv. Senderen fikk forøvrig også i sakens anledning et nytt krystall også (GWS).

Er det andre ting jeg bør sjekke?

Jeg har liten lyst til å betale flere tusen for en ny sender, for så å oppleve at feilen fremdeles er der!

Takk for hjelpen så langt!
          Torstein

Comment

• william123
            • May 2005
            • 2330

det er visst flere som er plaget med denne mottakeren. en bekjent av meg skjøpte en slik en, og han kan ikke gå mere en 6-7 meter unna med antennen inne
            vikrer som om det er enten eller med denne mottakeren. entan så fungere den fint, eller så fungerer den ikke
            slikt er kjipt...
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• filtvet
              • Apr 2006
              • 90

yes! Originalt krystall (også nytt)

Får en ny Futaba 7 sender i dag. Skal se om den fungerer bedre mot Hitec'en. Testrapport følger!

Comment

• Vingemutteren
                • Jul 2002
                • 2421

Denne venter jeg spent på, har lenge hatt mistanke om at slike billig sendere kan arierer voldsomt i kvalitet og sendestyrke. Tenker spesielt på at antennene på disse billigsenderne ofte er av særs dårlig kvalitet, og lett kan bli dårlige.
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

og gws senderen er vel definert som en parkflyer sender. det fikk i hvertfall jeg opplyst da jeg vurderte å kjøpe det når jeg startet i hobbyen
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

Comment

• Torstein
                    • Nov 2005
                    • 344

Jeg har fått følgende svar fra GWS:

"GWS T4AII would have the same performance as the expensive ones though they normally come with more complicated functions."

Torstein

Comment

• filtvet
                      • Apr 2006
                      • 90

En ny test i dag. Har ikke riktig Hitec-krystall før til uken men jeg testet Futaba 7CAH mot original mottaker (137F). Bedre enn Hitec-mottakeren. Ca 30 meter med antenne helt nede og sender på bakken.

Men så testet jeg med Webra DS8 (Synt) mottaker. Den hadde faktisk så lang rekkevidde at jeg ikke orket å gå lengre (mer enn 60m) og bak en garasje etc.

Comment

Working...