Unconfigured Ad

Collapse

Hvilken mottaker for Twin Star II

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Explorer
    • Jun 2004
    • 139

Hvilken mottaker for Twin Star II

Ja, trenger altså ny mottaker til min TSII etter at Electron 6'en som jeg brukte døde..
    Skulle koble til strøm på det, men med det samme jeg satte inn strømmen begynte alle rorene å flakse voldsomt, og etter veldig kort tid så kom det ett *krastj* ifra vingen og ett ifra kroppen. Skrellet girene på både siderorsservoen og ene balanseroret.

Så uansett så er jeg ute etter en ny mottaker i prisklasse omtrent 500 kroner og 6 kanaler.

Electron 6'en som jeg brukte var aldri noen problemer med rekkevidde på, og den hadde både fin passform, fin pris og fin oppgitt rekkevidde.

Alternativet jeg har sett på er en Hyperion DSP-6. Bruker en slik i Trexen og er veldig fornøyd med den. Har enda ikke opplevd en eneste glitch på den med det DSP-systemet.
    Problemet med denne er at den ikke er full range. For Trexen er ikke det noe problem, men på Twin Staren så flyr jeg på større avstand enn jeg gjør på Trexen.

Tar gjerne mot tips om andre mottakere i denne prisklassen også hvis noen har noe å anbefale.
    -
    Jan-Ove Sandnes

Modeller:
    Align Trex 600E Pro (Vbar)
    Align Trex 450 Pro (Vbar)
    MPX Funjet
    MPX Dogfighter
    Hotliner i bestilling...
  • Alf Surdal
    • May 2005
    • 680

er meget fornøyd med ACT 6ch mottakeren min, men vet ikke hvor en kan få tak i den lenger. Kjøpte den for 1 år siden hos moss hobby. Hadde jeg fått tak i den i norge hadde det uten tvil blitt mitt valg også for andre fly. den er full range.. (1.6km tror jeg) husker ikke vekt, men tipper rundt 15 g, pris var vel ca 5-600 tror jeg.

er ikke fornøyd med min hyperion 6ch DSP som jeg mistenker er årsaken til en del (ikke mange, men kraftige) glitch i en formosa. kan selvfølgelig være en mandags serie jeg har fått men..

har også en Hitec 055 et eller annet til 320,- fra elefun. meget fornøyd med den, men har kun brukt i et lite isolasjonsmateriale fly på 200g foreløpig. tror den skal være full range, vekt <10g.
    Alf Surdal
    Hovsherad

Comment

Working...