Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hitec eller JR?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Man kan drømme og diskutere merker opp og ned i mente, men for en nybegynner har dette liten mening. Det som teller i starten er at radioen er enkel å betjene, har de muligheter man kan tenke seg å ha bruk for og ikke minst; at det finnes en seriøs representant som til enhver tid kan yte service og kjapt levere det man trenger av tillegg framover.
    Skal ikke henge ut noen spesiell, men et av de mest oppskrytte merkene kan det være et mareritt bare å skaffe noe så banalt som nye krystaller til!
    Langt de fleste av radiomerkene på det norske markedet i dag holder i massevis for de fleste brukere. Det er langt flere beviser på det motsatte; at brukeren ikke holder utstyrets standard.
    Kjøp det merket som du vet kan gi deg den oppbakking du har behov for, både når det gjelder leveranser, service og ikke minst oppfølging i nærmiljøet, hvis noe sånt finnes (klubb, butikk etc.).

    Comment


    • #17
      Unskyld da, mutter'n.
      Leste visst litt for fort.
      -/-- --\\-

      Jon @

      Comment


      • #18
        Helt greit Jon. var ikke så alvorligt ment .
        Når det gjelder radio valg for en nybegynner har olle helt rett, i tillegg kommer det faktum at å velge merker som er representert i den lokale flyklubben gjør det enklere å få hjelp (tenker da på trainer styring innstilling o.s.v.). En ting som bekymrer meg litt hved valg av første styring er at få tenker på at styringen skal være lett å bruke. Med det mener jeg at slike ting som servo reversering på alle kanaler, ATV, EPA og gjerne mikser som V-tail og Elevon er med. Dette er ting som gjør en radio letthandterlig når instillinger skal gjøres og som hever salgs verdien og gjør radioen lettsolgt når eventuel oppgradering skal foretaes. Mener personlig at en nybegynner bør kjøpe radioer som Hitec Laser 6 eller tilsvarende fra andre merker for å få best muligt utgangspunkt for hobbyen.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #19
          JA men, bør er nybegunner kjøpe hitec laser 6? Jeg vokste fort ut av min fokus ! Og laser har ikke de funksjonene jeg savnet ! Det kan selvsagt variere alt etter hvor ivrige de er og hvikle fly som blir det neste, på en trainer spiller det liten rolle da.
          Low and slow with power to go !!

          Comment


          • #20
            Skjønner hva du mener, for 5 år siden ville jeg sagt definnitivt ja, i dag mere tja. Har inntrykk av at mange lærer fortere (har en veldig bratt lære kurve) enn hva som var vanligt på begynnelsen av 90 tallet (tror simulatorer og data spill er grunnen til dette).
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment

            Working...
            X