Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp! Lider valgets kval anngående valg av Multiplex sender

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiker
    • May 2003
    • 195

Jeg har scanner på min Evo. Flyr stort sett alene, så jeg vet ikke om den faktisk fungerer, men har aldri hatt noe problemer med den. Av det jeg har lest i div. forum på nettet, så har jeg aldri sett noen negative erfaringer av betydning. (Noen har hatt små "problemer" på 72MHz-båndet med at en spesiell kanal altid har vært opptatt, selv om kanalen ikke har vært opptatt).

Det kjekke med scanneren er jo at den nekter å sende signal hvis kanalen er opptatt når man slår på senderen. Da er man sikkrerer mot å forstyrre/skyte ned andre dersom man i et ubetenksomt øyeblikk slår på senderen for å fikle litt mens en annen flyr på samme kanal.

Comment

• Alfalfa
      • Jul 2002
      • 988

Originally posted by Wiker
      Jeg har scanner på min Evo. Flyr stort sett alene, så jeg vet ikke om den faktisk fungerer, men har aldri hatt noe problemer med den. Av det jeg har lest i div. forum på nettet, så har jeg aldri sett noen negative erfaringer av betydning. (Noen har hatt små "problemer" på 72MHz-båndet med at en spesiell kanal altid har vært opptatt, selv om kanalen ikke har vært opptatt).

Det kjekke med scanneren er jo at den nekter å sende signal hvis kanalen er opptatt når man slår på senderen. Da er man sikkrerer mot å forstyrre/skyte ned andre dersom man i et ubetenksomt øyeblikk slår på senderen for å fikle litt mens en annen flyr på samme kanal.
      Har selv EVO9 m/synth og scanner. Helt gull!
      Eneste "problemet" er hvis 2 piloter står veldig nærme hverandre (ca. 1.5m-2m).. Da får du melding om at kanalen allerede er i bruk..
      Da er det bare å gå litt lenger unna og så er alt ok..
      Nå er det jo greit å stå litt unna andre når man flyr også da.. Ikke stå og pese andre i øret..

Har en håndholdt scanner i tillegg, og når begge brukes samtidig, så viser de også like resultater... Så jeg føler meg trygg på at det funker..

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Det viktigste med scannermodulen er at senderen ikke går på lufta om kanalen er opptatt. Selv om man selv "alltid" husker klipa kan man glemme den en dag man er stressa. Eller kanskje en annen pilot har tatt av på kanalen og glemt å hente klipa... Kjempedeilig å ha den sikkerheten mot å skyte ned noen andre.
        Har ikke hørt om at scannermodulen kan forårsake feil, er det rapportert om det?
        Og så må man huske å fortelle computeren hvilken kanal man bruker for at dette skal virke. Viktig hvis man bytter krystaller i senderen!
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...