Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Noen som har prøvd de nye Jeti SPIN regulatorene. de har vistnok innebygget "UBEC" som kan være genialt enkelt på 4s oppsett og større da en bare trenger en "dings" (ESC) i stedet for to "dingser" (ESC + separat UBEC)
kan være aktuelt for en magister jeg planlegger å kjøpe inn..
Har ikke prøvd den ennå, men en bestilling på en Spin 44 og en Jeti Box gikk ut til Ken tidligere i kveld. Og du verden, den skal brukes i en Magister som sansynligvis skal utrustetes med en AXI 2826/10 Som ett noe kraftigere oppsett enn en 2820/12, men fortsatt med max 12" propell). Ja om noen ikke har noen motforestillinger mot Akkurat den AXIen i en Magister da.
HVIS dem har kommet til Norge har det skjedd den siste uka. Er helt nye saker. Se under "nyheter" forresten, la det inn for 12 dager siden
Jeg skal i alle fall ha noen sånne, de innebygde switchede UBEC`ene i dem er like kraftig som de løse fra KoolFlight, bortsett fra på de minste som bare leverer 2,5A.
Men det betyr at man bør handle en ny gadget, nemlig "Jeti Box". Har ikke sett hva den vil koste ennå...
SKal også, som Vingemutteren, ha i blant annet Magisteren som jeg begynte å sette sammen i går, der blir 5 servoer ombord og Hyperion 3025-10 på 4S LiPo... Omtrent like kraftig motor som 2826, og jeg skal ha 4S siden jeg skal slepe EasyGlidere med min.
Kontronik har også ESC med innebygget BEC (switching voltage reg.) i sin Jazz xx-6-18 serie - denne støtter opp til 18celler/6S uten reduksjon i BEC kapasiteten (1,5A kont. for Jazz40/55 og 3A kont. for Jazz80)
Disse er riktignok noe dyrere.
Jeg bruker Jazz80-6-18 i to EDF'er som begge bruker 6S pakker.
Jeti har i mange år laget gode ESC'er som også er rimelig priset, sikkert ett bra valg det også.
Happy flying
----------------
Haldor
~~ If this is torture chain me to the wall ~~
Joo, 66`n er uten UBEC (optoversjon?). Men det vet du sikkert, ser ut til å være en 55 uten bec med litt kraftigere innmat.
Spennende saker disse nye regulatorene. Er glad jeg har sittet på gjerdet så lenge som jeg har gjort.
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Så akkurat prisene hos Griffin, ikke akkurat skremmende lesning. Jeg sparer faktisk penger på å bruke SPIN regulator fremfor å alternativet (Jeti Advanced + 45 opto og en 5V UBEC).
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Joo, 66`n er uten UBEC (optoversjon?). Men det vet du sikkert, ser ut til å være en 55 uten bec med litt kraftigere innmat.
Spennende saker disse nye regulatorene. Er glad jeg har sittet på gjerdet så lenge som jeg har gjort.
The first consignment arrived this morning - SPIN 66 with BEC will follow shortly as will SPIN 11 and all the higher values including the very powerful SPIN 200. As can be expected, the international demand is hugh so 'little Norway' must be patient a little longer.
Har jeg venta så lenge som jeg har gjort på å bestemme meg (over ett år ) så skal jeg altids kunne vente litt til. Bestillinga ligger inne, min tur kommer når den kommer.
Hvordan ligger det ann med levering av JETI BOX?
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Jeg bare måtte innom en av våre leverandører da det gikk rykter om at det var kommet noen få Spin-gadgets til landet...
Sitter og trykker på Jeti-boxen med en Spin 55 tilkoblet Mye den boksen kan gjøre i tillegg til å sette opp ESC`en. Måle servopulsbredde, fungere som servotester og måle servohastigheten...!
Ja VM, fant ut at det måtte bli en 55 siden jeg ikke jaktet på Opto-ESC til Magisteren min. Denne leverer 3,5A til RX/servoer så det bør holde i massevis. Har ikke planer om å hale mer enn 50A ut av batteriene her uansett. Fant ut at her kan jeg sette max RPM, antall poler på motoren som skal styres, lese ut temp (i ESC?) etter flight, max amp, min volt og andre ting. Myyyser på bruksanvisningen, små skrift og dårlig tid!
Problemet er at det er sånn rift om de nye Jeti-produktene at Ken (og mange andre forhandlere) på langt nær fikk inn de kvantaene dem ønsket i denne runden.
Får komme meg inn på hobbyrommet og lodde på plugger så jeg får varva opp motoren snarest!
joo, unnskyld ordlyden, men du har med å ta en kjapp test av dette pronto.
Dette med servopuls bredde / servotest, er vel ting som jeti boxen står for, men jeg har ikke lest om disse mulighetene før du nevner det nå. Regner med en kjapp liten gjennomgang av saken så snart du har tid. Her ber vi ikke tynt på våre knær, her forlanger vi med ett glimt i øyet.
Regnet ut at jeg faktisk sparer 360kr på å kjøpe en SPIN 44 kontra en Advanced + 45 OPTO, Jeti programkort¨, og en 5V UBEC. Tilfeldigvis så er det nesten akkurat det en JETI BOX koster (host host ).
P.s. var det nevnt når SPIN 44 kansje kom til landet?
P.s.2 Er det noen som har observert om SPIN og BOX bruksanvisningene ligger ute på nett?
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Skal ta tidlig kveld VM, trøtt som en dupp. Så det kommer ikke noen store skriverier i kveld kan jeg garantere Men artig med nye lekesaker!
Men her er litt om gadgetene: http://www.jetimodel.cz/eng/spin1_en.html og et stykke nede på sida står det en link til en .pdf-manual. Litt å lese og kose seg med for å forkorte ventetiden litt.
Husker ikke hva som var kommet, men tror der var noen få 44`er... Krysser fingra for at der er en til deg i denne forsendelsen!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment