Unconfigured Ad

Collapse

JR 10X, T-Rex 450 og passende mottager

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Bonus_
    • Mar 2005
    • 96

JR 10X, T-Rex 450 og passende mottager

Hallo,

jeg har en JR 10X sender, lik som i denne artikkelen:http://www.modellflynytt.no/articles...leId=17&page=1

Jeg planlegger å kjøpe et T-Rex 450 (xl/se) Heli og lurer på om denne mottageren vil duge (samt kunne brukes sammen med min sender) ?

Link til mottager: http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...kategoriID=123

_Bonus_
  • Psyko-lefse
    • Feb 2004
    • 1438

Den mottakeren der er IMO den beste mottakeren for en Trex. Selv om den er PPM (når ble det en ulempe?) har den failsafe, filtrering og sendergjennkjennelse. Har aldri hatt en eneste glitch i min Trex med den mottakere, selv om antennen er snurret rundt ett rør. Anbefales!

Hvis radioen din kan sende i PPM går det fint å bruke Hyperion'en
    Morten Smøraas

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Ellers har jo JR to finfine PCM mottakere.
      JR 770 S er liten og nett: http://www.helibits.co.uk/enter.html...tml&lang=en-gb
      Eller JR 77 RS, en synth rx: http://www.rc-flight.com/catalog/pro...oducts_id=2937

Comment

• _Bonus_
        • Mar 2005
        • 96

Takker for svar og tips! Tror jeg går for den Hyperion mottageren, da jeg har inntrykk av at den er brukt av flere...

Får heller kjøpe en litt mer avansert sak når jeg avanserer til noe større

Comment

• sjaa
          • Feb 2006
          • 601

Jeg kan ikke annet enn å anbefale Hyperion i T-rex.. Bruker det selv og har ikke opplevd noe tull. Brukte Graupner R700 før det, og den føler jeg meg ikke trygg på til bruk i T-rex, etter at jeg gikk i bakken på grunn av radiostøy/glitch...
          Mvh
          JoE
          Agder Modellflyklubb

Comment

• Theodor
            • Nov 2001
            • 510

Slenger meg på og sier at jeg kan trygt annbefale den kombinasjonen. Har JR 10X, Hyperion og T-Rex selv, og det fungerer utmerket!
            Theodor Bastberget

Airplanes are for people who can't fly helicopters!
            http://www.modellhelikopter.no

Comment

• _Bonus_
              • Mar 2005
              • 96

EDit: MS-044 Piezo Gyro, er det noe som kan brukes i 450'en ? Kan tilnærmet få en slik en...

_Bonus_
              Last edited by _Bonus_; 08-08-06, 11:23.

Comment

• sjaa
                • Feb 2006
                • 601

Gyro
                Det finnes gode gyroer, og det finnes Futaba GY401 (ev. GY240 hvis du vil spare litt). Her mener jeg du ikke bør spare penger, da 401 er det beste alternativet for T-Rex, punktum. Den er enkel å sette opp, den yter meget bra, og har null drifting. I tillegg kan den også brukes i større fugler, som f. eks en Raptor 50.
                Hvis du allikevel vil spare penger er MS-044 et ganske greit valg , men den når ikke opp til knærne på en GY401/240, så er du klar over det.
                Men en god gyro hjelper lite hvis haleservoen er dårlig. Her kreves det en rask og sterk servo. Har ikke tenkt å liste opp så mange her, men for GY401 ser det ut som Hitec HS-81 er den beste analoge servoen og av digitale er Futaba 9650 best.

Sakset fra tråden: T-rex 450 - alt du trenger å vite. Av Psyko-lefse
                Mvh
                JoE
                Agder Modellflyklubb

Comment

• _Bonus_
                  • Mar 2005
                  • 96

Har lest den tråden mange ganger...og tviler ikke på at GY401 er av det bedre for 450'en. Men det fins andre merker og oppsett som også kan fungere, derfor spurte jeg om den gyroen...kanskje noen hadde erfaringer med den ?

Comment

• Psyko-lefse
                    • Feb 2004
                    • 1438

Jeg har erfaringer med den
                    Som sagt i tråden, den fungerer, men den holder ikke halen på langt nær så godt som en 401, og som de fleste andre piezo-gyroer sliter den med at halen drifter etterhvert. Får du MS-044 billig, kjøp den, og spar opp til 401 mens du flyr Trex'en din

edit: For å si det på en annen måte, jeg hadde aldri kjøpt en MS-044 igjen, nå som jeg vet hvor god 401 egentlig er...
                    Last edited by Psyko-lefse; 08-08-06, 16:41.
                    Morten Smøraas

Comment

• _Bonus_
                      • Mar 2005
                      • 96

Hupp...skal fly med den ms-044 saken inntil jeg finner det for godt til å bytte

Comment

• sjaa
                        • Feb 2006
                        • 601

Jeg sakset fra posten til Psyko, fordi det han skriver er spot-on.
                        Både jeg og e kamerat startet med ms-044 på våre t-rex, men begge har byttet til 401 og kommer aldri til å bytte tilbake. Begge har hatt problemer med å bli kvitt tail-wag i HH. Jeg løste det ved å bytte til 401, han løste det ved inngående feilsøking før han byttet til 401..
                        Men som lefse sier, hvis du kan få den er det ikke noe å lure på. Gleden ved 401 etterhvert blir bare enda større Desuten kan ms´n utmerket godt brukes i småheli for indoor osv..
                        Mvh
                        JoE
                        Agder Modellflyklubb

Comment

• _Bonus_
                          • Mar 2005
                          • 96

Roger that Blir nok en GY401 på meg etterhvert.

_Bonus_

Comment

Working...