Unconfigured Ad

Collapse

Radiovalg !

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sonicman
    • Nov 2004
    • 33

Radiovalg !

Hei ! Trenger litt hjelp fra noen med erfaring(peiling) !

Valget står mellom Hitec Eclipse 7 QPCM, og Futaba 7C !
    Hva er forskjellen på disse to egentlig, bortsett fra prisen som skiller 400 kr....
    Jeg har ikke noe planer om å overstige 3000 kr for en radio, så det hadde vært greit med litt hjelp her !
    Trond`s Airways.

Gws E-starter
    Cessna 177
    Ufo-X(hoho)
    Silverlit x-twin(haha)
  • william123
    • May 2005
    • 2330

jeg har en futaba 7C og er fornøyd med den. søk litt rundt så finner du litt info om liknende spørsmål
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Torstein
      • Nov 2005
      • 344

- Dette er nok omtrent som med jenter. Du skal holde den i hånden i mange timer. Derfor vil jeg foreslå nettopp det: Ta i dem, føl på dem. Hvilken liker du best?

Torstein

Comment

• Sondre Aabø
        • Aug 2005
        • 165

Originally posted by Torstein
        - Dette er nok omtrent som med jenter. Du skal holde den i hånden i mange timer. Derfor vil jeg foreslå nettopp det: Ta i dem, føl på dem. Hvilken liker du best?

Torstein

Klarte ikke å holde på smilebåndet der, måtte bare le
        Med Vennligst Hilsen
        Sondre Aabø
        www.aircam.no

Comment

• Tom Erik
          • Feb 2004
          • 1601

Da er det jo bare å finne ei du liker å holde i
          Ellers tror jeg du får mindre bråk og sutring med ei fra Futaba enn ei fra Hitec. Men, smaken er jo som baken...
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

Comment

• sonicman
            • Nov 2004
            • 33

Takk for svar ihvertfall ! Det frister meget å kjøpe Hitec sin, med tanke på at den koster rundt 2600,- og leveres med 4 servoer, i forhold til Futaba som koster rundt 3000,- og leveres med 3 servoer ! Men ble litt i tvil da det ble nevnt om bråk etc ifra Hitec sin....
            Trond`s Airways.

Gws E-starter
            Cessna 177
            Ufo-X(hoho)
            Silverlit x-twin(haha)

Comment

• Harpoon
              • Nov 2003
              • 168

Få diskusjoner kan skape så mye bråk som dette spørsmålet. Generelt sett er det dyreste det beste også innen RC. Du gjør heller ingen stor feil hvis du velger en radio fra de større merkene (JR, Futaba, Graupner, Multiplex, Hitech)

Det ser også ut til at de ulike miljøene etter hvert har en forkjærlighet for bestemte merker. Hvilke radioer som er vanlige i din klubb kan også ha noe å si for valget. Velger du en radio som flere i ditt miljø har kan man lettere få hjelp med programmering og lignende.

Du bør også nøye vurdere hvilke funksjoner du trenger nå og i fremtiden. Tilbehøret må også vurderes, egner servoene seg til det bruk jeg har planlagt osv. Er det med lader som jeg har behov for. Er batteriene som følger med store nok ol.

Men som nevnt tidligere er smaken som baken. Har selv både en 8U og en 9C som jeg har tenkt å beholde i lang tid. NM har også kjapt sørget for deler til den ene ved ett lite uhell.

Comment

• Cessnaknuseren
                • Mar 2005
                • 561

Jeg har selv en Sanwa VG6000 som jeg er godt fornøyd med.
                Den har 6 kanaler og er enkel å sette opp og bruke.
                Leveres med 4.stk servoer og har en hyggelig pris på Kr. 1 929.- hos
                Nortrading.
                Det eneste negative som jeg har erfart er kapasiteten på sendebatteriet.
                Jeg har satt inn ett større batteri i min.
                Cessnaknuseren
                Bjørn Sandbæk

Dæ går litt mindre lim nå.

Comment

• moby
                  • Aug 2006
                  • 5

Jeg er på tur å kjøpe meg en Multiplex Cockpit SX med 7 kanaler. Forhandleren anbefaler den men er det et bra valg? Jeg er helt nybegynner, men har skjønt at 7 kanaler kan være greit å vokse med.....

Comment

Working...