Announcement

Collapse
No announcement yet.

glitc (trex se)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • glitc (trex se)

    En kompis plages veldi med glitcing på sin trex se med Sanwa RD-8000 og Sanwa RX-831, vi vurderer og prøve med en annen motaker, men er usikker på hva vi skal velge. noen forslag til en god pcm motaker som funker til rd-8000, vet at sanwa har en, men finner ingen som selger den, den skal vist være veldi dyr også.

  • #2
    hvis du skal ha pcm mottaker så må det vel være samme merke. da de forskjellige merkene har forskjellig koding på pcm.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Originally posted by tyor
      hvis du skal ha pcm mottaker så må det vel være samme merke. da de forskjellige merkene har forskjellig koding på pcm.
      Det stemmer tyor. Bruker selv Hyperion DSP 6ch SC mottager, og den funker bra. Ikke hatt noen Forstyrrelser av noe slag. Har også byttet regulator fra align sin org. til Hyperion Titan 50A.
      Anders Bruneberg
      Raufoss

      Comment


      • #4
        Bruker også Hyperion DSP 6ch, har ikke hatt antydning til glitch siden den ble tatt i bruk for et år siden.
        Nils

        Comment


        • #5
          Originally posted by j-gov
          En kompis plages veldi med glitcing på sin trex se med Sanwa RD-8000 og Sanwa RX-831, vi vurderer og prøve med en annen motaker, men er usikker på hva vi skal velge. noen forslag til en god pcm motaker som funker til rd-8000, vet at sanwa har en, men finner ingen som selger den, den skal vist være veldi dyr også.
          Hei,

          Jeg hadde tidligere RD-8000 sender, men ved overgang til en Raptor 50 ønsket jeg meg PCM. Det som viste seg var at PCM utstyret til Sanwa var veldig dyrt og ikke minst vanskelig å få fatt i. Jeg valgte derfor den dyre løsningen og gå over til JR både på sender og mottaker.

          I min trex benyttet jeg tidligere en Schulze mottaker. Dette skal være en veldig god mottaker. Jeg registrerte både i luften og ved hjelp av dioden på mottakeren at jeg hadde veldig ofte glich når jeg fløy. Satte derfor inn en JR pcm mottaker (R900S) og alle problemer forsvant.

          - Erik -
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • #6
            Hei, takk for svarene, vil helst prøve en pcm motaker, er det denne jeg trenger (I-RX8129 : Sanwa RX8129 PCM 8Ch Rx
            Sanwa RX8129 8Ch PCM Dual Conversion Receiver)

            404 Not Found

            Må vel bytte krystaller å da?

            Comment


            • #7
              Ville anbefalt deg en Hyperion 6ch DSP-mottaker jeg. Er en velprøvd løsning som flyr i mange Trex'er her i landet uten glitching. Selv så skryter Hyperion om at deres løsning er både raskere og bedre enn de fleste PCM-løsninger, og hittil har jeg ikke grunn til å tvile. (den har låst seg en gang i luften, kan ha hatt noe med motorledningen som ble slipt ned av motoren )
              Morten Smøraas

              Comment


              • #8
                Originally posted by Psyko-lefse
                Ville anbefalt deg en Hyperion 6ch DSP-mottaker jeg. Er en velprøvd løsning som flyr i mange Trex'er her i landet uten glitching. Selv så skryter Hyperion om at deres løsning er både raskere og bedre enn de fleste PCM-løsninger, og hittil har jeg ikke grunn til å tvile. (den har låst seg en gang i luften, kan ha hatt noe med motorledningen som ble slipt ned av motoren )

                Jepp, kansje vi skulle prøve en slik da, ser at 8 kanal`er er på lager hos elefun, er vel ikke nå dårligere den? vil den funke greit til RD8000?

                NB: noen som har en brukt TT50 til salgs?, har ikke råd til OS akkurat nå

                Comment

                Working...
                X