Unconfigured Ad

Collapse

Reparere JR DS8401

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kolaf
    • May 2006
    • 103

Reparere JR DS8401

Hei!
    Da har jeg endelig krasjet min TZ50. Den dyreste delen er kanskje en JR DS8410 til yaw-kontrollen. Det virker som om den glipper og jeg kan vri på rorhornet uten motstand. På meg virker det som om det kan repareres ved å bytte ut tannhjulene inni. Høres dette logisk ut? Hvor kan jeg i såfall få tak i reservedeler?

I værste fall: hva burde jeg erstatte den med?
  • Tom Erik
    • Feb 2004
    • 1601

Mest sannsynlig er det ett av tannhjulene som har godt i stykker. Dette er helt normal ved ett krasj når du har servoer med plast-drev. Drevsett koster oftest rundt 100-lappen.
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

Comment

• lipo
      • Aug 2006
      • 491

Originally posted by kolaf
      Hei!
      Da har jeg endelig krasjet min TZ50.
      Gratulerer Kolaf!
      Originally posted by kolaf
      Den dyreste delen er kanskje en JR DS8410 til yaw-kontrollen. Det virker som om den glipper og jeg kan vri på rorhornet uten motstand. På meg virker det som om det kan repareres ved å bytte ut tannhjulene inni. Høres dette logisk ut? Hvor kan jeg i såfall få tak i reservedeler?

I værste fall: hva burde jeg erstatte den med?
      Det er ikke uvanlig at man kan få kjøpt et sett tannhjul (drevsett) til en gitt servo. Hør med noen som selger JR/Graupner. F.eks. Nortrading, Elefun. Sikkert fler.

Men før du gjør det, skru opp servoen og inspiser skaden. Har du skikkelig flaks som jeg hadde så har du bare skadet en bit av et tannhjul som ikke trenger å gå en hel runde rundt. I så fall: Drei tannhjulet slik at bare den friske delen brukes. Test at du kan gi fulle utslag i begge retninger (inklusive trim) og ha tilfredsstillende margin. Skru sammen servoen og lat som den er like hel Hvis du tør...

Comment

• Uflaks
        • Sep 2006
        • 29

Er litt lite vits i å gamble med gamle drev når helizone har drevsett til 59,-

Comment

• kolaf
          • May 2006
          • 103

Mulig jeg er blind her, men jeg finner ikke noe drev-sett til JR i det hele tatt på elefun...?

Comment

• roTore
            • Sep 2003
            • 140

Jeg har handlet drev til min 8401 på Helizone.

Han har mye rart på lager, men desverre ikke de beste internettsidene - men hva betyr det så lenge du får de riktige varene?

Send en ham epost å spør

Comment

• kolaf
              • May 2006
              • 103

Takk for alle svar.

Iflg. elefun er leverandøren utsolgt. Så hvis jeg ikke finner det noe annet sted får jeg putte inn en billig erstatning intill videre. Tror dere holder med en Hitec HS325HB som fulgte med radioen min intill jeg får nye deler, eller bør jeg gå hakket "dyrere", f.eks DS3050 (Futaba)? Den skal kontollere yaw (Helikopter), og jeg driver med 8-tall, og såvidt litt looping.

Comment

• roTore
                • Sep 2003
                • 140

JR0014 hos www.helizone.no - Koster kr 59,-

Ring eller mail han å hør om det er lagervare - enklere og bedre, for ikke å si mer permanent, enn å finne er billig erstatning intill videre...

Comment

• torgust
                  • Aug 2005
                  • 842

Ellers så har torbjørn & kåre seilflysport nokså mye Graupner. De var hovedforhandler for Graupner i Norge tidligere og burde ha en del ting og tang på lager.

Ikke de beste nettsidene de heller. Best å ringe for å spørre der i gården

Mvh
                  Torbjørn Gustafson
                  www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• kolaf
                    • May 2006
                    • 103

Sukk, helizone har ikke på lager, og Thorbjørn & Kåre er på ferie. Ser ut som jeg får klare meg med noe billig drit inntil videre.

Comment

• Tally-ho
                      • Apr 2002
                      • 219

Det er vel Øgrey Hobby som har tatt over Graupner nå og med deres gode service tar det ikke lange tiden før du har det i posten.

Mvh
                      Lars Erik Arntsen

Comment

• kolaf
                        • May 2006
                        • 103

Takker, men det ser ut som at det er et problem at det bare står JR på servoen, ikke JR/Graupner. Øgrey kunne defor ikke hjelpe..

Comment

Working...