jeg har kjøpt en piper j-3 og har en servo på hvert balanseror.kan jeg da programere radioen slik at jeg bruker balanserorene som flaps?og vil dette fungere i luften?
Unconfigured Ad
Collapse
Flaps på Piper J-3?
Collapse
X
-
Av erfaring så ville jeg i såfall bruk de som spoiler. dvs. at du tar begge ballanserorene opp. Du lager da noe som fungerer som washout (ikke helt sikker på stavingen) som gjør at du kan ha høyere angreps vinkel før vingen staller.
Hvis du tar begge ned så vil vingetippene stalle før rota og du ender lett i en tipstall. -
Det ville være en heller dårlig idè så lenge balanserorene sitter så langt ute på vingene som de gjør på en j-3, det vil føre til at modellen tipstaller mye lettere. Du kan programmere de til å gå opp som luftbremser men det er fare for at du mister mye av virkningen på balanserorene.
Jeg ville nok valgt å la de være kun balanseror som originalen.
JarleIt's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.Comment
-
Not a good idea - better to learn the art of side slipping to increase decent rates - cross the ailerons and rudder - works very well full size.Ken Bates
Never Mind the LabelComment
-
Støtter innleggene her, du vil ikke bruke balanseror ytterst på vingen som flaps. Alle fly med flaps har dem innerst, og det er en meget god grunn til det.
Hvorfor ikke prøve å lage til flaps lenger inne? Med dagens servoer burde det være mulig uten for mye vektøkning.Anders Valland
TrondheimComment
-
hmm
Originally posted by jan-ågejeg har kjøpt en piper j-3 og har en servo på hvert balanseror.kan jeg da programere radioen slik at jeg bruker balanserorene som flaps?og vil dette fungere i luften?
og på en j3 cub er det ikke flaps på orginalt heller,nei kos
deg med den som den er.
men hvist du gjør det er jeg spent på å høre hvordan det gikk
når du satte "flapsen"
mvh geirMvh Geir Mogstad
---------------------------------------
slapp av det kommer helt sikkert ned!Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment