Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
det er sikkert mer enn nok med 1,4 kg. bruker selv hs 55 på alle mine fly. Stort sett små fly, men vi har vel en tendens til og bruke unødvendig kraftige og dyre servoer, (men noen ganger er det selvfølgelig nødvendig da)
generelt tror jeg at du burde velge 15 gram servoer. hitec hs-81, MPX tiny-s eller til nød Waypoint 150. da er du i hvertfall sikre på at serovene er gode og sterke nok
William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...
Som et apropos til dette med "nok" eller "mer enn nok" styrke på servoene:
Tangent sier følgende om servoer i sin ASW27B, som er 2,6 meter i VS, og veier i overkant av 2 kilo: 1,5kilo eller mer... på alle ror.
Blant IGG`erne bruker mange gjerne digitale (MPX Digi Mini/micro) servoer på balanserorene på 1:3-modellene. Servoene drar ikke mer enn rundt 4 kilo, og modellene vi snakker om veier 12 kilo eller mer og har vingespenn på rundt 6 meter... Skal selv ha disse på balanserorene i min 1:3 DG600.
Remi (fra Stavangers IGG-chapter) flyr noen store og vakre saker, og bruker slike 4-kiloes på balanserorene selv i sin svært kjappe acro-seiler på 5 meter. Og han flyr modellen både fort og rått! Har sett mye spektakulær flyging fra ham. Litt om modellen kan leses her: http://www.iggnorge.com/default.asp?...tent=144&mnu=5
Legg merke til det siste bildet på sida...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment