Announcement

Collapse
No announcement yet.

servoer til 30size heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det er ikke hysteri Det jeg vil ha frem er at det er viktig å velge rett servo til rett formål. Jeg klarer ikke å anbefale std. servoer til heli fordi jeg har dårlige erfaringer med det, er ikke noe vanskligere enn det

    Comment


    • #17
      Hei

      Jeg har full respekt for dere som ikke bruker standard servoer osv. Det man imidlertid må ha i bakhodet når man gir råd er prisaspektet. Hadde det ikke vert for standardservoer hadde ikke jeg fått flydd mye verken med fly eller heli. Det er for eks best med bare futabautstyr, selvf pcm og ikke ppm osvosv.

      Men har man ikke det budsjettet er det bra at noen vil fortelle hva som er "bra nok"...

      Ikke ment som kritikk til noen dette altså. bare en liten greie siden det nesten alltid blir anbefalt til dels kostbare saker nesten uansett hva man skal opp med.

      Som nybegynner med slank lommebok er dette noe demotiverende hvis dere skjønner..

      Oki Jeg har hvertfall bestilt 4 stk fut 3001 fra elfun som jeg skal ha i et skala heli. 100.- kroner pr. stk. det er hvertfall overkommelig for meg..

      God flyvinter ønskes dere alle!!

      mvh Peter
      Cessna ARC med flottører og OS 70 surpass
      Caliber 5 med OS 50 hyper
      Futaba 9c

      www.bmfk.org

      Comment


      • #18
        Ikke ment som kritikk til noen dette altså. bare en liten greie siden det nesten alltid blir anbefalt til dels kostbare saker nesten uansett hva man skal opp med.
        Ofte så kommer disse kommentarene fra de som har drevet med dette noen år og som vet hvor ergelig det er å stå på stripa med noe som ikke fungerer som det skal. Eller enda værre, elektronikken slutter å fungere i lufta slik at alt deiser i bakken med ett stort og kostbart smell. Da blir dessverre de små hundrelappene man sparte til småpenger å regne i forhold til de tusenlappene du må legge på bordet for å få nye deler til helikopteret.

        Unn deg selv noen gode servoer så får du så enormt mye mer ut av helikopteret eller flyet ditt, samtidig som risikoen for å få teknisk feli synker. En god tommelfinger-regel er å bruke ca. like mye penger på elektronikk som det selve flyet eller helikopteret koster. Dette viser seg å fungere godt i praskis både med hensyn til kvalitet og prestanda.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #19
          Originally posted by peterha
          Hei

          Jeg har full respekt for dere som ikke bruker standard servoer osv. Det man imidlertid må ha i bakhodet når man gir råd er prisaspektet. Hadde det ikke vert for standardservoer hadde ikke jeg fått flydd mye verken med fly eller heli. Det er for eks best med bare futabautstyr, selvf pcm og ikke ppm osvosv.

          Men har man ikke det budsjettet er det bra at noen vil fortelle hva som er "bra nok"...

          Ikke ment som kritikk til noen dette altså. bare en liten greie siden det nesten alltid blir anbefalt til dels kostbare saker nesten uansett hva man skal opp med.

          Som nybegynner med slank lommebok er dette noe demotiverende hvis dere skjønner..

          Oki Jeg har hvertfall bestilt 4 stk fut 3001 fra elfun som jeg skal ha i et skala heli. 100.- kroner pr. stk. det er hvertfall overkommelig for meg..

          God flyvinter ønskes dere alle!!

          mvh Peter
          Jeg bruker std. servoer jeg, til f.eks en H9 Tribute 36 som jeg har. Holder i massevis der.

          Men som Tom Erik nevner så er ikke alltid penger spart, penger tjent.

          De servoene jeg anbefaler koster mellom 4-500kr, HS 545bb som jeg anbefalte tidligere i tråden koster under 400kr de jeg flyr med koster over 1000kr stk og de er det ikke noe vits å putte i en shopper som skal putre rundt med en loop i ny og ne.

          Forstår hva du mener Peterha, man behøver ikke å kjøpe danskeferja for å komme seg uti fjorden for å slenge ut snøret liksom.... og for å dra sammenligningen helt ut, så mener jeg at det er greit å ha en båt som ikke kantrer hvis det skulle bli litt sjø....hvis du forstår hva jeg mener

          Comment


          • #20
            Originally posted by datsun
            Jeg skjønner ikke dette hysteriet ang. standardservoer. Jeg har brukt Hitec hs 422 i min caliber 30 nå i 1 1/2 år, og de holder da i lange baner. Null slark. Og i et 30 size trainerheli holder det i massevis med standardservoer til rolig flyving og en loop i ny og ne. De som har fått servoene ødelagt må da seriøse vibrasoner i heliene sine?:
            Rådene er nok, som nevnt, velment og ut fra erfaring.
            Men det kan være verdt å huske at noen flyr "litt" mens andre er totalt addict og er ute og i lufta ved enhver anledning og setter kravene deretter

            Jeg bruker en del standardsaker selv, men i litt store og dyre prosjekter kryper jeg til korset og handler svindyre saker. Og det svir i lommeboka ja! Men det visste jeg i de tilfellene jeg ville ha fly i den dyre prisklassen. Sparer for å handle radioutstyr til et av seilflya mine, noe som kommer på nærmere 15k... galskap kanskje?
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment

            Working...
            X