Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny radio men får ikke høyderor til å virke...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny radio men får ikke høyderor til å virke...

    Jeg har kjøpt en ny Futaba 9C Super og PCM motager i dag og har et problem.
    Høyderoret funker ikke... Ingen av servoene går hverken med Y kabel eller hver for seg i kanal2 på motageren ingen av de andre heller)
    Det som skjer er at når jeg turner sideroret "hakker" høyderorservoene men that`s it.
    PS! Alt funker som det skal i FM mode med FM mottager. Problemet gjelder KUN når jeg bruker PCM

    Forøvrig fungerer alle de andre servoene som de skal

    Radio:
    Futaba T9CP Super
    Motager:
    Futaba R149DP

    Noen som kan hjelpe?

    Hilsen gråtende og snart kjerringbankende fortvilt kommende futabaknuser
    Rune
    Flyr det? Da liker jeg det

  • #2
    står senderen din instilt på pcm? og ikke ppm
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #3
      Originally posted by elektrodude
      står senderen din instilt på pcm? og ikke ppm
      Jepp, det gjør den så jeg fatter ikke hva det kan være... Som sagt fungerer alle de andre servoene som de skal
      Rune
      Flyr det? Da liker jeg det

      Comment


      • #4
        Det er selvsagt en Futaba 1024 PCM-mottaker du har???

        Og du har ikke rota med krystallene i RX? Så du har selvsagt DC siden den er DC??? Eller har du tatt en snarveg og lånt et SC-krystall fra en annen RX?
        Last edited by joo; 15-12-06, 16:54.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Originally posted by joo
          Det er selvsagt en Futaba 1024 PCM-mottaker du har???

          Og du har ikke rota med krystallene i RX? Så du har selvsagt DC siden den er DC??? Eller har du tatt en snarveg og lånt et SC-krystall fra en annen RX?
          Jada det er det. Alt utstyret er riktig, det er ett eller annet med oppsettet som ikke stemmer eller så er det rett og slett en feil med det.
          servoer, motager, radio, krystaller er alt nytt. Som sagt fungerer alt annet enn høyderorservoene problemfritt...
          Rune
          Flyr det? Da liker jeg det

          Comment


          • #6
            Hvis alle servoene fungerer ok i alle andre kanaler, og alt ellers er ok, ja da høres det umiskjennelig som om det er noko gale. Kanskje en feil i mottakeren? Har du mulighet til å teste senderen mot en annen mottaker?
            http://www.phoenix-rc.org/
            http://www.glamdalrck.net
            http://www.scalewarbird.org/
            ---------------------------------------------------
            Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jan_Petter
              Hvis alle servoene fungerer ok i alle andre kanaler, og alt ellers er ok, ja da høres det umiskjennelig som om det er noko gale. Kanskje en feil i mottakeren? Har du mulighet til å teste senderen mot en annen mottaker?
              Jeg har testet mot en annen mottaker ja men da kun i FM mode. Da funker alt fint
              Rune
              Flyr det? Da liker jeg det

              Comment


              • #8
                Originally posted by enur
                Det som skjer er at når jeg turner sideroret "hakker" høyderorservoene men that`s it.

                Hmmm. Var merkelig det der. Stusser litt over at servoene hakker når du kjører sideror. Har du sjekket at radioen ikke er satt opp som mode 1 med rudder/elevator på venstre stikke? Et skudd i blinde, og det rimer jo fremdeles ikke i og med at alt er normalt med FM valgt.
                Og du feilsøker vel med et tomt modellminne slik at det ikke kan være mixere som blander seg inn??

                Mvh. Olav.

                Comment


                • #9
                  om du er 100% sikker på att servoene til høyderor er ok,så er det bare en ting som kan vere galt her tror eg,en defekt mottaker.
                  Alt som kan fjernstyres.
                  ---------------------------------------------
                  The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                  Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                  Steinar Kvarme.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by elektrodude
                    om du er 100% sikker på att servoene til høyderor er ok,så er det bare en ting som kan vere galt her tror eg,en defekt mottaker.
                    Nja det var det jeg trodde og... MEN... Plugger jeg inn kabelen til ballanseror i kanal 2(elevator) FUNGERER den... Begynner nesten å tro det spøker...

                    1: Servoene til høyderor virker i FM Mode
                    2: Balanseror servoer funker i motagerens plass for høyderor
                    3: Høyderor fungerer ikke i NOEN av de andre kanalplassene heller
                    4:Høyderor "skjelver" når jeg drar sideror
                    5: Alle de andre servoene (4 balanseror, trotle, sideror, røykmaskin) funker fint
                    6: Ny "blank" radio og mottager og ingen mix aktivert
                    Rune
                    Flyr det? Da liker jeg det

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Olei
                      Hmmm. Var merkelig det der. Stusser litt over at servoene hakker når du kjører sideror. Har du sjekket at radioen ikke er satt opp som mode 1 med rudder/elevator på venstre stikke? Et skudd i blinde, og det rimer jo fremdeles ikke i og med at alt er normalt med FM valgt.
                      Og du feilsøker vel med et tomt modellminne slik at det ikke kan være mixere som blander seg inn??

                      Mvh. Olav.
                      Ja jeg har sjekket. Radioen står i riktig mode
                      Rune
                      Flyr det? Da liker jeg det

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by enur
                        1: Servoene til høyderor virker i FM Mode
                        2: Balanseror servoer funker i motagerens plass for høyderor
                        3: Høyderor fungerer ikke i NOEN av de andre kanalplassene heller
                        Hmm, dette må være en sånn "jeg tror det ikke før jeg får se det".

                        Servoen virker, kanalen virker , men det virker ikke likevel??

                        Tom for ideer, men jeg kan forstå frustrasjonen
                        http://www.phoenix-rc.org/
                        http://www.glamdalrck.net
                        http://www.scalewarbird.org/
                        ---------------------------------------------------
                        Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by enur
                          Nja det var det jeg trodde og... MEN... Plugger jeg inn kabelen til ballanseror i kanal 2(elevator) FUNGERER den... Begynner nesten å tro det spøker...

                          1: Servoene til høyderor virker i FM Mode
                          2: Balanseror servoer funker i motagerens plass for høyderor
                          3: Høyderor fungerer ikke i NOEN av de andre kanalplassene heller
                          4:Høyderor "skjelver" når jeg drar sideror
                          5: Alle de andre servoene (4 balanseror, trotle, sideror, røykmaskin) funker fint
                          6: Ny "blank" radio og mottager og ingen mix aktivert

                          Etter det du skriver her så må det jo være noe galt men servoen til høyderore.
                          vis den ikke funker i noen av de andre kanalene. Servoen er ikke feil kobla?
                          Amund Gårdhammer
                          www.ringerikemfk.com

                          Comment


                          • #14
                            er nesten tom for ideer,men har du en blanding av analoge og digitale servoer.Har gjort dette selv for lenge siden,og fikk noen merkelige opplevelser uten att eg fant ut hvorfor.
                            Alt som kan fjernstyres.
                            ---------------------------------------------
                            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                            Steinar Kvarme.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by enur
                              Jeg har kjøpt en ny Futaba 9C Super og PCM motager i dag og har et problem.
                              Høyderoret funker ikke... Ingen av servoene går hverken med Y kabel eller hver for seg i kanal2 på motageren ingen av de andre heller)
                              Det som skjer er at når jeg turner sideroret "hakker" høyderorservoene men that`s it.
                              PS! Alt funker som det skal i FM mode med FM mottager. Problemet gjelder KUN når jeg bruker PCM

                              Forøvrig fungerer alle de andre servoene som de skal

                              Radio:
                              Futaba T9CP Super
                              Motager:
                              Futaba R149DP

                              Noen som kan hjelpe?
                              har du kjøpt den ny ,bør du jo ta kontakt med der du kjøpte den!
                              har makan selv og har ikke hvert borti no såndt.......
                              for her må det vere noe galt med utstyret,kan ikke forstå att du gjør noe galt!

                              mvh geir
                              Mvh Geir Mogstad
                              ---------------------------------------
                              slapp av det kommer helt sikkert ned!

                              Comment

                              Working...
                              X