Announcement

Collapse
No announcement yet.

fail safe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fail safe

    Er på utkikk etter en failsafe til et 40 size fuel fly. Men ser at de meste av fail safen er slik at de kan kutte motoren vist de mister kontakt med senderen. Men etter å ha opplevd krasj p.g.a bryttern kutter strømen til mottakern er jeg på utikk etter en løsning som gjør at gassen kutter ved f.e.ks bryter kutter eller mottaker batteriet feiler. er det noen som er slik at en kan koble til et reservebatteri f.e.k.s ? som gjør at en er ganske sikker... følesen av å se en modell går ned på full gass uten kontroller er aldri kjekt å oppleve ...

  • #2
    Originally posted by BT.
    Er på utkikk etter en failsafe til et 40 size fuel fly. Men ser at de meste av fail safen er slik at de kan kutte motoren vist de mister kontakt med senderen. Men etter å ha opplevd krasj p.g.a bryttern kutter strømen til mottakern er jeg på utikk etter en løsning som gjør at gassen kutter ved f.e.ks bryter kutter eller mottaker batteriet feiler. er det noen som er slik at en kan koble til et reservebatteri f.e.k.s ? som gjør at en er ganske sikker... følesen av å se en modell går ned på full gass uten kontroller er aldri kjekt å oppleve ...
    nja får å få til det må du nok ha med deg ett extra batteri opp i flyet,
    en løsning er exs kjøp deg en digital servo til trottel fra hitec og montere den med egen strømtilførsel og få den programert (med en hfp 10 programmer)til å gå helt til bake ved eventuelt batteri feil i modellen.
    men tror nok att det å få inn ett skikkelig batteri og bryter så får du justere fail safe`n på radioen din til å ordne det !det er meget sjelden att batteriet går i stykker men det hender det ja har sett det selv hehe

    mvh geir
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

    Comment


    • #3
      med meg va det hitec bryteren som fulgte med optic 6 som kuttet. har etter på monterer en heavy duty bryter som har fungert... kanskje jeg heller skal gå til innkjøp av en qpcm mottaker fra hitec... da har jeg en liten forsikring om ikke annet... kanskje jeg har vert maks uheldig tildliger og at en bryter holder som regel...

      Comment

      Working...
      X