Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hangar 9 Spitfire MKII 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hangar 9 Spitfire MKII 60

    Har noen kjennskap til en nettbutikk (som sender til norge) som fører Hangar 9's Spitfire?
    (Hangar 9 | Horizon Hobby RC Airplanes and Parts)

    Hverken Elefun, Smallsize eller RC-flight har den, og jeg kan ikke finne flere norske webshops som fører Hangar 9.
    Jeg har hørt med Hobby-Lobby om jeg kan bestille en Spit + en Saito 100 fra dem, men de vil ikke sende til Norge, og henviser til Norsk distributør.

    Etter å ha fulgt noen tråder på både rcgroups og rcuniverse har jeg bestemt meg for denne fuglen som første warbird, da den flyr meget bra, har god kvalitet og er enkel og rask å montere.
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim

  • #2
    prøv å rimg smallsize i trondheim vet de har tatt inn warhawken fra hangar9. hvis de ikke har spiten tar de den sikkert inn. Gunnar i butikken der er veldig intresert i warbird selv

    Tlf: 73 52 20 66
    trondheim@smallsize.no
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Originally posted by TapZ
      Har noen kjennskap til en nettbutikk (som sender til norge) som fører Hangar 9's Spitfire?
      (Hangar 9 | Horizon Hobby RC Airplanes and Parts)

      Hverken Elefun, Smallsize eller RC-flight har den, og jeg kan ikke finne flere norske webshops som fører Hangar 9.
      Jeg har hørt med Hobby-Lobby om jeg kan bestille en Spit + en Saito 100 fra dem, men de vil ikke sende til Norge, og henviser til Norsk distributør.

      Etter å ha fulgt noen tråder på både rcgroups og rcuniverse har jeg bestemt meg for denne fuglen som første warbird, da den flyr meget bra, har god kvalitet og er enkel og rask å montere.
      Jeg er rimelig sikker på at du kan rusle ned på hobbyland på strømmen og bestille en . Ikke nettbutikk akkurat men .

      Jeg bestillte ihvertfall ny kropp til showtimen min der . Det vil kanskje ta litt tid hvis de må få den fra utlandet da
      Falcon
      -------------------------------------------
      Morten Rolfsen
      Kristiansund

      Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
      -------------------------------------------

      Comment


      • #4
        SpitfireŽn fra Hangar 9 er helt ny så mange hobbybutikker i har ikke rukket å få den inn ennå. Jeg har hørt at Smallsize har en container på på vei. Vurderte en slik selv men valgte istedet P40 Warhawk istedet som var på lager.
        Page not found
        Finnishen er helt nydelig.
        Hans Petter Ytterbø
        Trondheim

        RCRCM; Strega F3F
        RCRCM; E-Typhoon
        RCRCM; Predator V1 F3F
        Wildflug; MDM Fox
        CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
        Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
        ESM; Seafury m/ MVVS 40
        ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
        ESM Seafury m/ OS FT-300
        + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

        Comment


        • #5
          Ja, tenkte å høre med smallsize/hobbyland på strømmen også. Har sendt dem en mail, men har ikke fått svar. ikke fra smallsize i sentrum heller.

          Har også lest at finishen er upåklagelig. Jeg tenkte å legge på et lag med klarlakk oppå for å matte ned ultracote'n. Iogmed det er warbird liksom.
          Frank Thingelstad
          2050 Jessheim

          Comment


          • #6
            Fikk svar fra Smallsize i Trondheim:

            From: trondheim@smallsize.no Small Size A/S Trondheim
            To: fthing@gmail.com 'Frank Thingelstad'
            Date: Sat, 6 Jan 2007 10:10:07 +0100
            Subject: SV: Hangar 9's Spitfire MKII 60

            Hei!



            Denne kan vi skaffe. Den ligger ikke på våre hjemmesider fordi den ikke er
            lagervare ennå, men vi regner med å få den inn om ca. 14 dager. Prisen vil
            ligge på ca. 2995,-


            Mvh

            Gunnar


            -----------------

            Dette passer meg ypperlig, det passer akkuratt med lønningsdag.
            Frank Thingelstad
            2050 Jessheim

            Comment


            • #7
              Fint det ordnet seg. Regnet med Gunnar kunne fikse det
              Da får du komme med en byggetråd med masse bilder når du får den.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Da har Spitfire'n landet.
                Huff ble dilemma, om jeg skal bygge ferdig ultimate'n eller om jeg skal starte på spitfiren. Blir jo så frista til å klå litt på delene.
                Attached Files
                Frank Thingelstad
                2050 Jessheim

                Comment


                • #9
                  Måtte klå litt.
                  Kvaliteten virker meget bra. Betrekningen er "fantastisk". Ikke et eneste tegn til bobler eller ujevnheter, men jeg kommer mest sannsynlig til å legge på et lag med klarlakk for å matte ned finishen. Hardware som fulgte med var bra, både tank, alu-motorbukk og store fine gummihjul. Linker etc ser upåklagelig ut, og jeg kommer til å bruke all den medfulgte hardwaren. Noe jeg satt veldig stor pris på var at "air-intakes'ene" var av god glassfiber-kvalitet, istedetfor sprø plast.
                  Mekaniske retracts var ferdig montert i vingen. Satt på hulene og testet hvor godt de passet i hjulbrønnene. Veldig bra. Flaps og alle ror var ferdig hengslet med CA-hengsler, bare å dryppe på tynn CA så er det klart.
                  Limte på balanserorhengslene nå i første omgang, grov-klipte canopy og hang kroppen opp på veggen.
                  Wow, som jeg gleder meg til våren når denne skal opp i lufta!
                  Attached Files
                  Frank Thingelstad
                  2050 Jessheim

                  Comment


                  • #10
                    Fy Fy !!

                    Tilbake til byggebordet med EN gang !

                    He he, neida, min dypeste medfølelse

                    Helt perfekt å pusle med en arf, mens man bygger flis

                    Flott den Spitten..., nesten like kul som en Mustang
                    http://www.phoenix-rc.org/
                    http://www.glamdalrck.net
                    http://www.scalewarbird.org/
                    ---------------------------------------------------
                    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Jan_Petter
                      Flott den Spitten..., nesten like kul som en Mustang
                      hehe skulle til å si det motsatte. Vet siden av en så fin spitt blir en mustangen kjedelig og stygg Men der vel hver sin smak

                      Ser utrolig bra ut dette Tapz. Hva slags maskinist har du tenkt å sette i snuta på den.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Auda...

                        Tid for tur til optikern tyor
                        http://www.phoenix-rc.org/
                        http://www.glamdalrck.net
                        http://www.scalewarbird.org/
                        ---------------------------------------------------
                        Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                        Comment


                        • #13
                          Hehe. Jeg synes både Mustang og Spit er fine fugler. Skulle gjerne hatt en mustang på veggen der også.

                          Jeg skal sette i en Saito 100, som også er anbefalt fra Hangar9. Ganske kjekt når den er anbefalt fra produsenten av flyet, da alt er perfekt tilpasset den motoren. Ren montering. Har fulgt med de forskjellige H9 spitfire-trådene på rcgroups og rcuniverse også, og så å si alle har montert Saito 100 og gitt meget gode tilbakemeldinger.

                          Forresten: Hangar9 har endret cowlingen fra den opprinnelige firkantede. Cowlingen som nå følger med er mer avrundet og veldig mye penere enn den opprinnelige (som kan sees på Hangar 9 | Horizon Hobby RC Airplanes and Parts) syns jeg.
                          Frank Thingelstad
                          2050 Jessheim

                          Comment


                          • #14
                            Driver og ser etter spinner til denne modellen, og har sett på CB sine plastikkspinnere (med alu backplate) hos CB MODEL AIRPLANE PRODUCTS. Vil en slik spinner kunne brukes på en 4-takter?
                            Frank Thingelstad
                            2050 Jessheim

                            Comment


                            • #15
                              Etter et lite skippertak på hobbyrommet i går, begynner jeg å få ferdig modellen. Har fått montert alle servoer, roroverføringer og motor. Har igjen litt tilpassing på cowlingen og innkjøring av motor.
                              Sitter en Saito 100 i den, og lurer på om noen har gode tips til propellstørrelse på denne? Ønsker store hastigheter slik en spitfire burde ha.
                              Frank Thingelstad
                              2050 Jessheim

                              Comment

                              Working...
                              X