Announcement

Collapse
No announcement yet.

frontier 25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • frontier 25

    hei har kjøpt meg en frontier 25 som jeg holder på og bygge,skal ha en os 25 la i dette flyet.dette er forøvrig mitt første fuelfly,har tideligere bare drevet med elektro,gleder meg veldig til og komme i lufta med dette flyet,mangler bare å montere servoer og noen småting så er det klart.har tenkt å putte i en asp 30 4 takt i denne modellen med tida,rettere sagt når lommeboka tillater det.er det noen andre her på forumet som har erfaringer om denne modellen og dele?kom både med positivt og negativt.
    mvh jan sigurd røyseland

  • #2
    jeg har ikke det selv, men det blir nok bra!!! lykke til, er mange delte erfaringer med ASP motorene, men jeg har en ASP 65 4takt selv og er veldig fornøyd med denne, lykke til, slenge opp noen bilder her!
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

    -- Ronny --

    Comment


    • #3
      hei igjenn har nå fløyet noen turer med frontier en.den er nesten for snill å fly.men den ble i det daueste laget med os 25 la motoren,men jeg må si meg knall fornøyd med flyet,veldig enkelt og bygge og helt konge og fly det,jeg vill anbefale dette på det varmeste til nybegynnere som vil begynne med fuelfly,
      mvh jan sigurd røyseland

      Comment


      • #4
        Sorry for å rive opp den her tråden. Har selv en Super Frontier 40 og den er også helt fantastisk å fly enkel å montere var den også.. Jeg hadde ett elfly som jeg kræsja hele tiden, så gav det opp! Men frontiern har jeg flydd med nå en stund og har ikke vært i nærheten av ett kræsj engang, flyr sakte, er lett og lande og fin å manøvrere! Passer meg ypperlig! Har ikke flydd noe nevneverdig simulator.. Maks 1 time til sammens...

        Kan anbefales.

        Comment


        • #5
          Kjenner ikke til flyet selv, men 25 LA på et 25 fly kan jeg nok tenke meg blir litt slappt ja (LA serien til OS er jo en prisgunstig motor, men litt slapp)
          Har en 46 LA i en lavinget 40 kjerre selv, og veldig fornøyd med den, går som et smykke og har aldrig svikta meg ! Men som du sier mangler litt Oooomph da.

          Tror kanskje ikke du vinner så mye på å bytte til 30 4-takt motor, jeg hadde heller valgt en OS 46LA Da får du en gangfin motor (Erfart av meg) Og vekten er ikke så avskrekkende heller. 40 og 46 motoren veier jo ca det samme, så da går man heller for 46 motoren om lommeboka tillater det. (Det finnes faktisk slike ting som 1\2 gass om man ikke trenger all kraften i motoren )

          Om det er plass i flyet ditt da... Men da får du bra med power til en helt OK pris. (Om det var mere krefter du ville ha da, og ikke den fine 4-t lyden...)
          Last edited by TheBirg; 12-06-07, 18:24.
          Ønsker dere en god dag på feltet !
          Birger Mork

          Mine besittelser :
          Flygreier (Massevis)
          Heligreier (En Mini Titan)
          Bilgreier (Et par stk.)

          Comment


          • #6
            40 la

            Originally posted by TheBirg
            Kjenner ikke til flyet selv, men 25 LA på et 25 fly kan jeg nok tenke meg blir litt slappt ja (LA serien til OS er jo en prisgunstig motor, men litt slapp)
            Har en 46 LA i en lavinget 40 kjerre selv, og veldig fornøyd med den, går som et smykke og har aldrig svikta meg ! Men som du sier mangler litt Oooomph da.

            Tror kanskje ikke du vinner så mye på å bytte til 30 4-takt motor, jeg hadde heller valgt en OS 46LA Da får du en gangfin motor (Erfart av meg) Og vekten er ikke så avskrekkende heller. 40 og 46 motoren veier jo ca det samme, så da går man heller for 46 motoren om lommeboka tillater det. (Det finnes faktisk slike ting som 1\2 gass om man ikke trenger all kraften i motoren )

            Om det er plass i flyet ditt da... Men da får du bra med power til en helt OK pris. (Om det var mere krefter du ville ha da, og ikke den fine 4-t lyden...)
            er la40 mye bredere en la 25 i bunnen der den festes til motorbukken?er ikkje så veldig mye mere plass sideveis i frontieren.må kansje bytte motorbukk,den som står på nå kan faktisk justeres noe på bredden.
            mvh jan sigurd røyseland

            Comment


            • #7
              .25 LA 44mm
              .46 LA 48mm

              OS Engines | Horizon Hobby RC Engines and Parts
              Stefan Strand

              Gluing is an art,now where is Michelangelo when you need him...

              Comment


              • #8
                la 40

                Originally posted by TheBirg
                Kjenner ikke til flyet selv, men 25 LA på et 25 fly kan jeg nok tenke meg blir litt slappt ja (LA serien til OS er jo en prisgunstig motor, men litt slapp)
                Har en 46 LA i en lavinget 40 kjerre selv, og veldig fornøyd med den, går som et smykke og har aldrig svikta meg ! Men som du sier mangler litt Oooomph da.

                Tror kanskje ikke du vinner så mye på å bytte til 30 4-takt motor, jeg hadde heller valgt en OS 46LA Da får du en gangfin motor (Erfart av meg) Og vekten er ikke så avskrekkende heller. 40 og 46 motoren veier jo ca det samme, så da går man heller for 46 motoren om lommeboka tillater det. (Det finnes faktisk slike ting som 1\2 gass om man ikke trenger all kraften i motoren )

                Om det er plass i flyet ditt da... Men da får du bra med power til en helt OK pris. (Om det var mere krefter du ville ha da, og ikke den fine 4-t lyden...)
                satte i dag i en helt ny la 40.den passa fint i den motorbukken som sto i frontieren,måtte bare justere det ut litt.holder på og kjøre den inn ikveld,må si den lille 25 sizen så temmelig snål ut med en 11.5 propell.motoren opfører seg hvertfall utmerket.eneste er at flyet ble noe mye fremtungt i forhold til når jeg hadde la 25 motoren i.må nok lodde ned rumpa noe på flyet.gleder meg til og teste det i lufta.
                mvh jan sigurd røyseland

                Comment


                • #9
                  hei har nå flydd frontieren en del med la 40 motoren,det ble som et nytt fly,krefter i massevis.og så seint og fint den kommer inn for landing.dette er sikkert pga jeg kjører på inkjøringspropellen enda 11/5,denne bremser nok ned flyet en del
                  mvh jan sigurd røyseland

                  Comment

                  Working...
                  X