Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt fly i hus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt fly i hus

    Har akkurat fått nytt fly i hus, en 27% cap232 Alitalia fra Hangar 9.

    Har bare sett igjennom monteringsanvisningen, har har ett par spm.

    Hvilke servoer anbefales, fly vekt blir vel mellom 6 og 7 kg.
    Har lyst på en bensinmotor i 45-50ccm klasse, hva anbefales hær?(for en rimelig penge)
    Ser at de trekker oracover mellom balanseror etter hengsler er montert og regner det er for å unngå flutter, er dettet nødvendig og i såfall holder det å gjøre det på bare f.eks. undersiden?
    Siden eg vurderer en bensinmotor, holder det med en "vanlig" ppm dual band mottaker med rekkevidde på 1,6km?
    Siden detter er mitt første fly over 2m og over 5 kg kom gjerne med tips?
    Alle tips er hjertelige velkommen.
    (har ikke tenkt til å koste mye på denne siden det er mitt første)
    Børge G Hansen

    Futaba 10C 2.4FASST
    Optic6
    C17E
    Dassler
    T-Rex
    T-Rex 600 N Pro
    U-CAN-DO 46
    Cessna Cardinal
    Cessna 182 skyline
    cap 232 27% alitalia
    edge 540 vince

  • #2
    Heia Børge!
    Stormyrveiens luftakrobat her!
    Jeg drar til Sortland i morra og henter en Aeroworks YAK54 50cc...og jeg tenker det blir en DA 50R i cowlingen på den. Vet ikkje hvorfor men jeg bare liker de motorene! Men ja de koster dobbelt så mye som kinamerkene. Var innom RCPRO for to uker siden og siklet litt i hyllene. De har mye snadder der. Så om du ser på nettsidene deres finner du nok en motor om du ikkje allerede har da.
    Dette er også min første store kjærre. Tenkte kanskje å bruke elefun sine billige Power HD digitalservoer. Er usikker på om det blir powerbox men slik jeg forstår det er det hvertfall viktig med killswitch på bensindrikkere
    Kikka litt på Hangar9 sine sider nettopp! Den er jo knall den Cap'en! Blir nok bra futt i den!

    Comment

    Working...
    X