Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket fly er dette?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket fly er dette?

    Hei,

    Noen som vet hvilket fly dette er: ?
    Det blå og hvite, 6:10 inni filmsnutten.

    Kan også sees på helt i begynnelsen.

  • #2
    Er nesten helt sikker på at det er en Sig Kadett Senior.

    Comment


    • #3
      Takker

      Er på let etter et førstegangs sjøfly, og falt fullstendig for dette flyet. Likte spesielt at flottørene lå med såpass bredt mellomrom, for ekstra stabilitet på vannet.

      Jeg klarer sikkert å finne mer info på nettet, men hvis noen har erfaringer med flyet, må de gjerne ta tastaturet fatt

      Comment


      • #4
        Har ikke hatt det selv, bare kjente det igjen fra bilder. 404 Not Found

        Comment


        • #5
          Flott fly som kan brukes til mange applikasjoner! Billig er den også!

          Esprit Tech/Model 1.321.428.3066
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #6
            Vet ikke helt hvorfor denne havnet under kategorien seilfly, men hvis noen kan flytte den til generell diskusjon, så hadde det vært flott.

            Nå har jeg surfet litt rundt, og lysten på å bestille blir bare større

            Jeg har idag en Skyraider Mach1 som jeg kjøpte brukt for noen dager siden.
            Det flyr bra, men har fått et par krasj av forrige eier, som gjør at det ikke ser så pent ut lenger. I den står det en OS 46LA, og 4 stk Futaba 3001 servoer.
            Planen blir isåfall å bytte over det jeg har av deler fra trainern og over i det nye flyet.

            Motoren burde holde fint, men jeg er usikker på servoene. Om de er kraftige/raske nok?
            Og, jeg klarer ikke å se av bilder av flyet, hvorfor jeg trenger en servo til på Kadet`en?

            Comment


            • #7
              Tror kanskje jeg kan svare meg selv?

              Flyet, med ny Saito 4-takter, nye servoer mm vil komme på ca 4500,- inkl moms fra utlandet.
              Da er det kanskje best å fly med det jeg har nå, og la dette bli vinterprosjekt.

              Men vil en Kadet bli en oppgradering fra Skyraider? Det kjekke er jo at den kan brukes både på vann og til lands...

              Hmm... Dyr hobby dette, men det regner jeg med dere vet fra før...

              Comment

              Working...
              X