Tok av med min Edge på 198 sm i går. Motor =160 twin. Nok power i denne. Modellen gikk nesten på skinner til første loop. Her skar den ut på
toppen. Raske lowpass gikk relativt greit, men på 1/2 fart eller mindre hadde den løvbladtendenser eller på godt norsk flikketendenser. Ballansepunkt var sjekket på forhånd og jeg fant ut at den var mer enn nok nesetung. 11-12 cm bak vingeforkant. Heller det enn baktung på jomfrutur. Etter endel justeringer så kom landingsinnlegget som var ei historie for seg selv. Flikketendenser i kø. Min modellflyerfaring berget den såvidt. Normalt er modeller bedre på mindre fart når de er neselette. Her var det omvendt. Min erfaring sa raskt at vingen er feilkonstruert etter å ha besiktiget denne mer. D.v.s den hadde ikke V form. Lik over og under. Med V form på en midtvinge eller undervinge menes at den skal være rett oppå om en legger en linjal fra tipp til tipp og ha V form under om en sikter bakfra. IMPORTØREN - SELGERE SIER DEN FLYR SOM EN DRØM - MIN ERFARING ER NOE ANNET OG ANDRE ERFARINGER/FORANDRINGER - SYNSPUNKTER MOTTAS MED TAKK.
toppen. Raske lowpass gikk relativt greit, men på 1/2 fart eller mindre hadde den løvbladtendenser eller på godt norsk flikketendenser. Ballansepunkt var sjekket på forhånd og jeg fant ut at den var mer enn nok nesetung. 11-12 cm bak vingeforkant. Heller det enn baktung på jomfrutur. Etter endel justeringer så kom landingsinnlegget som var ei historie for seg selv. Flikketendenser i kø. Min modellflyerfaring berget den såvidt. Normalt er modeller bedre på mindre fart når de er neselette. Her var det omvendt. Min erfaring sa raskt at vingen er feilkonstruert etter å ha besiktiget denne mer. D.v.s den hadde ikke V form. Lik over og under. Med V form på en midtvinge eller undervinge menes at den skal være rett oppå om en legger en linjal fra tipp til tipp og ha V form under om en sikter bakfra. IMPORTØREN - SELGERE SIER DEN FLYR SOM EN DRØM - MIN ERFARING ER NOE ANNET OG ANDRE ERFARINGER/FORANDRINGER - SYNSPUNKTER MOTTAS MED TAKK.
Comment