Var en tur i oslo i dag og jammen klarte det å snike seg med ett lite fly hjem hehe DA dette er mitt første storfly så ønsker jeg gjerne forslag til motor og servoer som er passende. i manualen står det 60-80ccm motor. i testen på rcu så har de brukt zdz100cm 2sylindra og sier den passet perfekt. på servoer så står det at de må ha en trekkraft på 80 ouince/inch. noen som vet hva det blir i kg/cm. ellers så ser flyet helt nydelig ut i både bygging og betrekning. Nå er dette ikke noe somvil bli ferdig på en uke. må vel vente på skattepengene før jeg kjøper motor. men som sagt vil jeg gjerne ha forslag. gjerne forslag til power system til servoene også.
Unconfigured Ad
Collapse
extra 330s 33% fra hangar9
Collapse
X
-
rimelig alternativ til motor er vel f.eks sv 100cc.
og holder nok med 10kg digitale og 15 kg på sideror etter min menig.
spørs jo litt hvordan du skal fly da.
f.eks power hd servoer er rimelige for og få denne ferdig.Lower, Lower, oops.
Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow. -
Har tenkt på power hd servoer jeg og. er to servoer på hvert ballanseror to på sideror og en på hvert høyderor. Blir nok ikke noen vill3d flyging. ikke med det første i hvertfall. hehe. har tenkt på disse servoene HD-DS120M http://www.throttlestore.com/radiout...g.aspx?lang=NO
og kikket på denne motoren DLA-112 http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...11.2HP/7500RPMComment
-
takker Yak powerHD 9150 vil jo være ett rimelig alternativ til for eks. hitec. Hsr tenkt på noe slik som powerbox, men har ingen erfaring med sånt fra før. også er det vel smart å ha en kill swichComment
-
jeg bruker 2 stk power hd 9150 i et 50cc fly å de fungerer greit,litt slakke i girene men ellers ok
har også en dle 111 motor,kun test kjørt i benk starter og går veldig fint
hvis du kjøper kina motor så hiv de pluggene som følger med,og sett inn ngk plugger eller lignende.det er som natt å dag i forskjell
Last edited by yak; 09-04-10, 21:23.Comment
-
Fin modell dette, har en kamerat som flyr denne som jeg har satt sammen for hann.
100 ccm bokser i denne modellen er veldig uegnet om du skal bruke cannistere p.g.a meget dårlig plass for pottene i kroppen. Kameraten min flyr denne med en 80ccm 1-sylindret motor og det er krefter i massevis og akkuratt plass nok til å få inn potta. Husk at tanken også skal ligge i nærheten av C.G, så det er også pga denne du får problemer med en bokser. Du kan selvfølgelig bruke en Zenoah 80ccm bokser som er beregnet til modellen med pitts potter og bolte den rett på plass, skal stå dette i manualen tror jeg. Powerbox har du ikke noe behov for til denne modellen og du klarer deg i lange baner med rundt 10 kg servoer da det er 2 stk pr.balanse ror og høyderor. Sideroret klarer seg med 1 stk på 24 kg eller 2 stk mindre om du vil det. Noe hardware som fulgte med vår av dårlig kvalitet så sjekk dette før du monterer det.
Oppsettet jeg monterte bruker bare en Powerbox sensor bryter som "strømforsyning" med 2 stk Lipo batterier. Høyeste peak ampere trekk vi har målt i denne modellen under flyving mener jeg var 13 ampere, så bruke heller pengene dine på en god motor enn en powerbox og overkill servoer du ikke trenger. En 24 kg servo er på 333 oz-in, og som manualen din sier så trenger modellen noe rundt 80 oz-in.
http://www.troybuiltmodels.com/items/HS5645.htm Disse er et godt alternativ og halve prisen, selv om det står på siden der at de passer for 25%-30% fly så bruker du jo flere pr.ror så du får ikke noe problem der. Husk å bruke alu-armer på servoene dine da plast armene ofte blir for svake.
En optisk kill-switch kan være veldig greit å sette inn for sikkerheten sin skyld.Olav Jørgensen
Low & fastComment
-
Hei! Ligger fin motor til deg på RCmarked http://www.rcmarked.no/detail.php?id=24213Kay Arne OlsenComment
-
Motoren Husquarna linker til passer modellen din veldig bra.
For å regne ut servostyrke utifra oz-in så deler du i ditt tilfelle 80 på 13,87 og får 5,76 kg.
Så oz-in delt på 13,87 så finner du svaret, eller kg ganger 13,87 for å finne oz-in går jo naturligvis også ann...Olav Jørgensen
Low & fastComment
-
Takker for alle tips. blir jo fort litt billigere med en 80ccm en en 100cm twin. så satser nok på det.
Fin den motoren på rcmarked ja. me som sagt så må jeg vente litt på att lommeboka tillater å investere i motor.Comment
-
Du burde nesten forsere sakene og slå til på den ZDZ`en på RCMarked med en gang... knapt halv pris, omtrent innkjørt og ganske perfekt til modellen din.
Hvis du ser på billigmerkene ville jeg anbefale DLE framfor DLA siden DLE har bevist at dem funker, mens det ikke er mye tilbakemeldinger på DLA ennå. Men det kan hende DLA også er knallgode motorer...
En 100 bokser vil gi omtrent samme effekt som ZDZen, veie mer, men gi mindre vibrasjoner.
HD9150 er sterk og billig, men der er enkelte som svikter, og der er mer slakk enn i de dyre sakene. En fordel med f.eks digitale Hitecer er at du kan justere en del settinger som oppløsning etc for å forenkle samkjøring av flere servoer på et ror etc. HS-7955 er bare en fantastisk servo!
Har du flere mottakere ledig kan du bruke to hvis du er redd for strømtrekk og redundans. Høyre side av flyet på en, og venstre på den andre. Throttle på en mottaker og cutoff på den andre f.eks. Ellers fins der superenkle powerlister, men dessverre ikke så lett å finne dem.Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
-
Vet det joo men lommeboka skriker nå bare jeg åpner sia til rcmarked hehe.
her er ett review av flyet http://www.rcuniverse.com/magazine/a...article_id=355Comment
-
Bilde av prøve montering. måtte gå ut for å få plass gittvirker veldig god laget dette. Covling er forrborret og det er satt inn islagsmuttere til den i kroppen. aluminiums vinkler er skrudd fast inne i kroppen som man skal skru understellet fast i. Alt ser ut til å være veldig godt limt. og trekket er nesten helt fri for skrukker.
Comment
-
hehe blir nok bensin og olje søl på denne ja.
trenger tips til noe hardware da det ikke var med noe på denne. hengsler til rorene er greit for det er forborret til robart Super Hinge Points. Men trenger tips til rorhorn og push rod.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment