Unconfigured Ad

Collapse

SD Extra 33 %

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arhennie
    • Mar 2008
    • 4316

    #16
    Den ble jaggu fin. Synd med kræsjen, men du var nå heldig tross alt. Du må ta den med deg til åpen dag på Hadeland om to uker.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment

    • Tertitten
      • Dec 2007
      • 3014

      #17
      det skal jeg prøve å få til
      Er det på en søndag?
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment

      • Guest

        #18 Unapproved
        Lørdag .......

        Comment

        • Larsern
          • Sep 2007
          • 756

          #19
          Originally posted by Tertitten
          Nja. Da var maiden utført. Tok av lett og dro brukbart oppover. Fikk ett par runder å flyet fløy bra inntil jeg skulle prøve med en sakte inn og gi fullt oppover for å se hvordan den dro i vertikalen, da stoppet svine rett etter jeg ga full gass.
          Det er store jorder med høy kornåker så dette burde gå greit........ Men neida det er en bekk tvert over jordet på tvers av flyretningen så den er vel da ca 5 meter brei og den måtte jo dette rett nedi den. Skikkelig stygg låt Regnet med att det var kvelden.
          Men neida,der sto den nesten like hel covlig hadde fått litt juling, begge hjulkåpene var ødelagt, understelllet litt vridd.
          Ellers var modellen helt uten merker. Her er vel flaksen nå brukt opp for en stund.

          Skjekket over og startet opp igjen for å prøve og finne ut hvorfor den stoppet.Den stoppet når jeg ga full gass hurtig.
          Så det er blitt mye justering etterpå, uten att vi har fått den til å gå tilfredstillende. Ble noen turer til men det funker ikke helt. Må få tak på en turteller og prøve å få justert det skikkelig.

          Flyet ser ut til å funke greit, power er det vel ikke for mye av enda, men vi har ikke gitt opp før vi har fått justert skikkelig og samtidig funnet den rette propellen.

          Så etter dagens test: Flaks i uflaks.flyr greit,(selv uten sideror) men ikke noe hovremaskin "enda".

          Eagle : Vi pratet om DLE 111 i dag vi også men det skal testes ut ordentlig før jeg går til det valget.


          Video kommer.

          PS. Noen som har en covling liggende??
          Uff da! Bra det gikk så bra som det gjorde da. Finnes vel ikke noe verre enn å deadstick'e ett fly på maiden.

          Jeg ser du tok deg litt nær av siderorskommentaren min. Det er bare min personlige mening og ingenting annet. Den er ikke ment for hverken å såre eller provosere.

          Lars.

          Comment

          • Eagle
            • Jan 2006
            • 1299

            #20
            Dette var jo synd, må jeg si. Er direkte vanskelig å finne reservedeler til disse modellene. Men jeg skal bruke mine kontakter i Uniten og se om vi finner en cowling til deg der. Ellers går det jo ann å fikse den, og på lakkverksteder har de pigment måler som de stikke borti lakken din, så blander de en boks til deg, med herder i.

            Jeg veide min idag, og den havna på rett over 10 kg. Burde bli heftig, hehe. Ikke trengte jeg å slakte cowlingen heller. Alt gikk veldig greit. Nå er det bare veiva som mangler, så er jeg flyklar.
            Modellen balanserte perfekt, litt baktung, selv med DLE 111. Jeg regner med at de to ekstra servoene pluss 2 stk 4mm gjengestag på 20 cm for push pull på sideroret, gjorde utslaget for å kompensere for den store motoren.

            Legger ut noen bilder seinere i natt. Nå er det film.
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment

            • Tertitten
              • Dec 2007
              • 3014

              #21
              Originally posted by Larsern
              Uff da! Bra det gikk så bra som det gjorde da. Finnes vel ikke noe verre enn å deadstick'e ett fly på maiden.

              Jeg ser du tok deg litt nær av siderorskommentaren min. Det er bare min personlige mening og ingenting annet. Den er ikke ment for hverken å såre eller provosere.

              Lars.
              Neida, den var ikke til deg Jeg mista sideroret på siste turen. Etter utelandingen hadde nok sideroret fått seg en liten trøkk. Jeg måtte trimme det litt innigjen. Og på siste turen hadde jeg ikke noe i det heletatt, og det viste seg at servoarmen hadde glippet over og var nå rund og uten tagger.
              Så jeg takker bare for innspillet ditt, og vil vurdere kanskje to servoer.
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment

              • Larsern
                • Sep 2007
                • 756

                #22
                Lollol! Var visst jeg som tok meg nær av det jeg trodde var deg som tok deg nær ellr noe i den dur! Hehe.

                Akkurat det samme skjedde en i klubben her nylig! Han snaprollet i filler splines'en på servohornet i en 35% SD yak 54. Landet heldigvis helt greit.

                Lars.

                Comment

                • Tertitten
                  • Dec 2007
                  • 3014

                  #23
                  Da har vi fått justert motor og div lufteslanger og testflydd ett par turer. Det ser ut som det skal funke med denne motoren.
                  Er veldig forsiktig enda etter motorkuttet på maiden, så jeg har ikke helt turt å hovre med den enda, bare høyt oppe.
                  Jeg stopper opp,gir power og den reiser greit videre i vertikalen. Når jeg stoler litt mer på motoren så skal dette bli bra tror jeg. Virker som motoren har power nok for og att dette kan bli artig.Den har heller ikke fått mer enn ca.8-10 liter bensin gjennom seg, så det kan hende den slipper litt etter vert også.
                  Ellers flyr modellen bra ingen flikketendenser og stabil i lav fart.

                  Håper det blir vær til open dag på Holmen, så kan Eagle få testet å se hva den er god for(vist han vil da) Blir artig og se Yak`n med DLE 111 og sammenligne litt tror den blir rimelig heftig med den motoren.

                  Noen av dere på Holmen som har turteller?
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment

                  • Guest

                    #24 Unapproved
                    Jepp................

                    Comment

                    • Tertitten
                      • Dec 2007
                      • 3014

                      #25
                      En liten video fra maiden.

                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment

                      • Tertitten
                        • Dec 2007
                        • 3014

                        #26
                        Og fra Landingsplassen

                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment

                        • Guest

                          #27 Unapproved
                          Ja, og borte ble den............................................... ...

                          Comment

                          • Tertitten
                            • Dec 2007
                            • 3014

                            #28
                            Da har det vert en flott dag på stripa,vinstille og 2-23grader og sol.
                            Har nå fått 7 turer i dag, med finjustering og test av propeller.
                            Resultat : 25X10 6000 rpm
                            24X10 6350 rpm
                            Med 24X10 var den klart bedre, kjappere respons og bedre aks i vertikalen.
                            Den stikker realt oppover i vertikalen ut av hover. Det er imponerende power i denne motoren, og det er mer en greit nok eskape- power.Ligger under halv gass for å få den til å henge. Helt rått.....
                            Modellen forøvrig er helt enorm stabil, og meget stabil i hover. Dette er den enkleste hovremaskin jeg har hatt.Jeg kan ikke hovre, men denne får jeg det faktisk litt til på.
                            Gleder meg til Eagle får testet og avsier dommen på denne
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment

                            Working...