Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme flight extra 125''

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Extreme flight extra 125''

    Har bestilt meg en EF-extra 125'' fra 404 - Allt inom radiostyrt - Autopartner.se
    Den kommer i nowember, så alt skal være klart til da.

    Mesteparten av utstyr/motor? kommer fra

    Servor blir 7955TG og 2 7980 på sideror.
    Kanskje prøver jeg 2 7950 på bal-ror.
    Mye av servoene har jeg liggende.
    Hyperion life batterier
    Miracle brytere
    Mejzlik prop.
    Kommer til å gå for mtw canistere da jeg liker det bedre enn piper.

    Så er problemet da.........MOTOR??
    Har en knallpris på DA-150, men tror kanskje den blir litt slapp.
    DA-170 har jeg skikkelig tro på, men ryker jo på noen tusen til!
    Og den siste, DLE-222. Utrolig grom lyd, bra effekt men er litt redd for vekta. Denne kan jeg også få billig(utefor Norge).

    Har tenkt på dette mye nå men får ikke bestemt meg

    Den er gul/blå som på bilde, og det kommer på litt dekaler som B&E skal fixe.
    Attached Files
    Last edited by anders e; 07-10-10, 23:35.

  • #2
    Er dette 123" 300 eller kommer det en ny 125"? Har tenkt litt på 123" 300 selv siden jeg er veldig fornøyd med 78"en.

    Hvis du kjører 2s LiPo så tro jeg det er nok med en 7980 på sideror, og en 7950 per høyderor og to 7955 per balanseror.

    Comment


    • #3
      Takk for tips.
      ........................, men det er 125'' 300
      Last edited by anders e; 17-09-10, 17:28.

      Comment


      • #4
        Hei!
        Har selv en 123"av samme fly,jeg har DA 150 med canistere.Jeg vil anbefale Da 170 da jeg synes den mangler den siste snerten.
        Tror heller ikke det er noe problem med vekta angående CG med DLE- 222 da jeg har 2 st Hyperion life 3000 mah og 1 2200 helt fremme i flyet.Ikke noe spesielt lett fly heller da,min kom på 20 kg,så det blir en vurdering. Veldig flott skjema foresten.
        Lykke til

        Ola B
        Bruker mest Parafin for tiden.

        Comment


        • #5
          Manualen ligger allerede på nett, så det er ikke akkurat så hemmelig....
          www.extremeflightrc.com/manuals/125inchExtramanual.pdf

          Lurte mer på hva forskjellen var.

          Comment


          • #6
            2'' lengre vinger og noen andre løsninger som jeg ikke vet hva er

            Comment


            • #7
              Originally posted by Snaprollman View Post
              Hei!
              Har selv en 123"av samme fly,jeg har DA 150 med canistere.Jeg vil anbefale Da 170 da jeg synes den mangler den siste snerten.
              Tror heller ikke det er noe problem med vekta angående CG med DLE- 222 da jeg har 2 st Hyperion life 3000 mah og 1 2200 helt fremme i flyet.Ikke noe spesielt lett fly heller da,min kom på 20 kg,så det blir en vurdering. Veldig flott skjema foresten.
              Lykke til

              Ola B
              Kan du legge ut noen bilder av flyet utvendig og innvendig?
              EF modellene går jo ikke akkurat for å være unormalt tunge, men din er kanskje ikke så veldig lett.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kaptein Kok View Post
                Manualen ligger allerede på nett, så det er ikke akkurat så hemmelig....
                www.extremeflightrc.com/manuals/125inchExtramanual.pdf

                Lurte mer på hva forskjellen var.
                Ser at det er litt annen utforming på rorhornene på bal-rorene. Har også lest det et sted. Nye 110'' yak'n har også de nye hornene.
                Men som sagt har jeg ikke sjekket hva som er forskjell.

                Comment


                • #9
                  Hvis jeg skal ha en så blir det med en slik:
                  403 Forbidden

                  Lavere kV enn Plettenberg, så jeg kunne brukt større propell enn på min 126" Slick.

                  Comment


                  • #10
                    Denne modellen begynte som en 123", vingene ble forlenget til 125"
                    pga spinner størrelse og noen imac regler.
                    Helikopter:
                    T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                    Radio
                    Spektrum dx 18

                    Comment


                    • #11
                      Hvilken motor ja. Har ett seriøst forslag til deg.
                      jeg er blitt mektig imponert,sammen med mange andre.
                      blir ett rimelig alternativ også.
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tertitten View Post
                        Hvilken motor ja. Har ett seriøst forslag til deg.
                        jeg er blitt mektig imponert,sammen med mange andre.
                        blir ett rimelig alternativ også.
                        Ja den er imponerende! Men vil tro pull-out fra hover ikke er veldig sprekt ettersom vi aldri for se det. Når vi ser så går den på skrå.
                        Men for all del imponerende.
                        Jeg liker å ha greit med power men trenger ikke overkill heller.
                        DA-170 og DLE-222 har jo enormt med power, men 222 kan jeg få veldig rimelig.

                        Har blitt foreslått 3w også, men syns dem er sykt dyre i forhold til det jeg kan få DA for!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by anders e View Post
                          Ja den er imponerende! Men vil tro pull-out fra hover ikke er veldig sprekt ettersom vi aldri for se det. Når vi ser så går den på skrå.
                          Men for all del imponerende.
                          Jeg liker å ha greit med power men trenger ikke overkill heller.
                          DA-170 og DLE-222 har jo enormt med power, men 222 kan jeg få veldig rimelig.

                          Har blitt foreslått 3w også, men syns dem er sykt dyre i forhold til det jeg kan få DA for!
                          Ja enig med deg der, men regner med att du vil få den litt lettere og du kan jo prøve ett hakk større også. 152`n så tror jeg du får nok........
                          Last edited by Tertitten; 17-09-10, 20:53.
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • #14
                            Går jo noen rykter på FG om en DLE-170 som kommer om ikke så lenge...hint hint Flott fly!

                            DLE-170 - FlyingGiants
                            William Jul Ringkjøb
                            Bodø MFK

                            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by william123 View Post
                              Går jo noen rykter på FG om en DLE-170 som kommer om ikke så lenge...hint hint Flott fly!

                              DLE-170 - FlyingGiants
                              Har sett det
                              Men får vel en DA for ca samme pris som den(ok et par laken til da) og en DLE-222 for 9'
                              Har god deal på DA, så event eneste DLE som skal inn er 222. Men så var det valget da...........................
                              Morro med alle forslag og takker for det. Bare å fyre på med alt av meninger.

                              William, blir det ef-yak på deg?

                              Comment

                              Working...
                              X