Jeg har flydd 2 år elektro med Cessna 182 samt en Extra 300.
Har akkurat nå kjøpt 1 brukt ARC Beaver med en SC FS52.
Første tur gikk greit helt til jeg skulle lande, den kommer fort inn.
Måtte ta en ny runde, kom for lavt å gikk rett i et tre.
Etter litt lapping på vingen har jeg hatt flere runder på nytt i dag.
Klarer ikke å få til en fin landing, kommer fort inn å deiser i bakken.
2 ganger ble det rundkast, men flyet er like helt.
Har funnet manualen på nettet, den sier at CG er 8,5 - 9 cm.
Har målt fra forkant å bak på vingen, snudd flyet på hodet.
Er dette riktig måte å sjekke CG på?
Lurer på om jeg skal parkere denne en stund og heller kjøpe en Phoenix Model Decathlon .40 som jeg setter min SC FS52 i.
Hva mener dere som har erfaring med dette?
Er Phoenix Model Decathlon .40 lettere å lande, lavere hastighet?
Jeg landet fint mine elektrofly, men da var innflyvingshastigheten mye lavere, fly på kun 1,2 - 1,5 kg.
Mvh Øyvind
Har akkurat nå kjøpt 1 brukt ARC Beaver med en SC FS52.
Første tur gikk greit helt til jeg skulle lande, den kommer fort inn.
Måtte ta en ny runde, kom for lavt å gikk rett i et tre.
Etter litt lapping på vingen har jeg hatt flere runder på nytt i dag.
Klarer ikke å få til en fin landing, kommer fort inn å deiser i bakken.
2 ganger ble det rundkast, men flyet er like helt.
Har funnet manualen på nettet, den sier at CG er 8,5 - 9 cm.
Har målt fra forkant å bak på vingen, snudd flyet på hodet.
Er dette riktig måte å sjekke CG på?
Lurer på om jeg skal parkere denne en stund og heller kjøpe en Phoenix Model Decathlon .40 som jeg setter min SC FS52 i.
Hva mener dere som har erfaring med dette?
Er Phoenix Model Decathlon .40 lettere å lande, lavere hastighet?
Jeg landet fint mine elektrofly, men da var innflyvingshastigheten mye lavere, fly på kun 1,2 - 1,5 kg.
Mvh Øyvind
Comment