Unconfigured Ad

Collapse

Beaver vs Decathlon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ykarlse1
    • May 2011
    • 36

    #1

    Beaver vs Decathlon

    Jeg har flydd 2 år elektro med Cessna 182 samt en Extra 300.
    Har akkurat nå kjøpt 1 brukt ARC Beaver med en SC FS52.
    Første tur gikk greit helt til jeg skulle lande, den kommer fort inn.
    Måtte ta en ny runde, kom for lavt å gikk rett i et tre.

    Etter litt lapping på vingen har jeg hatt flere runder på nytt i dag.
    Klarer ikke å få til en fin landing, kommer fort inn å deiser i bakken.
    2 ganger ble det rundkast, men flyet er like helt.

    Har funnet manualen på nettet, den sier at CG er 8,5 - 9 cm.
    Har målt fra forkant å bak på vingen, snudd flyet på hodet.
    Er dette riktig måte å sjekke CG på?

    Lurer på om jeg skal parkere denne en stund og heller kjøpe en Phoenix Model Decathlon .40 som jeg setter min SC FS52 i.
    Hva mener dere som har erfaring med dette?
    Er Phoenix Model Decathlon .40 lettere å lande, lavere hastighet?
    Jeg landet fint mine elektrofly, men da var innflyvingshastigheten mye lavere, fly på kun 1,2 - 1,5 kg.


    Mvh Øyvind
  • xilian
    Chief Executive Officer
    • Feb 2009
    • 6522

    #2
    Jeg skal antagelig teste den nye utgaven av Phoenix Decathlon .40 size i morgen.
    Skal gi deg tilbakemelding da
    Tom I. Arntsen

    Comment

    • ykarlse1
      • May 2011
      • 36

      #3
      Takker for det, det skal bli spennende å høre!

      Mvh Øyvind

      Comment

      • xilian
        Chief Executive Officer
        • Feb 2009
        • 6522

        #4
        hm.. du bor ikke så grusomt langt unna ser jeg... Hvis det blir noe action i morgen
        så er det Kjose jeg skal til... Er bare å svinge innom der, så kan du jo se den selv.
        Tom I. Arntsen

        Comment

        • ykarlse1
          • May 2011
          • 36

          #5
          Jepp, det må jeg prøve å få til om jeg ikke må ut på jobb.

          Comment

          • bardp
            • Nov 2010
            • 2473

            #6
            Du kan mikse balanserorene på Beaveren slik at de virker som flaps da får du lavere landingshastighet. Elers er det jo viktig at tomgangen på motoren din er tilstrekkelig lav. Forøvrig kan du fint stoppe motoren på Beaveren i lufta og bare glidelande den pas bare på at den ikke er baktung.

            Comment

            Working...