Unconfigured Ad

Collapse

Extreme Flight EDGE 540T-EXP 48"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Originally posted by alflovvold
    Hehe..krasj eller ramla'n fra hverandre i lufta?
    Den ramla på ingen måte fra hverandre i lufta. Flyet var sterkt som fjell det Det som skjedde var at jeg drev å lekte meg i svært lav fart og hadde bra kontroll. Så ganske høyt oppe skulle jeg snu 180 grader og da fikk jeg vind i hekken så den flikka ut Pilotfeil! En dyr en sådan...

Comment

• Bjørnar V
      • Mar 2011
      • 388

Da var jeg ferdig med min 48" (nr.2, forrige ble solgt). Gjorde en hengselmod på balanseror for mere utslag. Bytta ut CA hengslene med små robart pinnehengsler. Dette gir litt mer avstand og dermed betydelig mer utslag. Glippen mellom ror og vinge ble dekket med betrekning.
      Eneste minuset med Edge 48" var jo litt lite utslag så med denne mod`en burde flyet bli et lite hakk vassere
      Både 48" og 60" skal flyges innendørs under E-festen i Blåbyhallen neste helg. Blir mange 48" i hallen i år... Har spredd om seg i popularitet.
      Click image for larger version

Name:	48 & 60.jpg
Views:	1
Size:	20.2 KB
ID:	582527
      AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
      EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
      EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
      RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

+++

Comment

• Awry
        • Oct 2009
        • 167

Jeg kjøpte en Edge som erstattning for min Mikado Logo 600. Greit å ha en liten og praktisk fly å ha med på ferie. Ble nettopp ferdig med den og må si kvaliteten og detaljene var veldig bra på denne EF modellen. Skulle derimot ønske at motorboksen var noe kortere så man har flere alternativer til motor. Jeg kjøpte en Hacker A30-14l til denne men det ble for mye spinner gap. Jeg må ha det perfekt så jeg rev ut en Omega motor fra min 3DHS Velox som en midlertidig løsning. Får bestille en EF Torque til denne da.
        Attached Files
        Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
        Radio: Futaba 18MZ og 8FGS
        Planlagt: 3DHS 104" Slick / EF 104" Extra, 3DHS 72" Extra 330 V2
        Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m
        Totalvrak: 3DHS 65" Vyper

Comment

• Trulsen
          • Aug 2006
          • 3411

Fin utstilling der ja Du kan dreie ned propellfestet et par mm tror jeg for å få det helt perfekt. Mener det var løsningen jeg kom fram til på min, men jeg gadd aldri det, fløy den bare med litt glis

// Truls

Comment

• Awry
            • Oct 2009
            • 167

Originally posted by Trulsen
            Fin utstilling der ja Du kan dreie ned propellfestet et par mm tror jeg for å få det helt perfekt. Mener det var løsningen jeg kom fram til på min, men jeg gadd aldri det, fløy den bare med litt glis

// Truls
            Spinnerplasseringen ble helt flott i forhold til cowlingen slik det er nå med Omega motoren. Satser bare på at den flyr greit slik den er for jeg kommer nok ikke orke å gjøre noe mer og bare fly til jeg gruser den.
            Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
            Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m

Comment

• Awry
              • Oct 2009
              • 167

Da har endelig været blitt bra så jeg fikk en flott dag med Edgen idag.

Klipp fra en av turene på Bore idag.

Comment

• troasb
                • Dec 2008
                • 591

Moro, flott flyging!
                Futaba T8FG-S
                Noen planker og noen visper

Comment

• RoSt
                  • Apr 2005
                  • 173

Noen som har en mening om jeg kan bruke Locktite Super Glue (CA) på hengslene ?
                  Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1344277139.479311.jpg
Views:	1
Size:	10.0 KB
ID:	591088
                  Attached Files
                  Last edited by RoSt; 06-08-12, 20:44.
                  Roger Strand

Comment

• Guest

#84 Unapproved
                    Det kan du, jeg brukte den engang jeg ikke hadde noe annet

Comment

• RoSt
                      • Apr 2005
                      • 173

Ok, og når de ikke løsner med din tøffe flystil så bruker jeg den jeg da jeg ikke har annet for hånden nå.

Sent from my iPad using Forum Runner
                      Roger Strand

Comment

Working...