Unconfigured Ad

Collapse

Flermotors fly

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bardp
    • Nov 2010
    • 2473

    #1

    Flermotors fly

    Hei

    Jeg har fått et meget bra tilbud på 4 stk ASP 30 4t motorer og det kunne vært morsomt og sat disse inn i et fly. Men jeg finner ikke noe firemotors model som disse vil passe i. Her motas gjerne forslag til sådan om noen vet om noe. Helst i ARF utførelse.
  • kristianwest
    • May 2011
    • 1769

    #2
    Hva med noe sånt?

    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment

    • bardp
      • Nov 2010
      • 2473

      #3
      Tøf den der. Men det ser ikke ut til at noen har den på lager og jeg fant heller ikke noe pris på den.

      Comment

      • surpass
        • Apr 2007
        • 833

        #4
        Den modellen kan kjøpes her i norge, og den er på lager.

        Teknisk hobby

        Comment

        • bardp
          • Nov 2010
          • 2473

          #5
          Ja der var den jo, men det var sandelig ikke mye informasjon og finne på det flyet.

          Comment

          • Bomberguy
            • Jun 2006
            • 746

            #6
            se her, manual c-130

            Comment

            • kristianwest
              • May 2011
              • 1769

              #7
              Denne fikk jeg VELDIG lyst på selv! Selv om jeg tviler på at fire 4t motorer gir samme gromme lyd som fullsizen...

              EDIT: Med fargene til RNoAF åffkårs! http://www.patricksaviation.com/photos/SAS73/19983/
              Last edited by kristianwest; 19-09-11, 16:47.
              Kristian Westgård
              Nittedal

              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

              Comment

              • bardp
                • Nov 2010
                • 2473

                #8
                Ja etter og ha lest manualen ble jo ikke interessen mindre. Hørtes litt plundrete ut med separate kontroller på inner og ytter motorene men det er nokk overkommelig. Noen som vet om andre modeller i samme størrelse med 4 motorer?

                Comment

                • Bomberguy
                  • Jun 2006
                  • 746

                  #9
                  Originally posted by bardp
                  Ja etter og ha lest manualen ble jo ikke interessen mindre. Hørtes litt plundrete ut med separate kontroller på inner og ytter motorene men det er nokk overkommelig. Noen som vet om andre modeller i samme størrelse med 4 motorer?
                  Ikke tenk på det med differensiering av ytre og indre motorer, kompliserende og helt unødvendig for å fly.

                  Her er en i samme størrelse, ikke ARF dessverre. Er nok ikke lett å finne mange firemotors ARF'er i denne størrelsen.
                  Last edited by Bomberguy; 19-09-11, 18:31. Reason: Tillegg

                  Comment

                  • E&E
                    • Apr 2008
                    • 578

                    #10
                    Manualen var jo innholdsrik så det holdt. Likte spesiellt seksjonen med "Flying notes". F.eks nederst på side 12 - "If you have retracts fitted, select ‘down’ before you start the landing sequence."

                    Det er jo starten på en vellykket landing det.
                    Olav Moe

                    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                    Innholdet i min hangar, sånn ca

                    Comment

                    • bardp
                      • Nov 2010
                      • 2473

                      #11
                      Ja etter manualen var det jamen mye en måtte ta hensyn till.
                      Da jeg er helt uerfaren med flermotorsfly er det kansje lurt og starte med et tomotors først. Har sett lit på dette: http://www.rcpro.no/main.aspx?page=a...artno=ESM-W008 Men hadde kansje hat mer lyst på en Tvinoter om jeg hadde kommet over det for 60 eller 90 4t motorer.

                      Comment

                      • kristianwest
                        • May 2011
                        • 1769

                        #12
                        Dc-3en er et legendarisk fly. Men jeg hadde gått for herkulesen - og holdt på til jeg fikk det til
                        Kristian Westgård
                        Nittedal

                        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                        — Neil Armstrong

                        Comment

                        • Bomberguy
                          • Jun 2006
                          • 746

                          #13
                          DC-3 er et flott fly, men hvis du vil starte med twin først så vil jeg på det sterkeste anbefale denne her, P-38 Lightning, flyr bra, nesehjul og er grei å håndtere på en motor. Nesehjul er noe man fort lærer å sette pris på med flermotors da det er enklere å ta av med. Jo flere motorer det er på en taildragger, jo mere vil den av stripa til venstre.... Nesehjul løser mye av det

                          Comment

                          Working...