Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er dette noe å satse på?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Da har den endelig vært i lufta. Det er bare en ting og si den fungerer kjempebra. Utrolig stabil og fin samtidig som den er fantastisk akrobatisk. Motoren starteet og gikk som et skud og er sterk nokk i massevis til dette flyet, var kansje litt fet på lavnålen men ikke så mye at det betyr noe. Slik den er montert må jeg av med covling og lokket til motorkassa får og komme til nålene får se om jeg lager en annen løsning på det ettervert. Fløy 6 turer i kveld og etter 4 turer forsvant bakjulet men sjit den fløy like bra uten.
    Click image for larger version

Name:	2012-06-21-034.jpg
Views:	1
Size:	110.8 KB
ID:	589920
    Click image for larger version

Name:	2012-06-21-035.jpg
Views:	1
Size:	93.9 KB
ID:	589921
    Den går akurat inn i bilen når jeg tar av høyderorene og lar sideroret komme mellom forsetene.
    Click image for larger version

Name:	2012-06-21-037.jpg
Views:	1
Size:	77.4 KB
ID:	589922
    Last edited by bardp; 22-06-12, 05:51.

    Comment


    • #47
      Moro, ser du har laget et ekstra hull i cowlingen foran til kjøling, ble pent det.
      Futaba T8FG-S
      Noen planker og noen visper

      Comment


      • #48
        Grattis
        Artig å høre at alt fungerer. Fint fly også.

        Comment


        • #49
          Takk for tilbakemeldingene. Har nå ladet batteriene og kan gjøre meg et inntrykk av hvor mye jeg kan fly før jeg må lade radio og tenningsbatteri.

          Forbruk pr tur på 12-15 min:
          Bensin ca 0,5l (tanken er på 0,75l)
          Radiobatteri 550 mAt (2x2500 mAt LiFe)
          Tenning 60mAt (1500 mAt 4,8V NiMh)

          Da skullle jeg teoretisk kunne fly 9 turer før radioen dør. Men tror nokk jeg vil begrense meg til 6-7 turer før jeg lader batteriene.

          Med tiden kan det jo hende jeg hiver inn et radiobatteri til og kansje en litt større tank på ca 1l.

          Comment


          • #50
            Hadde vært gøy å sett en videosnutt av denne.

            Comment


            • #51
              Da må jeg jo først få meg et vidio kamra da jeg nå kun har kamra i mobiltelefinen og det blir ikke serlig bra film på. Men får se kansje det dukker opp noen med kamra som jeg kan få til og filme.

              Comment


              • #52
                I dag var jeg på stripa for 5 gang med flyet. Monterte sammen og gjore klart til og fly. Når jeg slpr på radioen og den bainder med mottakeren går det ene høyderoret rett opp. Sjekker kabling og denslaks mmen det viser seg at det er servoen en HD-9110MG som kar klikket. Den går rett til endepungtet så snart den får signal er sikert feil med popmetret. Sist jeg brukte flyet for ca en uke siden var alt i orden. Skumelt om noe slikt skulle skje i lufta det gil vel være den sikre død for modellen. Har opplevd noe lignende en gang før da var det en ny Hitec HS-5245MG som klikka og det medførte døden for en EF Extra 300 58". Men det er vel ikke så mye en kan gjøre for og gardere seg mot slike ting.

                Comment


                • #53
                  Da har jeg montert ny servo og laget till slik at jeg enkelt kan justere motoren uten og skru av noe. Monterte inn to plastrør som når nesten ut til cowlingen. Nå er det bare og stikke skrutrekkeren inn og den går rett inn i ønaket dysenål. Så da blir det nokk en tur på stripa i løpet av dagen.
                  Click image for larger version

Name:	2012-07-29-055.jpg
Views:	1
Size:	34.4 KB
ID:	590819
                  Click image for larger version

Name:	2012-07-29-056.jpg
Views:	1
Size:	50.3 KB
ID:	590820
                  Click image for larger version

Name:	2012-07-29-057.jpg
Views:	1
Size:	63.1 KB
ID:	590821
                  Click image for larger version

Name:	2012-07-29-058.jpg
Views:	1
Size:	69.0 KB
ID:	590822
                  Click image for larger version

Name:	2012-07-29-059.jpg
Views:	1
Size:	52.1 KB
ID:	590823

                  Comment


                  • #54
                    Er etervært blit meget glad i dette flyet da det oppfører seg helt eksemplarisk. Men det er en ting som iriterer meg og det er at sideroeret tidvis osilerer volsomt. Har prøvd og bytte servo men det hjalp ikke roret osilerer nåt det står i mitstilling på marka om det skjer når jeg flyr hvet jeg ikke, merker ialefall ikke noe da. Noen som har råd mot dette.
                    Last edited by bardp; 03-09-12, 21:18.

                    Comment

                    Working...
                    X