Unconfigured Ad

Collapse

Reperasjon av cowling..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raptor
    • Sep 2003
    • 837

Reperasjon av cowling..

Markedet flommer jo over av ARF modeller.. Bruk og kast sier noen men ikke bestandig.. Reservedeler er det jo heller dårlig med også.

En av mine kompiser var uheldig her i helga. Skramle skramle, krafse krafse... hørtes på lang avstand. Han landet og vi besiktiget hans 35% Yak 54. Hmm. rart. Plutselig ser en at propellen hadde begynt å ete av cowlingen foran. Et tak i cowlingen viste at de 5 festeskruene hadde begynt å løsne. De 2 nederste festeskruer var borte.. Vel siden jeg har god erfaring fra min spede begynnelse i RC så tilbydde jeg meg å fikse dette og så en anelse mulighet til å skrive om det også. Glassfiber eller epoxyarbeide liker jeg og ikke minst forming av dette. Støpte også endel modeller først på 80 tallet. Jeg har i tidenes løp hatt mange deformerte cowlinger i mitt laboratorium som har fått et nytt liv og det skulle også denne cowling få. Dårlig vær (innevær) denne uke gjorde at jeg "skred" til verket. Resultatet underveis kan sees her og jeg er snart i mål med en Kina produsert cowling som jeg ikke tror finnes her i vesten. Om så, så er det vel til minst 2 lapper eller mer. Her sees det snart ferdige produkt..Lakkering og ferdigstillelsen kommer etterhvert. NB: Husk Locktite nr. 243 (blå) på slike skruer. Kommer en ferdigstillelse/oppfølging til slutt med ferdig resultat.
    Attached Files
    Last edited by Raptor; 19-10-11, 14:17.
    Mvh.
    Rolv Leirro
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

Pent. Rart at ikke flere folk forstår hvor tilfredsstillende det er å fikse ting
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• syver
      • Aug 2009
      • 914

sakset dette fra vedlegget ditt.

Det første stålsparkelet vannslipes. Det hvite
      hussparkel som er det som skal danne siste finish før grunning tørrslipes med eks. 100
      papir.

du mener vel 100 papir først å vannslipe til slutt.
      Last edited by syver; 18-10-11, 20:56.
      Terje syvertsen
      www.ModumModellSportklubb.com
      3dhs edge mintor 38
      C-arf edge dle 111 v3.
      C-ARF extra 330l da 100.

Comment

• Raptor
        • Sep 2003
        • 837

Originally posted by syver
        sakset dette fra vedlegget ditt.

Det første stålsparkelet vannslipes. Det hvite
        hussparkel som er det som skal danne siste finish før grunning tørrslipes med eks. 100
        papir.

du mener vel 100 papir først å vannslipe til slutt.
        Er ikke ferdig.. Det kommer mer etter hvert. Hvitt hussparkel skal IKKE vannslipes da det sørper seg og skal bestandig tørrslipes. Slipegrunning derimot kan vannslipes med 1000-1500 papir
        En komplett oppfølging kommer i pdf.. til slutt.
        Last edited by Raptor; 19-10-11, 14:15.
        Mvh.
        Rolv Leirro

Comment

Working...