Announcement

Collapse
No announcement yet.

3DHS 89" Slick 540

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by affa View Post
    Lekker sak, skulle gjerne hivd inn ett 12s oppsett der....

    Men for mye penger og det er norske forhandlere som har prøvd å få til en deal med de, men de er totalt uinteresserte. Hvis ikke forhandlerne skal selge de uten fortjeneste da?

    mvh
    Alf
    Ja det er dyrt desverre, men for min egen de var dette det flyet jeg ville ha mest og har tenkt på lenge, så jeg er glad likevel. Tipper det nok kommer europeiske forhandlere etterhvert som 3DHS klarer å produsere nok fly slik at de har overskudd. Slik det er idag klarer de ikke å produsere nok for det amerikanske markedet engang. Jeg håper i hvertfall det kommer i fremtiden.

    Det blir et 12s oppsett på dette flyet. Foreløpig kjører jeg samme oppsett som min Yak55 fram til jeg får GR70 fra en kamerat til jul.

    Til sommer blir det en 104" versjon av denne med 14s og Plettenberg. Det gleder jeg meg til.

    Originally posted by Kenolang View Post
    Nydelig fly, fett skjema du valgte!
    Takk. Oransje var tøff. Ikke så mange fly med den fargen heller. Rød var totalt uaktuelt. Det er mer enn nok røde F3A fly her. :P
    Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
    Radio: Futaba 18MZ og 8FGS
    Planlagt: 3DHS 104" Slick / EF 104" Extra, 3DHS 72" Extra 330 V2
    Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m
    Totalvrak: 3DHS 65" Vyper

    Comment


    • #17
      Da blir det en Slick på meg også, har sikklet på dette flyet alt for lenge Blodpris om man ser på prisen isolert sett, men differansen er jo ikke større enn et par gode kvelder på byen.
      Den er i backorder enda, men jeg tipper jeg har den midt januar.
      Var usikker på hvor mange mAh jeg trengte. De fleste flyr på 12s 5000mAh, men jeg tror det er litt knapt for min del. Siden det blir lett motor, og bec i stenden for mottakerbatterier, sattser jeg på at det går bra å dra på 200g ekstra mAh. Så det ble 12s 6000mAh.

      Oppsettet ligger stort sett klart, resten er på vei.
      Det blir:
      Hacker Q80-8M
      Xoar 24x12 og 25x12
      Jeti Spin 125 Opto
      12s 6000mAh
      Hercules Super BEC
      BB Fiberglass spinner
      5 x HS-7955TG
      EF 60" Edge. Torque.
      EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
      3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
      CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
      Multiplex FunCub XL on floats.
      Jeti DS-16

      Comment


      • #18
        Grattis med ny Slick! Du har satt opp et fint oppsett. 5000mAH holder synes jeg. Da får man 6-6:30 min med 3D. Q80 skal visst være ganske effektiv også. Kanskje får du noe bedre flytid enn min AXI med samme batterikapasitet. Med 6000mAH burde iaf holde.
        Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
        Radio: Futaba 18MZ og 8FGS
        Planlagt: 3DHS 104" Slick / EF 104" Extra, 3DHS 72" Extra 330 V2
        Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m
        Totalvrak: 3DHS 65" Vyper

        Comment


        • #19
          Idag fikk jeg den andre pakken. Flyet var godt pakket så den kom heldigvis skadefritt frem.

          Jeg var klar over at Slick har en ganske stor kropp, men jeg ble overrasket likevel. Den er massiv. Den virker helt klart større enn vingespenn skulle tilsi. Rudder er også vanvittig stor. Kan tenke meg høy alfa KE blir ganske lett med denne. :P

          Byggingen er igang.
          Click image for larger version

Name:	Slick1.jpg
Views:	1
Size:	51.1 KB
ID:	583524Click image for larger version

Name:	Slick2.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	583525
          Last edited by Awry; 06-12-11, 15:52.
          Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
          Radio: Futaba 18MZ og 8FGS
          Planlagt: 3DHS 104" Slick / EF 104" Extra, 3DHS 72" Extra 330 V2
          Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m
          Totalvrak: 3DHS 65" Vyper

          Comment


          • #20
            Originally posted by Awry View Post
            Grattis med ny Slick! Du har satt opp et fint oppsett. 5000mAH holder synes jeg. Da får man 6-6:30 min med 3D. Q80 skal visst være ganske effektiv også. Kanskje får du noe bedre flytid enn min AXI med samme batterikapasitet. Med 6000mAH burde iaf holde.

            Ja, har store forventninger til fly/oppsett. Jeg synes 6-7 min er litt lite, får bare håpe 6000mAh ikke blir for tungt.
            EF 60" Edge. Torque.
            EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
            3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
            CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
            Multiplex FunCub XL on floats.
            Jeti DS-16

            Comment


            • #21
              VIL HA
              Om jeg vrir siste rest ut av kreditkortet så blir det å sette inn en DA-60 på carbon pipe og hitec hv 29kg rundtom- får ofre utstyret i Edgen, den begynner jo å få litt fartstid

              Er sannelig fin den Slicken. Massiv kropp!

              Er det like greit å bestille direkte fra 3dhs om man bruker myus eller jetcarrier? Og godttar de norskt betalingskort?
              Last edited by Bjørnar V; 06-12-11, 16:39.
              AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
              EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
              EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
              RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

              +++

              Comment


              • #22
                6-7 min er ALTFOR lite,må minimum ha 10 min.Go gassers
                Ronny Andreassen
                Sunndal/Vinnu
                Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                3DHs 33" EPP
                JR 9303 2,4

                Comment


                • #23
                  Originally posted by havard.j View Post
                  Ja, har store forventninger til fly/oppsett. Jeg synes 6-7 min er litt lite, får bare håpe 6000mAh ikke blir for tungt.
                  Du kan sette 10000mAH og fly 14 min og fremdeles vil den fly bra så 6000 vil garantert gå helt fint. Tror ikke noen klarer å merke så lite forskjell på vekt om du bare går opp 1000mAH.


                  Originally posted by ronnynorge View Post
                  6-7 min er ALTFOR lite,må minimum ha 10 min.Go gassers
                  hehe...Jeg foretrekker å fly i 6-7 min. Pleier justere strømtrekket etter den flytiden. Jeg klarer ikke konsentrere så mye lenger enn det når jeg flyr 3D.
                  Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
                  Radio: Futaba 18MZ og 8FGS
                  Planlagt: 3DHS 104" Slick / EF 104" Extra, 3DHS 72" Extra 330 V2
                  Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m
                  Totalvrak: 3DHS 65" Vyper

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Bjørnar V View Post
                    VIL HA
                    Om jeg vrir siste rest ut av kreditkortet så blir det å sette inn en DA-60 på carbon pipe og hitec hv 29kg rundtom- får ofre utstyret i Edgen, den begynner jo å få litt fartstid

                    Er sannelig fin den Slicken. Massiv kropp!

                    Er det like greit å bestille direkte fra 3dhs om man bruker myus eller jetcarrier? Og godttar de norskt betalingskort?
                    Det har ingenting å si hvor du bestiller fra hvis du allikavel skal bruke myus eller jetcarrier. Jeg bestilte min Osiris direkte fra 3DHS ifjor og da tok de imot norsk kort. Regner med at de fortsatt gjør det. Løp og kjøp.
                    Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
                    Radio: Futaba 18MZ og 8FGS
                    Planlagt: 3DHS 104" Slick / EF 104" Extra, 3DHS 72" Extra 330 V2
                    Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m
                    Totalvrak: 3DHS 65" Vyper

                    Comment


                    • #25
                      Den så jo bare så sweet ut

                      Gleder meg sikkert like mye som deg til å se denne i lufta!!!
                      * Align T-rex 700 * 3DHS EXTRA 300 87" * 3DHS OSIRIS 62" * 3DHS 74" Edge 540 * ParkZone F-27Q Stryker *

                      Spektrum DX8

                      Comment


                      • #26
                        Kommer det mere bilder snart?
                        EF 60" Edge. Torque.
                        EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                        3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                        CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                        Multiplex FunCub XL on floats.
                        Jeti DS-16

                        Comment


                        • #27
                          Nice MAIDEN idag kompis

                          Perfekte forhold, kaldt men fint med sol og greier, kunne ikke bedt om en bedre vinter dag!

                          Gleder meg til å se bildene vi fikk tatt
                          * Align T-rex 700 * 3DHS EXTRA 300 87" * 3DHS OSIRIS 62" * 3DHS 74" Edge 540 * ParkZone F-27Q Stryker *

                          Spektrum DX8

                          Comment


                          • #28
                            Det var overraskende fint idag. Kjekt at hovedaggregatet er i orden nå. Ser fram til fine flydager i vinter med varmen tilbake i klubbhuset.

                            Det var herlig å fly den idag. Dette flyet er det mest stabile flyet jeg har prøvd så langt i høy alfa manøvre. Jeg merker at den er noe "tyngre" enn 87" Extra SHP, men med 5.1kW så går den bra likevel. Tyngden gjør at den drar med seg litt mer kraft i manøvrene og det ser flott ut. Når jeg sier jeg "kjenner" at den er tyngre så mener jeg at den føles så veldig solid ut i luften men samtidig så føles det ut som den er fylt med helium. Vanskelig å forklare.

                            Det er kanskje det at den har absolutt ingen stygge tendenser som gjør at den føles så solid. Ingen wingrock uansett vinkel på flyet både upright og inverted. Jeg liker også måten den går fra høy alfa rolling harrier til full throttle rolling i stor fart. Overgangen er helt sømløs, mens mange andre fly liker å være enten eller. Flat spins er også rimelig fine. Helt flate og det er som den ikke vil ned. Gleder meg til å få litt mer flytid på denne. Jeg fikk bare tre turer idag og det gjør meg bare mer sugen på å fly.

                            Mangler fortsatt decals fra Nachos og Mejzlik spinner. Gidder jo ikke vente på de for å ta maiden.

                            Her er i hvertfall noen bilder fra de få turene jeg fikk. Takk for at du tok bilder Gremlings.

                            Click image for larger version

Name:	Slick01.jpg
Views:	1
Size:	159.0 KB
ID:	583536Click image for larger version

Name:	Slick02.jpg
Views:	1
Size:	110.6 KB
ID:	583537Click image for larger version

Name:	Slick03.jpg
Views:	1
Size:	122.7 KB
ID:	583538Click image for larger version

Name:	Slick04.jpg
Views:	1
Size:	150.8 KB
ID:	583539Click image for larger version

Name:	Slick05.jpg
Views:	1
Size:	259.2 KB
ID:	583540Click image for larger version

Name:	Slick06.jpg
Views:	1
Size:	159.9 KB
ID:	583541Click image for larger version

Name:	Slick07.jpg
Views:	1
Size:	139.3 KB
ID:	583542Click image for larger version

Name:	Slick08.jpg
Views:	1
Size:	34.3 KB
ID:	583543Click image for larger version

Name:	Slick09.jpg
Views:	1
Size:	42.2 KB
ID:	583544Click image for larger version

Name:	Slick10.jpg
Views:	1
Size:	112.9 KB
ID:	583545
                            Last edited by Awry; 07-12-11, 14:54.
                            Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
                            Radio: Futaba 18MZ og 8FGS
                            Planlagt: 3DHS 104" Slick / EF 104" Extra, 3DHS 72" Extra 330 V2
                            Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m
                            Totalvrak: 3DHS 65" Vyper

                            Comment


                            • #29
                              grattis med maiden! rått fly!!
                              Rune Ådlandsvik
                              Fly:
                              Pilot Rc Yak 55M/DA50
                              Extreme Flight Extra 300 58"
                              Extreme Flight Extra 300/DLE55 *solgt*
                              Aeroworks extra 300 35cc/DLE55 *solgt*

                              Comment


                              • #30
                                Se der ja! Det ble noen bra bilder heldigvis

                                Nå er det bare å få det på film som gjenstår!
                                * Align T-rex 700 * 3DHS EXTRA 300 87" * 3DHS OSIRIS 62" * 3DHS 74" Edge 540 * ParkZone F-27Q Stryker *

                                Spektrum DX8

                                Comment

                                Working...
                                X