Unconfigured Ad

Collapse

pilot-rc decathlon 50cc

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • syver
    • Aug 2009
    • 914

    #1

    pilot-rc decathlon 50cc

    sent i høst fant jeg plutselig ut at jeg ville ha denne i 50cc utgave.elefun hadde da ikke denne på lager så det ble bestilling fra Pilot RC Decathlon 122 50cc Red White 50cc 32% denne gang.hadde en dle 55cc liggende som jeg ville bruke.servooppsett ble hitec 7955tg på sideror,hitec 965mg på throttle,hitec 7950th på balanse å høyderor,power hd 9150 på flaps.2x3000mah 2s lipo til motager med en enkel battshare/regulatorSmart-Fly SportReg, Adjustable 5A and BatShare - elefun.no - Radiostyrt hobby tenningsbryter fra xxlrc Booma tennings bryter/killswitch - kr.300,- : XXLRC.no, Velkommen til vår nettbutikk montering av denne modellen har gått veeeldig tregt pga andre ting, så det har blitt så som så med bilder men legger ut de jeg har tatt.pilot-rc er som kjent veldig ferdigstilte å velflygende modeller,å denne er intet unntak. eneste minuset er stagene mellom vinge å kropp her burde det vært en form for manual da de trengte litt tillpassning.tar av på få meter,lander på nesten like lite.den har ett lite men utrolig effektivt sideror.i knifeedge er det nesten ikke innput på s,roret.modellen flyr som en trainer men man må ha med sideroret i sving for at den ikke skal henge med rompa.tertitten legger ut en film etterhvert.Click image for larger version

Name:	IMAG0044.jpg
Views:	1
Size:	47.5 KB
ID:	631116Click image for larger version

Name:	IMAG0108.jpg
Views:	1
Size:	68.8 KB
ID:	631124Click image for larger version

Name:	IMAG0131.jpg
Views:	1
Size:	126.3 KB
ID:	631123Click image for larger version

Name:	IMAG0133.jpg
Views:	1
Size:	43.4 KB
ID:	631122Click image for larger version

Name:	IMAG0132.jpg
Views:	1
Size:	52.1 KB
ID:	631121Click image for larger version

Name:	IMAG0110.jpg
Views:	1
Size:	65.2 KB
ID:	631120Click image for larger version

Name:	IMAG0111.jpg
Views:	1
Size:	28.9 KB
ID:	631119Click image for larger version

Name:	IMAG0105.jpg
Views:	1
Size:	47.9 KB
ID:	631118Click image for larger version

Name:	IMAG0102.jpg
Views:	1
Size:	34.8 KB
ID:	631117Click image for larger version

Name:	IMAG0031.jpg
Views:	1
Size:	58.0 KB
ID:	631115Click image for larger version

Name:	IMAG0130.jpg
Views:	1
Size:	94.3 KB
ID:	631125
    Terje syvertsen
    www.ModumModellSportklubb.com
    3dhs edge mintor 38
    C-arf edge dle 111 v3.
    C-ARF extra 330l da 100.
  • Tertitten
    • Dec 2007
    • 3014

    #2
    Her er ett par bilder
    Attached Files
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment

    • Stin
      • Jan 2007
      • 629

      #3
      det fly`et er et flott fly, lurer på hvordan de er med krefter i den med den dle motoren??Har selv vært nære på og kjøpe den ett par ganger..
      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
      På vei inn i Hangaren.
      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

      Comment

      • Tertitten
        • Dec 2007
        • 3014

        #4
        Kommer en video utpå kvelden
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment

        • syver
          • Aug 2009
          • 914

          #5
          Originally posted by Stin
          det fly`et er et flott fly, lurer på hvordan de er med krefter i den med den dle motoren??Har selv vært nære på og kjøpe den ett par ganger..
          til god gammel acro er det mer en nok krefter med 55cc.jeg ble positivit overrasket,var litt i tvil om det var nok det kommer video
          Terje syvertsen
          www.ModumModellSportklubb.com
          3dhs edge mintor 38
          C-arf edge dle 111 v3.
          C-ARF extra 330l da 100.

          Comment

          • Guest

            #6 Unapproved
            Grattis med fint fly syver
            Håper din flyr like bra som den jeg hadde.

            Comment

            • syver
              • Aug 2009
              • 914

              #7
              Originally posted by anders e
              Grattis med fint fly syver
              Håper din flyr like bra som den jeg hadde.
              takk takk anders jeg trur jaggu denne flyr like bra som 100cc versjonen,dog noe slappere med mitt motorvalg
              Terje syvertsen
              www.ModumModellSportklubb.com
              3dhs edge mintor 38
              C-arf edge dle 111 v3.
              C-ARF extra 330l da 100.

              Comment

              • xilian
                Chief Executive Officer
                • Feb 2009
                • 6522

                #8
                Veldig bra!

                Velkommen i tørkestativgjengen!
                Tom I. Arntsen

                Comment

                • Tertitten
                  • Dec 2007
                  • 3014

                  #9
                  Tok sin tid, men her er video

                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment

                  • affa
                    Administrator
                    • Jul 2002
                    • 5877

                    #10
                    Også den støyfrie versjonen....


                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment

                    • Stin
                      • Jan 2007
                      • 629

                      #11
                      Tror du de er plass til 2stk cannister`ere i den?? kunne tenkte meg og kjøpe en slik og montere inn en DLE 111 elle DA120 for og bruke til Sleping
                      mvh Stin
                      Last edited by Stin; 16-03-12, 14:31.
                      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                      På vei inn i Hangaren.
                      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                      Comment

                      • AudunT
                        • Oct 2005
                        • 289

                        #12
                        Originally posted by Stin
                        Tror du de er plass til 2stk cannister`ere i den?? kunne tenkte meg og kjøpe en slik og montere inn en DLE 111 elle DA120 for og bruke til Sleping
                        mvh Stin
                        Jeg har affa sin gamle decathlon stående (omtrent like ferdig som når jeg hentet den i august i fjor...), og jeg vurderte lenge omtrent det samme som deg. Det er plass til to canistere i bredden om du går for noen som er ca 65mm i diameter. Canistertunnelen er 150mm bred, og litt høyere. Problemet om du går for større motor enn 60cc er at canisterene blir for lange, eller for brede om du må ha mer enn en. Løsningen blir å forlenge tunelen. Ikke noe problem å gjøre det, men jeg er lat, og gikk for en annen løsning.

                        Videre med da 120 eller dle 111 så må du lage hull i cowlingen til hele sylinderen. Eneste 2 cyl i 100cc klassen som jeg fant, og som passer i cowlingen er bme 110/115/116, men selv med denne må man lage hull til plugghette. Cowlingen på decathlonen er 250mm bred, og motoern er offset med ca 2cm, for å ha prop i senter av cowling med riktig sidetrekk.
                        Audun

                        Comment

                        • Stin
                          • Jan 2007
                          • 629

                          #13
                          AudunT.
                          Elefun har cannistere som er 60mm i diameter og 31cm lange, har sjekket litt angående motor og dle er 255mm bred så den vil stikke ut litt ja, skal sjekke ut litt mere med de med motorerer, kan jo gå for en 1sylindret 90cc også men du blir de jo sikkert endel mindre krefter til og trekke med, de største/tyngste vi har nå er ca 6m vingespenn og 15kg tror du en 90cc i den modellen vil klare og trekke de opp??
                          mvh Stin
                          Last edited by Stin; 16-03-12, 15:27.
                          Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                          På vei inn i Hangaren.
                          Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                          Comment

                          • xilian
                            Chief Executive Officer
                            • Feb 2009
                            • 6522

                            #14
                            Det sies jo at 1/3 supercuben (som jeg skal ta maiden på i morra) med RCGF 111ccm i nesa klarer å slepe ~35kg.
                            Tror nok det skal gå fint med 90ccm'en
                            Tom I. Arntsen

                            Comment

                            • AudunT
                              • Oct 2005
                              • 289

                              #15
                              Jeg har sett Egil Roland slepe 35kg ASG-29 med 1/3 Super Cub med 3W 85, men da var det mye kompetanse i begge ender av lina.

                              Fra foran på cowling til enden av canistertunnel er det ca 60 cm. En 2 syl boxer rundt 100cc trenger headere på ca 27-28 cm. Med 5cm drop har du da ca 54 cm fra enden av canister til senter av eksosport. Det er mer enn 6 cm fra prop hub på en 100cc til senter av utblås på bakerste sylinder, så du går nok tom for plass.

                              En stor en-sylindra motor får samme problemet, i allefall de oppsettene jeg har vurdert. Jeg har leta mye etter noe som passer, men har ikke klart å finne noe som passer uten ombygging. Men som sagt, ombygging er ingen kjempejobb, men jeg er for lat.
                              Last edited by AudunT; 09-04-12, 11:19.
                              Audun

                              Comment

                              Working...