Announcement

Collapse
No announcement yet.

180 glow motor på cessna 177 cardinal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 180 glow motor på cessna 177 cardinal

    Hva tror dere om 180 2 takt glow motor på en cessna 177 cardinal??
    Har bestilt å venter spent på om den letter på 2 meter hehe

  • #2
    jada, men er mere usikker på flyge-egenskapene, da denne modellen er tung nok fra før, så er redd du må ha høy landingshastighet. men flyr gjør den sikkert, jeg hadde heller putta inn en 91 4t i nesa på den...
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

    Comment


    • #3
      Tror iallefall det blir svært kortvarig morro. Motorinfestingen på disse flyene tåler ikke all verden. Har hatt SC 61 2t, ASP 91 4t og nå Saito 115 4t i slike fly. Med jul på flyet er 91 4t idiell motor. Med flotører et 91 2t eller Saito 115 4t idielt. Men alerede med 91 2t eller Saito 115 4t må en forsterke motorinfestingen vis ikke er den helt gåen etter 10-20 turer. Med en 180 2t vil jeg tro den rives ut momentant. Flyet blir nokk også så tungt at det neppe er serlig flybart. En 180 2t bruker noe innihelvete mye drivstoff så du må nokk inn med en tank på 1 l får og få 10 min flytid. Jeg synes ideen var lite gjennomtengt og ganske så dårlig flyet er laget for 61 2t og ikke 180. Skal du ha en aktomodell så er dette definetift ikke rette flyet.

      Comment


      • #4
        Tror du det ja... hmmm... har 61 2-takt nå, det er for tamt ja...

        Har flere akrofly så det er ikke planen for dette flyet, kanskje jeg skal avbestille å kjøpe en 120 motor istede da? er nå en halvkilo lettere den..

        Comment


        • #5
          Det er jo ikke plass for mer en 14" propeller uten at den tar i marka eller flotørene så en 120 2t vil jo også være helt bortkastet på dette flyet. Flyet er jo meget tungt i utgangspunktet så her er det om og finne en så lett motor som mulig. Det var grunnen til at jeg monterte Saito 115 4T da jeg syntes ASP 91 4T ble litt for slapp når jeg satte på flotører. Saito 115 4t veier ikke mer en ASP 91 4t men drar 1" støtte propell med såpass turtall at den går rett opp selv med flotører på. I tillegg passer denne motoren rett inn i de orginale motorfestene. Det gjør ikke en 120 motor i tilegg til at det fleate av dem blir alt for tung.

          Comment


          • #6
            Passer ikke en 120 motor rett i festene altså? Hva som må gjøres da?

            Comment


            • #7
              Skal du ha inn en 120 motor må du bygge om hele fronten.

              Comment


              • #8
                kjøp deg en 91 4takt å bruk noe du vet fungerer å som 1000vis av andre har erfart er veldig bra............
                trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                homemade quad med diverse elektronikk.
                noen depronkjerrer.
                futaba10c 2.4ghz.
                radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                Comment


                • #9
                  Originally posted by halsen89 View Post
                  Hva tror dere om 180 2 takt glow motor på en cessna 177 cardinal??
                  Har bestilt å venter spent på om den letter på 2 meter hehe
                  Tja, hva tror jeg ? Tror det er en veldig dårlig ide om du ønsker en velflyvende modell.
                  Om du er avhengig av å være i lufta på 2 meter så er kanskje en katapult tingen, eller forlenge rullsbanen litt......

                  Jeg har en Saito 82 i min, passer perfekt også med flottører!
                  Mvh
                  Bent Andreassen




                  Harstad Modellflyklubb på Facebook
                  http://www.facebook.com/#!/groups/313467363926/

                  Comment


                  • #10
                    Du får nå komme tilbake med en raport når du har skitet motor. Morro og høre vordan det gikk.

                    Comment


                    • #11
                      Hvordan Går det med denne modellen? Hva slags motor ble det å har du fått den i lufta?
                      Last edited by lillejon78; 23-04-12, 10:20.
                      trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                      trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                      arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                      PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                      homemade quad med diverse elektronikk.
                      noen depronkjerrer.
                      futaba10c 2.4ghz.
                      radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                      Comment


                      • #12
                        Hallois!

                        Jo sånn ble det! 91 2-takt med lystgass anlegg til take off på 4 meter

                        Har vært ett par turer i lufta med den, men liker best å fly akro så den blir ikke brukt så mye akuratt... Driver å får ferdig extran på 3.1m nå Skal opp i sommer!

                        Comment

                        Working...
                        X