Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor og litt tips til Hangar 9 Cessna 182 2,4meter vingespenn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor og litt tips til Hangar 9 Cessna 182 2,4meter vingespenn

    Jeg har i dag vært ute å handlet litt på Small Size i Kristiansand, kjøpte en Cessna 182 (Cessna 182 Skylane 95" ARF (HAN1875): Hangar 9) som jeg skal bygge på nå på våren og utover sommeren.

    Motor:
    Jeg har surfet litt rundt i forsøk med å finne en passende motor, jeg ønsker å fly skalaaktik, men samtidig ha krefter nok til å dra meg ut en potensiell situasjon som garantert vil komme. Nå har jeg null erfaring med fuelfly, men er dette gode nok alternativer:
    - RCGF 40CC Twin Boxermotor CNC med CM6 plugg - elefun.no - Radiostyrt hobby
    - GF55II 55cc Petrol Twin-Engine for Radio Control Aeroplane | CRRCPRO

    Skala nesehjul:
    Jeg ønsker også bytteut neseleggen, har jeg funnet riktig med denne: Hangar 9 Cessna 182 Nose Strut | Robart Manufacturing

    Lys:
    Intet fly i skalaklassen skal være uten lys, noen som har forslag på hva jeg kan bruke? Jeg ønsker kraftige lys.

    Takker for all hjelp (og jeg kommer garantert til å spørre mer når jeg blir mer kjent med byggesettet)
    Teh_Pastor

    Min lille youtube side
    http://www.youtube.com/user/NORGOONER

    Stolt medlem av Agder Plane Crash Club

  • #2
    Det var da volsomt som du har tengt og motorisere denne maskinen. Selv den minste av de motorene du har set på er jo nesten dobelt så stor som det produsenten anbefaler. Men den vil sikert fungere. Det blir jo fort mye vekt når du setter inn så store motorer og skal du ha en vettig skalalik lyd kan du jo bare glemme de eksosanleggene som følger med disse motorene. Her må du til med noe helt annet om ikke flyet skal bli en forferdelig bråkebøtte. Dette vil også gi en god del ekstra vekt. Hadde det vært mit fly tror keg heller jeg hadde set på en slik motor.
    182 Twin Cylinder Dual Plug: DD | Horizon Hobby
    1/2 kg lettere og finere og mer skalariktig lyd.

    Comment


    • #3
      Roto 35 FS, en nydelig maskinert firetakt bensinmotor

      Mvh
      Alf
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        H9 Cessna'en flyr nydelig med OS 160 eller tilsvarende ASP/SC 160 4t glow boxer. Disse passer perfekt inn i cowlingen og gir mer enn nok power med f.eks. 18x6W 2-blader eller skala 16x8 3-blader. Lydbildet blir også perfekt.

        Comment


        • #5
          Har flydd min med os 160 gemini og det er krefter i massevis. Koselig lyd og.

          Comment


          • #6
            Det ble en RCGF 26CC, blir litt for mye peng for en os 160.

            Takk for tilbakemeldinger!
            Teh_Pastor

            Min lille youtube side
            http://www.youtube.com/user/NORGOONER

            Stolt medlem av Agder Plane Crash Club

            Comment


            • #7
              Pas på og få en skillelig potte til den motoren så blir det nokk bra. Orginalpotten er vist konstruert av John Philip Sousa og bråker noe helt forferdelig.

              Comment

              Working...
              X