Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lim på hengsler?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lim på hengsler?

    Driver og setter sammen noen modeller, og har i den sammenheng klart å søle litt epoxy på hengslene (dubro plastikk-hengsler) til rorene (var åpenbart ikke nøye nok med silikonoljen). Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Ser ut til at det er relativt god bevegelighet i hengslene til tross for limet, men har ikke lyst til å få noen aha-opplevelser i luften..

  • #2
    Bare å sette i gang å pirke med skarp kniv da .. det du har fått vekk, er borte.
    Og har du god bevegelighet, så skal det være greit da.

    Flott å se at andre også bommer på dette
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Har vel erfart at selv om jeg smører mitten av hengslene med tektyl våpenolje fra forsvaret får jeg lit epoksy der også fra tid til annen. Men den lar seg enkelt fjerne med en kniv.
      Har imidlertid fått en annen problemstilling med hengsling og det er CA hengsler i glasfiber/epoksylaminat. Har noen slike modeller hvor hengslene er limt inn med Fleksi CA fra HK og de løsner etter en tid. Hva gjør man så?

      Comment


      • #4
        Originally posted by bardp View Post
        Har vel erfart at selv om jeg smører mitten av hengslene med tektyl våpenolje fra forsvaret får jeg lit epoksy der også fra tid til annen. Men den lar seg enkelt fjerne med en kniv.
        Har imidlertid fått en annen problemstilling med hengsling og det er CA hengsler i glasfiber/epoksylaminat. Har noen slike modeller hvor hengslene er limt inn med Fleksi CA fra HK og de løsner etter en tid. Hva gjør man så?
        Må innrømme at har kjørt med tynn epoxy fra dag 1 - var veldig skeptisk til å bruke CA til slikt. Det jeg har gjort er å kjøpe "engangssprøyter" og tynn plastslange som jeg klipper av en snutt for hver gang jeg skal lime. Disse fyller jeg med epoxy for å komme til i eventuelle kriker og kroker.

        Kan sikkert gjøre det samme med CA, og jeg vet at enkelte CA-produsenter lager CA-flasker der tynn slange medfølger (bl.a Team Losi tire glue).

        Hvis du da skal "etterfylle" hengsler kan du sikkert bare snitte opp med skalpell eller bore opp noen tynne hull og bruke en løsning som skissert over.

        Comment


        • #5
          Originally posted by xilian View Post
          Bare å sette i gang å pirke med skarp kniv da .. det du har fått vekk, er borte.
          Og har du god bevegelighet, så skal det være greit da.

          Flott å se at andre også bommer på dette
          Jubel. Var det jeg hadde håpet å unngå.

          Comment

          Working...
          X