Announcement

Collapse
No announcement yet.

Take-off problemer med Midget Mustang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Take-off problemer med Midget Mustang

    Håper noen har noen tips om dette problemet...
    Skulle ta jumfrutur med en Midget Mustang med OS 65AX i helgen, men hver take-off endte med proppellen i gresset.
    Modellen tipper hver gang slik at det er umulig å gjøre en take-off.
    Har sjekket at hjulene snurrer greit, CG er riktig i forhold til manualen.
    Begynte å lure på om motoren står vinklet feil.....kan dette itilfelle forårsake slike problemer??
    Attached Files
    CMPro Midget Mustang O.S 65AX / TWM Groovy 50 3D O.S 55AX / E-Flite Diamante 25e 32BL Outrunner / Multiplex Easy Glider Pro
    Futaba 7C

  • #2
    Det er ikke hjulkåpene som drar nedi gresset da? De er veldig fine, men funker ofte dårlig på gress...
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      Hei Stein Vidar

      Tror ikke motor vinkelen er problemet ditt.
      Kan godt hjelpe deg på stripa en ettermiddag denne uka
      Ser ut som hjulene er veldig nærme C.G, kan ofte gi lett nose-over på de flya her
      C.G ihht manual er ikke alltid til å stole på, syntes du det ser riktig ut?

      PS: hjulkåper kan være noe herk på gress
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • #4
        Er vel ikke noe nytt problem på modeller hvor jula står nesten på CG. Har akurat samme problemet på en Chip Munck med retracts. Når du tekser med flyet og når du skal ta av må du ha fult høyderor helt til farten er blitt stor nokk til at flyet er stabilt. Litt flustrerende særlig når en tar en perfekt landing, glemmer seg litt å slipper høyderoret mens modellen triller fint på stripa og da tryner den. På en P40 jeg hadde iriterte dette meg såpas at jeg rev av retracts understellet og lagde meg et nyt fast understell forran vingen det ble ikke mye skala men fungerte perfekt.

        Comment


        • #5
          Heisan !
          Har en Cosmic wind, bare litt mindre og bygget fra Nijhuis-tegninger.
          Vi har til tider problemer med denne konstruksjonen her også det er jo samme flyet.. men trikset er som bardp sier, å ha nok høyderor helt til modellen er stabil nok.

          Min modell skal ihvertfall ha svært små rorutslag i flight, så jeg mener å huske at jeg i tillegg la på dualrate, med masse høyedror på til takeoff-mode og litt flap'eron (nedover) for å få den litt snillere i lave hastigheter. ( Flaperon forutsetter selvfølgelig at du har to balanseror servoer.)

          Hold oss oppdatert da, og lykke til.
          Last edited by chewbaca; 21-05-12, 08:55. Reason: skriveleif
          __________________________________________________ ___
          Jørn Kaasbøll
          Scale Warbirds of Norway

          Comment


          • #6
            Originally posted by bad scientist View Post
            Det er ikke hjulkåpene som drar nedi gresset da? De er veldig fine, men funker ofte dårlig på gress...
            Mulig hjulkåpene subber litt i gresset, kan prøve uten. Har dessuten satt på nesten dobbelt så store hjul som fulgte med
            Når det gjelder bruk av høyderor så kjørte jeg med 40% rating, har jo noe å gå på der da....

            Olav: Skal du på stripa til helgen ?? Jeg har ikke mulighet før.

            Takk for gode innspill
            CMPro Midget Mustang O.S 65AX / TWM Groovy 50 3D O.S 55AX / E-Flite Diamante 25e 32BL Outrunner / Multiplex Easy Glider Pro
            Futaba 7C

            Comment


            • #7
              Originally posted by Stein-Vidar View Post
              Mulig hjulkåpene subber litt i gresset, kan prøve uten. Har dessuten satt på nesten dobbelt så store hjul som fulgte med
              Når det gjelder bruk av høyderor så kjørte jeg med 40% rating, har jo noe å gå på der da....

              Olav: Skal du på stripa til helgen ?? Jeg har ikke mulighet før.

              Takk for gode innspill
              Kanskje på søndag, er på Hotliner Treff på lørdagen.
              Sender deg en SMS litt senere om jeg skal opp
              Olav Jørgensen
              Low & fast

              Comment

              Working...
              X