Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot Sbach 25% elektroppsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pilot Sbach 25% elektroppsett

    Noen som har noen tanker om 12s lipo-oppsett i denne modellen?

    Blir det for mye(tungt) tro? Har 4500 mah 6s lipo og en Hacker A60-8S V2 28-Pole liggende. Skulle gjerne brukt dette oppsettet.
    Hadde en Yak tidligere med 6s oppsett, men det var drepen for batteriene da det dro for mye strøm.

    Erfaringer?

  • #2
    subscriber denne da jeg også er spent på dette siden jeg har mender med 6/7/8s liggende.

    batterivekten er raskt regna 1500 gram, hvor stor fueltank har disse? og hva veier hackern vs dle?

    Comment


    • #3
      Originally posted by andersand View Post
      subscriber denne da jeg også er spent på dette siden jeg har mender med 6/7/8s liggende.

      batterivekten er raskt regna 1500 gram, hvor stor fueltank har disse? og hva veier hackern vs dle?
      Dle-35 veier ca 1260g + tenningsbatteri + tank.
      Hacker veier ca 600g + esc.

      Regner med at el-oppsett blir ca 900g tyngre.

      Comment


      • #4
        nå har vel du kanskje den sbachen på byggebordet.
        men ser ut som el. oppsettet ditt hadde passt bedre i en sebart sukhoi 140 eller EF 78" extra.
        Plane is temporary, glory is forever

        Comment


        • #5
          Originally posted by BjornA View Post
          nå har vel du kanskje den sbachen på byggebordet.
          men ser ut som el. oppsettet ditt hadde passt bedre i en sebart sukhoi 140 eller EF 78" extra.
          Mulig jeg går for 10 celler oppsett. Sparer litt vekt på det. Uansett blir det ikke 3D-flyvning på meg Skal begynne på den når denne er ferdig:
          http://www.sebart.it/img-50e/Macchi%...2/MC-72-01.jpg Supert sett, det eneste problemet er at høyderorslinken går tregt.

          Comment


          • #6
            Dle-35 veier ca 1260g + tenningsbatteri + tank.
            Hacker veier ca 600g + esc.

            Regner med at el-oppsett blir ca 900g tyngre.
            du "må" jo ta hensyn til at tanken er full når du tar av , med tanke på hva reel vekt er på bensin oppsettet i forhold til el.
            en annen etter min mening stor fordel med el (hvertfall på en F3a model) er jo at det er en smal sak og justere tungdepunktet, pluss at det ikke forandrer seg under flukten slik som en tank vil påvirke om ikke denne ligger i cg.
            Eneste minuset med el etter min mening er at det er litt mer planlegging når en skal fly med tanke på lading osv. men man venner seg til dette.
            Rune Gjelsnes
            Vikersund
            92624841

            Comment


            • #7
              Originally posted by kkalle View Post
              Hadde en Yak tidligere med 6s oppsett, men det var drepen for batteriene da det dro for mye strøm.
              har snust litt på et sånn type oppsett, hva slag batteri brukte du? c-rating?

              For sport/imac type flyging tror jeg 12s oppsettet ditt vi funke meget bra, har du regna på allup-weight?
              alt under 5,8kg hadde jeg godtatt som flybart. men det er meg da

              Den macchien er råfin! kommer den med fast understell også, eller er det floats only?
              Plane is temporary, glory is forever

              Comment


              • #8
                Jeg har en 25% pilot sbach med 12s.

                Motor: Turnigy SK3 6374 192kv
                Esc: Turnigy K-force 120a HV opto
                Prop: 21x10
                Batterier: Nanotech 12s 4500Mah og Hyaiyn 3600Mah

                Balanserer bra med 12s midt på brettet og mottakerbatteriet bak ved siderorsservo. Hadde desverre et lite uhell på tur nr 4 men er i lufta igjen om kort tid.
                Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

                Comment


                • #9
                  Originally posted by BjornA View Post
                  har snust litt på et sånn type oppsett, hva slag batteri brukte du? c-rating?

                  For sport/imac type flyging tror jeg 12s oppsettet ditt vi funke meget bra, har du regna på allup-weight?
                  alt under 5,8kg hadde jeg godtatt som flybart. men det er meg da

                  Den macchien er råfin! kommer den med fast understell også, eller er det floats only?
                  Den har små, små hjul i foats, så det skal være mulig å ta av fra gress. Men de er laget av ganske tynn glassfiber.

                  Comment


                  • #10
                    RC Groups - View Single Post - Pilot RC Sbach 342 30cc build thread

                    Ser jo at du har denne motoren liggende, da må jo dette være et perfekt oppsett..
                    Last edited by jijohans; 14-04-13, 18:11.
                    -Jim Johansen-
                    Flyklart:
                    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                    Under construction:
                    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                    Comment

                    Working...
                    X