Announcement

Collapse
No announcement yet.

TWM 42% Ultimate 10-300 ''Carbon edition''

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TWM 42% Ultimate 10-300 ''Carbon edition''

    Etter og ha ligget noen år på lager, så fant jeg ut at jeg må riste liv i den gode gamle ultimaten min..
    Kjøpte modelen sommern 2006 tror jeg det var, Så har den fått mye fly tid og ikke minst blitt misbrukt på høyeste plan.
    Fløy den sist på fargernes treffet 2010 med en Jetcat turbin i understellet. Kan vel si at modellen fikk en del juling den helga.
    Etter stevnet begynte jeg og restaurere den. Rev av al betrekning og gikk over hele modellen med lim,
    Og begynte og trekke opp vinger. Etter det skjedde det ikke så mye mere.
    Etter jeg vraket 40% extraen min på isen i påsken på høland stevnet. Fant jeg ut at jeg må få i gang ultimate'n igjen.
    Det er jo en knall god maskin og ikke mins skikkelig KUL kjærre.
    Specs på den:

    Wing Span: 98 in / 2489 mm
    Wing Area: 3300 sq in / 213 sq dm
    Flying Weight: 38 - 40 lbs / 17250 - 18160 g
    Fuselage Length: 104 in / 2640 mm
    Motor blir en trimmet 3W 150QS
    Hitech HS7955TG rundt hele
    Og Seiko PS050 på sideroret..
    Attached Files
    Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
    Viking-Smackdown.com

    Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
    PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

    Jerofuel
    Lynx Heli Innovations

  • #2
    Her har kroppen fått Oracover Carbon trekk
    Attached Files
    Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
    Viking-Smackdown.com

    Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
    PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

    Jerofuel
    Lynx Heli Innovations

    Comment


    • #3
      Bra du deler her, og ikke bare på den hersens boka

      Finnes det noen videoer?
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4


        Er en liten film av den fr 03:50 med turbinen montert.
        Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
        Viking-Smackdown.com

        Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
        PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

        Jerofuel
        Lynx Heli Innovations

        Comment


        • #5
          Sliter med og få lastet bildene. Her er noen flere bilder..
          Attached Files
          Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
          Viking-Smackdown.com

          Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
          PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

          Jerofuel
          Lynx Heli Innovations

          Comment


          • #6
            Se her ja.....skjer det ting nå?

            Comment


            • #7
              Ja da anders e. Flyet er så og si ferdig. Tatt masse bilder jeg og legge ut. Men får ikke lastet det opp..
              Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
              Viking-Smackdown.com

              Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
              PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

              Jerofuel
              Lynx Heli Innovations

              Comment


              • #8
                Blir fett detta! Blir den svart under og over? (eeehh karbon...)
                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                EF Yak-54. 110"
                EF MXS 83"
                GB Yak-55 2,2m

                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                Takk til:
                Autopartner.se
                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                Comment


                • #9
                  Har du prøvd å komprimere bildene litt?
                  Vil se mere jeg......

                  Comment


                  • #10
                    Har komprimert bildene. Så skjønner ikke hvorfor det ikke går.. Komprimere dem litt til..
                    Blir ikke bare dette karbon trekket.. Blir noe chrom fil og litt orange farge.
                    Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                    Viking-Smackdown.com

                    Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                    PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

                    Jerofuel
                    Lynx Heli Innovations

                    Comment


                    • #11
                      Fått montert litt utstyr..
                      Attached Files
                      Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                      Viking-Smackdown.com

                      Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                      PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

                      Jerofuel
                      Lynx Heli Innovations

                      Comment


                      • #12
                        jeg pleier aldri å komprimere bilder.. får da de alltid med uten problemer.. hvordan gjør du det når du legger ut bilder da..

                        Og ultien blir rå den
                        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                        carl goldberg ultimate
                        DJI S900
                        piper pawnie el kjærre


                        Futaba 14SG
                        diverse epp tjafs
                        Per-Egil Furuseth

                        Comment


                        • #13
                          Det er ikke noe problem å hive inn større bilder her nei. husker i farta ikke hva jeg satte som max limit.
                          men skal prøve å øke da.. vent til å mårra, så skal jeg fikle litt.

                          Strøkent med karbon indoor-kjerre da!
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #14
                            Næmmen se der ja, er fortsatt liv i "øl te maten" jo
                            Var snasen med turbin den der da hehe
                            Gikk for seg med monteringa ihvertfall, hehe, husker ikke alt men var vel noen ytre påvirkninger vel??
                            Per Reidar Bremseth



                            Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
                            PA BadBoy med sc70fs
                            Seagull Harrier46 med os 70fs
                            pluss litt depron da..


                            Alt som går opp kommer før eller siden ned....

                            Comment


                            • #15
                              Må komprimere ned til 432 fra 4320piksler, ellers vil den ikke i dett hele tatt. noen bilder er jeg nedi 290piksler før den klarer og laste dem opp.

                              Nå er batterier og utstyr montert. Klar for opp start..
                              Attached Files
                              Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                              Viking-Smackdown.com

                              Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                              PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

                              Jerofuel
                              Lynx Heli Innovations

                              Comment

                              Working...
                              X