Etter og ha ligget noen år på lager, så fant jeg ut at jeg må riste liv i den gode gamle ultimaten min..
Kjøpte modelen sommern 2006 tror jeg det var, Så har den fått mye fly tid og ikke minst blitt misbrukt på høyeste plan.
Fløy den sist på fargernes treffet 2010 med en Jetcat turbin i understellet. Kan vel si at modellen fikk en del juling den helga.
Etter stevnet begynte jeg og restaurere den. Rev av al betrekning og gikk over hele modellen med lim,
Og begynte og trekke opp vinger. Etter det skjedde det ikke så mye mere.
Etter jeg vraket 40% extraen min på isen i påsken på høland stevnet. Fant jeg ut at jeg må få i gang ultimate'n igjen.
Det er jo en knall god maskin og ikke mins skikkelig KUL kjærre.
Specs på den:
Wing Span: 98 in / 2489 mm
Wing Area: 3300 sq in / 213 sq dm
Flying Weight: 38 - 40 lbs / 17250 - 18160 g
Fuselage Length: 104 in / 2640 mm
Motor blir en trimmet 3W 150QS
Hitech HS7955TG rundt hele
Og Seiko PS050 på sideroret..
Kjøpte modelen sommern 2006 tror jeg det var, Så har den fått mye fly tid og ikke minst blitt misbrukt på høyeste plan.
Fløy den sist på fargernes treffet 2010 med en Jetcat turbin i understellet. Kan vel si at modellen fikk en del juling den helga.
Etter stevnet begynte jeg og restaurere den. Rev av al betrekning og gikk over hele modellen med lim,
Og begynte og trekke opp vinger. Etter det skjedde det ikke så mye mere.
Etter jeg vraket 40% extraen min på isen i påsken på høland stevnet. Fant jeg ut at jeg må få i gang ultimate'n igjen.
Det er jo en knall god maskin og ikke mins skikkelig KUL kjærre.
Specs på den:
Wing Span: 98 in / 2489 mm
Wing Area: 3300 sq in / 213 sq dm
Flying Weight: 38 - 40 lbs / 17250 - 18160 g
Fuselage Length: 104 in / 2640 mm
Motor blir en trimmet 3W 150QS
Hitech HS7955TG rundt hele
Og Seiko PS050 på sideroret..
Comment