Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight 104" Extra elektrisk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Extreme Flight 104" Extra elektrisk

    Kjøpte denne av kenolang som hadde vært hyggelig å bygge ferdig (jeg hater det)
    planen er jeti ds16 + jlog 2.5 mot kosmik 200A og central box R200 (its very advanced (internhumor))

    servoer er 7980 for sideror, og 7950 for alt annet på 8.0V

    tenkt koblingsskjema for kosmik BEC er å sette den i paralell på ene batteriet før input på CB200, og koble + polen helt ut på mottaker/output siden. Jeg får da brukt 30A bec kretsen til å lade mottaker pakkene, og slipper å ta de ut, de vil da holde 7.8 eller 8V konstant.

    herlig blanding av engelsk og norsk, siden noe har vært på US forum

    weights ef104
    part grams lbs
    fuselage with rud and rud servo 5044 11,1201165
    cowl 522 1,150813008
    wings 1047grams each 2094 4,616479766
    wing cf tube 336 0,7407532
    elevator 193 grams each 386 0,850984331
    elevator CF tube 34 0,074957169
    TOTAL 8416 18,55410397



    noen tall blir da,

    28x10 oe 27x10 200 grams
    kosmik 200A, 300 grams
    hacker A150 2100 grams
    hacker Q80-6L 1300
    servos for aileron/ele 420 grams
    receiver and power + lipo 500 grams

    12s8800 65c gens 2600 grams
    14s8800 65c gens ace 3000 grams

    estimated weight Q80 + 12s 8800 13736 grams or 30.8lbs
    estimated weight A150 + 14s 8800 14936 grams or 32.9lbs

    mao 12s blir den endel lettere, men 14s får den både fler watttimer og endel mer power,


    tallene er basert på

    Q80-6L 12s 8800 65c , 27x10 183A max
    A100-8 12s 8800 65c 26x10 186A max
    A150-8 14s 8800 65c 26x10, 168A max (14s),
    A150-8 14s 8800 65c 27x10, 187A max (14s)





    skrik ut om dere ser noen feil, regnefeil, eller om jeg bare har gjort noe dumt!
    Last edited by xilian; 20-09-13, 14:03.

  • #2
    Valget er litt avhengig av hvordan du skal fly. Til imac trenger man lengre flytid,større batterier og større motor enn om du skal henge i proppen. Lurer på om hacker kommer med q100 snart. A serien er for tunge.
    Kjetil
    oops: . . ! . .

    http://www.vingmfk.com

    Comment


    • #3
      bruken er ren 3d, i den grad jeg flyr 3d med fly, men lov å prøve

      Q100 ja, googlet litt, finner 0 hits, så lite morro på gang her? :/

      titta jo litt på predator 30/8 også, men ser at den også er en 4-5 år gammel konstruksjon

      Comment


      • #4
        Originally posted by andersand View Post

        titta jo litt på predator 30/8 også, men ser at den også er en 4-5 år gammel konstruksjon
        Ikke den nye EVO serien
        Rune Haugen
        // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
        // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
        // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
        // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

        " It's all 100% electric ! "


        Comment


        • #5
          Kan hende du skal vurdere 25/8.
          Kjetil
          oops: . . ! . .

          http://www.vingmfk.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by kjetilmh View Post
            Kan hende du skal vurdere 25/8.
            Den bør kunne være et alternativ ja. KV på 170, 10-12S og 10-14kg.
            Pris kun 965 EUR +++
            Rune Haugen
            // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
            // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
            // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
            // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

            " It's all 100% electric ! "


            Comment


            • #7
              Batteriene bli litt lettere hvis du går ned på c verdien. 500 g til reciver og power er vel og ta i. Strømforbruk til servoer blir lavere med el enn bensin. Ingen vibrasjoner.
              Kjetil
              oops: . . ! . .

              http://www.vingmfk.com

              Comment


              • #8
                Hvis jeg skulle satt opp en 104" modell og valgt motor fra øverste hylle ville jeg valgt 25/8 EVO for 12s eller 30/8 EVO for 14 eller 15s.
                25/8 og 30/8 (gammel type) er viklet med samme tråd, og har samme maks Ampere i følge Plettenberg. (220A peak)
                Jeg regner med at 25/8 EVO og 30/8 EVO også har samme maks A, men gjetter litt nå.
                Alternativet fra Hacker ville for meg vært Q80-6L. Jeg er enig med Kjetil, og synes A100/150 er for tung for denne modellen, spesielt for 3D.
                Mvh
                Magne

                Comment


                • #9
                  30/8 evo vil kreve vel stor propell på 14s, og for mye pitch

                  på 25/8 evo er KV riktig, og vekten forsåvidt, 1400 ca bør jo bli bra med 14 og litt effektuttak, sparer endel hundre gram kontra A150-8

                  Predator 25/8 Evo. har desverre ca 0?! data på motoren.

                  jeg *kan* vikle om en 30/8 evo, men kanskje ikke heeelt det jeg er mest keen på, strengtatt er det jo bare å fjerne en turn eller en halv, men står jo ingenting om hvordan den er terminert eller turns?

                  Comment


                  • #10
                    Hei Anders.
                    25/8 har 25mm (stator) lengde, og 8 turns.
                    37/6 har 37mm (stator) lengde, og 6 turns.
                    (osv.)

                    25/8 EVO på 14s vil jo gi veldig høyt turtall da. Plettenberg vil sikkert ikke anbefale dette, men de er jo også veldig konservative med anbefalinger. De fraråder f. eks. også at en opererer "den gamle" 30/8 på 15s. Men vi er jo tre stykker i Norge som har gjort dette i flere år i IMAC, uten at noen ting har eksplodert av den grunn.

                    Ellers er jo selvfølgelig den "gamle" 30/8 fortsatt tilgjengelig, med kv=160. For 14s ville vel denne være et aktuelt alternativ. Jeg har brukt denne både med 15s og 12s. 12s gir for lavt turtall for 3D, men funker greit i IMAC.

                    Hvilken batteritype bruker du på 14s?

                    Jeg ble litt nysgjerrig på vekttabellen du har i første post.
                    Veier virkelig airframen (tom) over 8 kg, eller er det jeg som leser tabellen feil?

                    Mvh
                    Magne
                    Last edited by Magne_H; 21-09-13, 08:58.

                    Comment


                    • #11
                      jeg flyr heli på 14s på 700 maskiner og noen 800, så har "masse" gens ace 14s 4400 65c sticks, disse er overaskende lette for å ha så høy C rateing,

                      ja tom fuselage, med kun rudderservo er 8416 gram, desverre går litt tapt i pasteingen fra excel på formateringen. Har veid alle biter på nøyaktig vekt.

                      hovedgrunnen til 14s er at jeg har flere 14s, enn 12s batterier, skal sies at jeg har bestilt noen flere nå, og lavere ampertrekk, men 12s går jo også

                      Comment


                      • #12
                        Har dere gr.L elektro, siden dere operere med >50v spenning..
                        -Jim Johansen-
                        Flyklart:
                        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                        Under construction:
                        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by andersand View Post
                          bruken er ren 3d, i den grad jeg flyr 3d med fly, men lov å prøve

                          Q100 ja, googlet litt, finner 0 hits, så lite morro på gang her? :/

                          titta jo litt på predator 30/8 også, men ser at den også er en 4-5 år gammel konstruksjon
                          Jeg fikk denne meldingen fra Hacker i dag "The Q100 is not ready for selling, but soon.
                          We will have the last tests..."
                          BOOMA Intelliswitch

                          Odd A Eriksen

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by xxl View Post
                            Jeg fikk denne meldingen fra Hacker i dag "The Q100 is not ready for selling, but soon.
                            We will have the last tests..."
                            da handler jeg en sånn av deg da... du får skrike ut når man kan handle.

                            Comment


                            • #15
                              Sendte en mail til hacker i starten av august. Da hadde de "ingen" planer om q100. Tipper de har masse a100/a150 på lager.
                              Kjetil
                              oops: . . ! . .

                              http://www.vingmfk.com

                              Comment

                              Working...
                              X