Har noen erfaring med Great Planes sin Cap ? fløy opp en 2 meter for en kamerat, men virket baktung så det holdt. Måtte skyve stikka godt forover for å lande. Ekstremt kilen på balanseror og gravde seg inn i sving. I dag testet vi med CG lenger frem og det hjalp en del, men fortsatt flyr den som ei geit. Kan det være fordi modellen er 1,5 kg tyngre enn den skal være, eller stemmer ikke tyngdepunktet på tegningen ??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Great Planes Cap 232
Collapse
X
-
Tyngdepunktet på min Stevensaero cap der totalåpningen (kordenslengde) i kroppen er 33cm er fra 9,7 til 11,0 cm fra forkant inne ved flykroppen. det bakre tyngdepunktet er med andre ord 1/3 av totalen. Lykke til. Vekt har jo mye å si på Stall egenskapene. Med den symetriske vingeprofilen på min cap 232 40e cap må jeg holde litt dykkror for å komme ned. Mulig jeg har trimmet feil selv, men den flyr fint i level flight. Gjør jeg dette rett før landing og bare trekker av power, blir det stall rimelig raskt. Jeg må bruker litt dykkror Mulig du kan få gode forklaringer av noenMvh Andreas
Stevensaero, glede i noen balsaflak.
PCM.at mye glede i litt carbon
Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM
-
Siden jeg kjenner Wulf så er det nok fingertrøbbel eller allergi siden det ikke er tysk warbird fra tiden 40-45....____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no
Comment
-
er lett å regne ut cg ved hjelp av denne The scale model RC airplane: How to find the balance point (C.G.)
Comment
-
Jeg mistenker nokk at den er blitt for tung til å fly bra. Har selv en GP Su 31 2m og disse flya er utrolig solid bygget og derved noe tung i utgangspunktet. Skal de fly bra må en være svært kritisk til hva en monterer inn. Min fløy ikke bra før den fikk en lett og kraftig YS motor. Hadde først bensinmotor å canister men den ble rett å slett for tung til å fly bra. Nå med den lette YS 175 DZ motoren flyr den som en drøm.
Comment
Comment