Jeg har nå for andre gang kjøpt meg en Cap 232 fra VMAR.Den første jeg hadde gikk i bakken etter noen ganske få turer.Dette skjedde etter at jeg forsøkte meg på en krapp loop.Flyet flippa da rundt og pga at jeg var relativt lavt endte det i en kort spinn og i bakken.
Var i dag ute og tok jomfruturen med ny flyet.Og flyet er som en tro kopi av det første....når jeg forsøker å ta en loop eller rette opp flyet etter et stup.prøver det å flippe over på ryggen,og ikke rent lite heller,føles som om høyderor og balanseror er miksa sammen(det er de derimot ikke).Flippinga blir mer ekstrem jo større fart og jo mere høyderor jeg gir.
Hva er den mest sannsynlige årsaken til at et nytt fly,som er balansert etter boka og er rett og fint gjør sånn?
ps:det eneste jeg har merka meg er at balanserorene har en svak "propellform" Dvs at når balanseroret er sentrert innerst på vingen så er det noen mm for høyt ute på vingen.Men på tross av dette flyr flyet rett som en strek og inntrimminga av det gikk som en lek.kan dette gi slike symptomer som jeg nevner ovenfor?
Var i dag ute og tok jomfruturen med ny flyet.Og flyet er som en tro kopi av det første....når jeg forsøker å ta en loop eller rette opp flyet etter et stup.prøver det å flippe over på ryggen,og ikke rent lite heller,føles som om høyderor og balanseror er miksa sammen(det er de derimot ikke).Flippinga blir mer ekstrem jo større fart og jo mere høyderor jeg gir.
Hva er den mest sannsynlige årsaken til at et nytt fly,som er balansert etter boka og er rett og fint gjør sånn?
ps:det eneste jeg har merka meg er at balanserorene har en svak "propellform" Dvs at når balanseroret er sentrert innerst på vingen så er det noen mm for høyt ute på vingen.Men på tross av dette flyr flyet rett som en strek og inntrimminga av det gikk som en lek.kan dette gi slike symptomer som jeg nevner ovenfor?
Comment