Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til cg på Phoenix Models Corsair 40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til cg på Phoenix Models Corsair 40

    Har nettopp blitt ferdig med nevnte modell, men sliter med å oppnå oppgitt cg på 85mm. Dette er dog nesten 1/4 inn på vingen, alltså altfor langt frem i forhold til 1/3 reglen. Jeg sjekket i tillegg manualen til FMS sin Corsair som er veldig lik i størrelsen, som oppgir 110mm som jo er spot on 1/3 reglen. Er det noen som har flydd denne på 85mm med suksess? Jeg håper nesten det skal lenger bak for da slipper jeg å fylle nesa med bly. Evt bør jeg ta sjansen på å flytte det til 1/3, det er jo tross alt ikke ukjent at produsenter oppgir cg som er høl i hue.

  • #2
    Jeg har den FMS Corsairen du nevner 1400-serie V3, sliter med samme problem der, men det har nok noe med at jeg bruker hakket større lipo enn anbefalt og med høy C-rate. Så den er også nesetung, har ikke helt i hodet hvor mye foran 110 det ligger etter en liten mod. men noe er det.
    Det flyr helt greit slik, men på bakken er den veldig kilen for å ikke nose over.
    Den må ha mest mulig høyderor under takeoff til den har fart nok, og høy nok landingshastighet med økende høyderor under utrulling på stripa (gress).

    Men det kan vel være noe forskjell på plasseringen av understellet også, eller om de vinkler det litt...

    Comment

    Working...
    X