Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cessna 177 Cardinal - Jomfrutur og alt som hører med

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    En liten oppfølger:

    Jomfrutur uten flottører ble tatt i dag. Går så det griner! (APC 10x6)
    Utrolig hvor mye flottørene egentlig stjeler av effekt i forhold til hjulene...

    Etter å ha lekt en del med mini futana'n trodde jeg det skulle bli kjedelig å finne frem cessnaen igjen, men nei da. Fortsatt like artig!

    Og landingshastighet er 0 problem. Det største problemet er vel egentlig at det seiler så bra at det tar en liten evighet før landingshastigheten er nådd... Til tross for en del sidevind/kastevind er det veldig stabilt
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #47
      morsomt å høre. opplevde det samme med en carosel. hadde flotører først for jeg fikk den på vintere. men da sommeren kom og jeg fikk på hjul så var det som ett nytt fly . Mener også at det med landingshastigheten på ARC modellene er litt oppskrytt. carosel´n var også slik at den gjerne seilet forbi stripa også var det bare å prøve på nytt.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #48
        Ang. "høy" landingshastighet. Dersom en er vant med å fly lette høyvingede balsa trainere så kan jeg forstå at folk sier det.

        Hjalp en jeg kjenner med hans jomfrutur her om dagen. Det var et slikt balsafly. Kjempelett å fly, det skal sies. 2m vingespenn og 6.5ccm webra motor... Får liksom ikke tatt helt av

        For en som er helt fersk og aldri har fløyet på simulator er jeg enig i at det(lette balsafly) er et fint nybegynnerfly. Men jeg tror det er fort gjort å gå lei når en så vidt klarer å få flyet til å loope. Flyet endte forresten sine dager stående vertikalt i åkeren etter at vingestrikkene røk 2 dager senere... Tror det var en uheldig kombinasjon av vindkast og uforsiktig bruk av høyderoret som var årsaken da strikkene var hele og nye samt at en god del av dem ble brukt... Flyet var visstnok nærmere 20 år gammelt så det var kanskje på tide

        Heldigvis har han fått tak i nytt fly...
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment

        Working...
        X