Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetråd: Phoenix Model Tucano 60CC 1/4 ARF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tror det blir fin lyd uansett jeg med den motoren.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #17
      Originally posted by tyor View Post
      Tror det blir fin lyd uansett jeg med den motoren.
      Hehe får håpe det. Med canister gir den i hvert fall veldig flott lyd, men den får jeg dessverre ikke plass til pga understellet
      Lars Norberg

      Comment


      • #18
        Apropo understell, jeg har enda til gode å se et medfølgende retracts-sett fra Phoenix som ikke begynner å skrangle etter kort tid, selv om du lander pent osv.
        De ser ok ut i utgangspunktet, men materialene er i skikkelig Uri Geller kvalitet. De med faste understell som 3D-fly osv. er som regel helt greie, men retracts (spesielt leggene) pleier å være for mykt materiale.
        Du må gjerne prøve dem, men siden det er luft så er det litt mer styr enn å sette inn noe elektrisk med bedre kvalitet med en gang

        Comment


        • #19
          Originally posted by SmurfAir View Post
          Apropo understell, jeg har enda til gode å se et medfølgende retracts-sett fra Phoenix som ikke begynner å skrangle etter kort tid, selv om du lander pent osv.
          De ser ok ut i utgangspunktet, men materialene er i skikkelig Uri Geller kvalitet. De med faste understell som 3D-fly osv. er som regel helt greie, men retracts (spesielt leggene) pleier å være for mykt materiale.
          Du må gjerne prøve dem, men siden det er luft så er det litt mer styr enn å sette inn noe elektrisk med bedre kvalitet med en gang
          Jeg må nok forberede meg på å skifte det ut med tiden vil jeg tro. Det ser sånn passe solid ut, men er ikke akkurat Beotech eller lignende. Men så må jeg jo også innse at modellen kostet mindre med understell inkludert. enn understellssettet til Eurosporten gjør :P Vi får teste det noen runder og se om det gjør jobben eller om modellen er verdt investering i nytt.
          Lars Norberg

          Comment


          • #20
            Da kom eksos delene i posten fra Eureka Rc i dag så da får man prøve å få til et fint utblås på undersiden.
            Lars Norberg

            Comment


            • #21
              Flott fly, fint du tester understellet, så håper på noen betrakninger av modellen her etter vert. Supre bilder.
              Mvh Andreas
              Stevensaero, glede i noen balsaflak.
              PCM.at mye glede i litt carbon
              Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

              Comment


              • #22
                Måtte sette den sammen for noen bilder for artikkel jeg skriver for Modell og Elektronikk så er ikke så altfor mye arbeid igjen nå
                Lars Norberg

                Comment


                • #23
                  Dette prosjektet går altfor sakte. Men litt rolige dager med Corona om dagen så fikk loddet ferdig eksosbendet i går. Litt pussing så er den klar, synd jeg ikke fikk plass til canister i modellen.


                  Click image for larger version

Name:	2020-03-17 08.40.58.jpg
Views:	335
Size:	59.7 KB
ID:	680043
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #24
                    Hei

                    Jeg har fløyet denne modellen i noen år nå, og har fått utrolig mye skryt av den..!!
                    og må selv skryte, den flyr nydelig, og gjorde det fra første tur, alt føltes spot on...
                    Min er med 50 ccm str elektro oppsett med 12 celler.
                    flytid ca 7 min. Utrolige sakteflygegenskaper med flaps.
                    Har forsterket «røret» på neselegg med syrefast stål, ellers er hovedleggene i originalt skikk. Men jeg lander myyykt på ei flott gresstripe.
                    Vet ikke om du har fløyet din ennå, men du har noe å glede deg til..!!
                    Attached Files
                    Last edited by pesoto; 23-06-20, 08:23.

                    Comment


                    • #25
                      Utrolig flott modell. Flotte bilder fra dere, tusen takk

                      Comment


                      • #26
                        Flotte bilder, må virkelig få ræva i gir og få min ferdig altså
                        Lars Norberg

                        Comment

                        Working...
                        X