Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorvalg for Ready on floats

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorvalg for Ready on floats

    Er det noen som har noen gode tips om hvilken motor jeg bør velge for min Ready ?. Jeg har tenkt på O.S LA 46 eller LA 65. Men siden LA 65 motoren er mye tyngre enn LA 46 så er jeg litt i tvil om hvilen motor jeg skal velge. Noen gode forslag ? Kom gjerne med forslag om andre motorer, men de må være i nærheten av O.S kvalitet og driftsikkerhet.

    Er det forresten noen som har en Ready med O.S LA 65 ?

    Skal fly Readyen med hjul først og så senere med flottører, det er derfor jeg tenker på en litt større motor som f.eks LA 65.

    Alle tanker, forslag og tips mottas med takk.

    Med vennlig hilsen

    Ole Martin Thu

  • #2
    Ready

    Kjøp en Irvin 53.
    Da kar du bra med overskuddskrefter, uten å ha for tung motor. LA 65 blir nok for tung.
    Irvin 53 motoren drar readyen opp fra løssnø med flottører på!
    Rc-flight.com har Irvin motorer til en bra pris!

    Svein

    Comment


    • #3
      Jeg har montert en Rossie .53 i min Ready. Skal bruke både jul og flotør.
      Har ikke hatt den noe særlig oppe i lufta enda...

      Comment


      • #4
        Ready/Rossi

        Fin kombinasjon det. Rossien er en FRYKTELIG hissig motor og har krefter i massevis for readyen.
        Har også brukt Rossi 53 aero på min Ready, litt vrien å justere inn, men duverden når den var rett juster!!!
        0% fuel, kald plugg og den tykkeste toppakningen var min oppskrift.

        Svein

        Comment


        • #5
          Tror nok 46LA er litt i svakeste laget, heller da en 46fx, men irvine 53 har jeg selv og er kjempe fornøyd med. Det vil nok fly med en 46la, men vil trolig bruke laaang rullebane for å ta av.
          Low and slow with power to go !!

          Comment


          • #6
            En .53 motor har nok krefter til Readyen. Tviler på om du får plass til noe større. Jeg hadde en .53 i min modell, og da var det trangt.

            Comment


            • #7
              Bruker en Magnum XL61ARFS firtakter i min Ready, har gått over til flotører på heiltid på dette flyet og da trivst den godt med firtakter. En må tilpasse rund motoren men det må en uansett med dei fleste andre motorane som er nevnt her (tips på Ready/Jupiter med denne motoren, slip ut plass for forgasseren i motorbukken så får du motoren fint plassert fram bak og bukken toler å bli nesten kløvd der forgasseren treffer den).
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment


              • #8
                jeg bruker en LA 46 i min jupiter, den bruker ca 5 meter på å ta av (med flaps), tror jeg vil anbefalle en litt større motor siden du skal ha floates på den.

                Comment


                • #9
                  Har SC 40 ABC og river den opp av vannet på 15meter...

                  Comment


                  • #10
                    O.S. LA har ikke kulelager noe som ikke er bra i det hele tatt. Kjøp en O.S 46FX det er en pålitelig motor med masse krefter. Du kan være uheldig med Rossi og få problemer med å justere den riktigt. Har aldrig vært borti Irvine, men det skal visst være en bra motor. Styr unna Leo, SC, ASP og Magnum. Enya er forresten også en veldig bra motor.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by FlyGuy
                      O.S. LA har ikke kulelager noe som ikke er bra i det hele tatt.
                      46 motoren snurrer samme propell som 40FX på omtrentlig samme turtall. At det er noe i veien for å ha en billig motor som går uansett, yter greit og ikke veier for mye skjønner ikke jeg. Om en 40FX (og ut ifra det en 46LA) er nok til en ready er nå en annen sak da..[/quote]

                      Comment


                      • #12
                        Hei dere med Irvine 53 og Ready. Hvilken propell bruker dere?

                        Comment


                        • #13
                          Har nå prøvd OS 40FP og det gjikk så vidt det var "UTEN FLOTØRER" (ingenting å gå på) så 46LA må vere ett absolutt minimum med flotører. Tror nokk gutta med 53 motorer og stor propell har best kontroll og kos med Ready med flotører (og selsagt meg selv med min Magnum XL61RFS og 13X6 APC).
                          Uansett kjøp en motor som er kjent for sikker tommgang og trotling, da det er skikkeligt kjedligt å ro etter modellen fordi motoren stoppa under taksingen.
                          Gert Hildrestrand.
                          Limets Venner.
                          Valdres Flyklubb Modell

                          Famous last words? Hey watch this!

                          Comment


                          • #14
                            Redy på flotører

                            Det er mer en nok men 46FX her en med dette motorvalget, og det er faktisk for mye krefter

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har jupiter og irvine....Har brukt mange forsjellige propeller, 11x6, 11x7, 11x9, 12x6 og 12x7. Brukte mest 11x7 og 12x6.
                              Low and slow with power to go !!

                              Comment

                              Working...
                              X