Announcement

Collapse
No announcement yet.

noen som selger Fieseler Storch arf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Aviomodelli ble for noen år siden kjøpt opp av Mantua.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #17
      Enda mer...

      Den franske flyet Morane-Saulnier M.S. 500 Criquet ble kalt for "Cigogne" eller "Locust" for stork..

      Russisk fly Antonov Oka-38 Aist.
      Aist (Аист) betyr Stork
      Da Storchen ble presentert for Stalin i 1939 etter "ikke aggresiv" pakten med Hitler, da spurte Stalin om Oleg K. Antonov (flykonstruktør for Antonov flyene i kiev, Ukraina) kunne sette i gang med kopier av Storchen. Det ble produsert noen få "Aist"er før tyskere begynte å innvadere sovjet i 1941.

      Og Tsjekkiskprodusert flyet Benes-Mraz K-65 Kap

      Det ble nevnt Fowler flaps her.. les det som står her: ..the key to the success of this aircraft was its wing incorporating the company's high-lift devices, comprising in the initial production series a fixed slot extending over the entire span of the wing leading edge, with slotted ailerons and slotted camber-changing flaps occupying the entire trailing edge.
      Kilde: http://www.kotfsc.com/aviation/fi156.htm
      Altså ikke Flower flapser på disse flyene (Har selv spurt om dette til David Lednicer i UIUC for noen år siden).
      Se på disse flaps typer her: Coming soon , http://142.26.194.131/aerodynamics1/...5.html#slotted

      Vingeprofiler brukt på disse flyene:
      Fi-156, Benes-Mraz K-65 Kap, Morane-Saulnier M.S. 500 Criquet : Göttingen 387? (ukjent pga ikke tilgang til originaltegninger eller info)
      Antonov Oka-38 Aist: TsAGI R-11 (se bildet av profilen)

      Jens Eirik
      Attached Files

      Comment


      • #18
        Originally posted by tyor
        fikk tips om ett byggesett som selges i sverige. http://www.modellhobby.com/prod_show.asp?code_no=L34433 er det noen som har erfaring med Mantua kit? og evt bestille fra ørstersund modellhobby?

        edit: hmmm det er vist aviomodelli sin de selger.
        Jeg har bygget Aviomodelli settet, vil ikke anbefale den med mindre du er glad i å bygge. Kroppen er en utfordring, den skal kles med 2*10 mm balsa (listebygge). Men er du glad i balsa, lim, pussekloss og høvel, så for all del! Vingen er grei (skum/abachi), men laaaangt fra skalariktig. Du kan også få kjøpt en spantebygget ving, men den er ikke stort bedre.
        Byggesettet ble solgt av Hobbyland (ModellHobby), hør om de fremdeles kan skaffe den. Kvaliteten på veden er bra, og alt er laserskåret med bra presisjon.
        Ellers kan du få kjøpt meget bra skalategninger via meg, har nettopp kopiert opp noen sett etter avtale med den engelske eieren. De er meget bra, men dette er naturligvis noe du kommer til å bruke tid på. Samt noen fanger med balsa og kryssfiner.
        Eller kanskje jeg skulle selge min ferdige og nesten ikke brukte Aviomodelli?

        Mvh Terje
        Mvh Terje Martinsen
        leder Modellflyseksjonen/NLF
        www.modellfly.info

        Comment


        • #19
          Ordene Hitler-Cub eller Tysker-Cub dukker opp i hodet mitt når jeg ser den gule itidligere i denne tråden .

          Litt som den stygge andungen. Fiesler'n tror den er en cub...

          Comment


          • #20
            Hei-
            RCFLIGHT http://www.rc-flight.com har Aviomodelli Storch i den lette versjonen på vei inn.
            Fiesler Storch FI-156 with slotted laser cut parts. Complete kit with all hardware. 50% Ready to Fly. Wingspan is 208cm. The famous German Airplane was considered the forerunner of the helicopter due to its short take offs and landings. This version was used to lift fallen Italian dictator Mussolini from the Gran Sasso Prison.
            Attached Files

            Comment


            • #21
              Originally posted by ØRN-BJØRN & JØRN
              Litt som den stygge andungen. Fiesler'n tror den er en cub...


              Takker for masse svar og informasjon. Dette er meningen skal være mitt første ordentlige skala prosjekt og da er vel kanskje ikke avimodelli en det beste valget. skal se litt videre hva jeg finner ut, Hdde tenkt å lage ett vinterprosjekt av dette.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #22
                Originally posted by tyor
                Originally posted by ØRN-BJØRN & JØRN
                Litt som den stygge andungen. Fiesler'n tror den er en cub...


                Takker for masse svar og informasjon. Dette er meningen skal være mitt første ordentlige skala prosjekt og da er vel kanskje ikke avimodelli en det beste valget. skal se litt videre hva jeg finner ut, Hdde tenkt å lage ett vinterprosjekt av dette.
                Hei Tom!

                Dersom du virkelig skal bygge skala, så glem Avion. Den er for kort i nesa, balanserorene er feil formet/for korte, samt en masse annet du vil finne ut etter hvert som prosjektet stiger frem.
                Jeg minner igjen om at du kan kjøpe tegninger via meg, jeg har også masse dokumentasjon på CD (bilder/treplan/detaljer).
                Jeg vil understreke at jeg ikke tjener en krone på dette, men videresender royalty til Dennis Bryant som har tegnet disse.
                Jeg har hans skriftlige samtykke til å gjøre det på den måten.
                Det er også laget skala understell til dette flyet som leveres fra Unitracts (koster 1.500 kroner, håper ikke kona leser dette forumet!).
                Glassfiber cowling er også å få tak i, samt laserskårne deler (ca £150).
                Vingespenn er 240 cm, akkurat passe etter min mening.

                Edit: Glemte å si; Har ca 100 bilder av den som står på Duxford, de kan du også få kopiert på CD. I tillegg står det en nyrestaurert Storch på Sola som er tilgjengelig for fotgrafering.

                Mvh Terje
                Mvh Terje Martinsen
                leder Modellflyseksjonen/NLF
                www.modellfly.info

                Comment


                • #23
                  Hei Terje har sendt deg en PM
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #24
                    Hei Tom

                    Ser du er på jakt etter Storch tegninger eller dokumentasjon som du trenger,jeg har tegninger til Svenson sin utgave,jeg har også en ferdigbygget og flydd den i flere år,koselig fly,det er også jeg som eier den gule i Video snutten fra Notodden.De trenger ikke å være grønne selv om de heter storch mener nå jeg da,den i fra svenson var malt i sand kamuflasje.
                    Om du er interisert i tegningene så er det bare å si ifra.
                    Mvh
                    Thor Arne Solberg
                    Team F4C Norway
                    www.skalamodeller.com

                    "Ekte fly hovrer ikke"

                    Comment


                    • #25
                      Hei

                      På tross av dårlig skalalikhet hos aviomodelli, så ser modellen ganske bra ut, og den er enkel å fly.
                      Jeg har 2 urørte esker liggende, jeg kan selge den ene for 1.200,-

                      Mvh

                      Viggo

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by tema95 View Post
                        Jeg har bygget Aviomodelli settet, vil ikke anbefale den med mindre du er glad i å bygge. Kroppen er en utfordring, den skal kles med 2*10 mm balsa (listebygge). Men er du glad i balsa, lim, pussekloss og høvel, så for all del! Vingen er grei (skum/abachi), men laaaangt fra skalariktig. Du kan også få kjøpt en spantebygget ving, men den er ikke stort bedre.
                        Byggesettet ble solgt av Hobbyland (ModellHobby), hør om de fremdeles kan skaffe den. Kvaliteten på veden er bra, og alt er laserskåret med bra presisjon.
                        Ellers kan du få kjøpt meget bra skalategninger via meg, har nettopp kopiert opp noen sett etter avtale med den engelske eieren. De er meget bra, men dette er naturligvis noe du kommer til å bruke tid på. Samt noen fanger med balsa og kryssfiner.
                        Eller kanskje jeg skulle selge min ferdige og nesten ikke brukte Aviomodelli?

                        Mvh Terje
                        Hei.
                        Jeg så i en gammel diskusjon fra 2005 at du hadde bygget Aviomodelli sin Storch. Jeg har settet liggende i eske fortsatt. Kjøpte det under navnet Krick, men det var Aviomodelli like fullt . Har gått gjennom delene og kan ikke se at slotten, eller den lille vingeprofilen i forkant av hovedvingen, er der. Eller er den det? Kan selvfølgelig øages. Tenkte ikke så mye skalalikhet, mere et lite byggeprosjekt i mørke vinterkvelder. Min venn Odd Olsen (vi fløy mye på åttitallet) har en Storch på rundt 2,5 m vingespenn. Tror det er en Svenson. Fløy fantastisk sakte, noe som jo er poenget med denne.
                        Hilsen
                        Rolv Bruun
                        Rolv Bruuns hjemmeside
                        Flisespikkeri er gøy!
                        Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                        Dyrøy MFK
                        ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                        http://rolv.info

                        Comment

                        Working...
                        X