Announcement

Collapse
No announcement yet.

Farge Canopy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Farge Canopy

    Jeg har fått en fin 28% Extra 300 i posten fra RC-flight i dag, men jeg vil gjerne ha litt farge på canopyen sånn at den ikke blir usynlig i luften.

    Noen som har gode tips til hvordan dette kan gjøres? Jeg kan jo lakke med transparent lakk inni glasset selvfølgelig men hvilken lakk er egnet?

    Har også lest om "Tinting canopies" i utenandske forum, forstår det slik at man bruker farge beregnet på klær e.l. men hvilke produkter på det norske markedet kan brukes?

    Jarle
    It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

  • #2
    Hei
    Kan ikke du bare bruke slik "sote"-lakk som folk bruker til å farge baklyktene på biler? Tror denne generelt er ganske slitesterk.
    Tore

    www.skalamodellflyklubb.no

    Comment


    • #3
      Du kan ringe Smallsize i Oslo, og bestille deg en lakk som heter Smoke, den brukes til å lakke sotingsfarge på vinduer til fjernstyrte biler. Den er veldig bra.
      Knut Erik
      But it flies, so who cares??
      www.torqueroller.com
      Steikje galen
      www.skalamodellflyklubb.no
      www.teamflyingcircus.com

      Comment


      • #4
        Ja, du kan bruke klesfarge. Husker ikke hva den heter, men det er den du får i alle jerniabutikker og store matbutikker. Det er en pakke med farge og så er det beregnet at du må kjøpe med en kg. salt. Bland fargen i vann i en stor balje som dekker hele canopyglasset slik at fargen blir jevn. prøv deg frem med den plasten som du klipper ut først og ta tiden. husk å skylle godt med hånddusjen med en gang du tar glasset ut av fargebadet slik at du ikke får renner. Lykke til! Nå kom jeg på hva den heter. Den heter NITOR Tekstilfarge.
        Last edited by Guest; 08-02-06, 22:10.

        Comment


        • #5
          Takk for det, tror jeg må prøve den. Jeg liker å unngå lakksøl og tynner hvis jeg kan..

          Jarle
          It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

          Comment


          • #6
            Quick spraylakk på innsiden av klar canopy fungerer bra. Rengjør skikkelig og påfør 2-4 tynne lag på god avstand. Metallic farge (feks grå eller blå) gir en semitransparent 'airbrush' finish.

            Comment

            Working...
            X