Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fliton modeller hos griffin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fliton modeller hos griffin

    Er litt lei av formosaen, synes ikke flyegenskapene er de beste, sikkert mye pga unøyaktigheter under byggingen.

    Har derfor lyst på et "skikkelig" 3D fly som jeg kan sette over utstyret fra formosaen, en hyperion 2213-20 som vel er god for ca 180W og 1 kg thrust med en APC 10*5 prop.

    Ser at griffin har to modeller fra fliton som kan være aktuelle, prisen er også meget bra synes jeg. Modellene jeg tenker på er Extra 330 Mini og Podigy 3D.

    Noen som har erfaringer med disse modellene, eller har noen betraktninger å komme med?

    Ser ut som ekstraen er den letteste og dermed passer best til min motor siden jeg ikke kan gå høyere enn 10*5 prop.
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    Extraen er ihvertfall lekker og se på . Har ikke fått bygd den ferdig enda .
    Falcon
    -------------------------------------------
    Morten Rolfsen
    Kristiansund

    Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
    -------------------------------------------

    Comment


    • #3
      leste nettopp en review av begge flya på e-zone. det blir helt sikkert extraen. tror også den passer best til det utsyret jeg har. i reviewet på e zone kom flyvekta på 600gram, og utfra bildene så hadde han vært ganske spandabel med epoxyen så det er sikkert rom for å komme noe under 600g

      hva slags utstyr bruker du falcon? er byggeprosessen grei?
      Alf Surdal
      Hovsherad

      Comment


      • #4
        Originally posted by Alf Surdal
        og utfra bildene så hadde han vært ganske spandabel med epoxyen så det er sikkert rom for å komme noe under 600g
        Om Fliton har samme kvalitet på alle produktene tror jeg ikke du skal være sparsom med epoxy. Lavbudsjetts 3D-puslespill sitter ikke spesielt godt sammen med superlim, og det ser ut som det er det som er brukt på Extraen.
        Når ikke alle flater i skjøter har kontakt hjelper det ikke med tynn CA, for det fyller ikke.
        Jeg brukte ikke epoxy i det hele tatt, ikke før første smell da alle limskjøtene i fronten løsnet..
        Run, live to fly, fly to live, aces high!
        Erlend Larssen

        Comment


        • #5
          Fliton bygger pene fly... flyr knallbra gjør de også. Har Infinityn selv og har fløyet den store Extraen noen turer... samt sett Prodigyn og Mini Extraen i aksjon
          Vær klar over at de bygger fryktelig lett. For Mini Extrans del kanskje for lett.
          En i klubben har en Mini Extra....vingen brakk i to på en av de første turene (hvis det ikke var den første)
          Han bedrev heller ikke noen spesielt belastende akrobatikk når det skjedde.
          Han har reparert flyet med karbonstang i vingen. Men surt og herpe ett splitter nytt fly på slikt. Husker jeg rett så påsto han at midtbjelken i vingen var balsa
          Ifølge denne tråden er han ikke den eneste.
          Fliton Extra 330 mimi - RCU Forums

          Jeg sitter med en følelse av at det jaktes vekt helt hemningsløst(les hodeløst) for tiden, spesielt på dedikerte elektro modeller......Lav vekt er ett konkuranse fortrinn og derfor hard kapital. Men det må tross alt være igjen litt mer enn betrekningen....kan ikke fjerne alt liksom.
          mvh MM

          Comment


          • #6
            Drev en gang i tiden og vurderte jumping jack fra fliton. Den også hadde svakheter som måtte forsterkes, når dette ble gjort var det vel få som hadde spesielle problemer med den. Har hatt den store extraen og kan skrive under på at de bygger lett, noe jeg mener er bra, så lenge ting holder. At det ikke tåler all verden av håndtering får en bare ta hensyn til og behandle det deretter, da mener jeg ikke selve flyginga. Et akrofly må selvfølgelig tåle å flys akro med.
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #7
              Originally posted by Alf Surdal
              leste nettopp en review av begge flya på e-zone. det blir helt sikkert extraen. tror også den passer best til det utsyret jeg har. i reviewet på e zone kom flyvekta på 600gram, og utfra bildene så hadde han vært ganske spandabel med epoxyen så det er sikkert rom for å komme noe under 600g

              hva slags utstyr bruker du falcon? er byggeprosessen grei?
              Jeg skal bruke hyp Z3007/30 motor i den , Hyp 30 a Fartsregulator / APC 10/7 propp og 3S lipo 20C. Jeg vet det er overkill men den fungerer extremt godt i mini funtanaen min . Når det gjelder servoer bruker jeg W-84 servoer .
              Bygger den ferdig når jeg engang får drept funtanaen . Ikke det at jeg gjør mitt ytterste for at det skal skje da . Funtanaen er knallgod og fly .

              Når det gjelder byggeprosessen så var det etpar ting som irriterte meg . Vingene festes bare på et punkt og det gjør at den blir litt "løs" i bakkant på vingene .
              Motorbukken må bygges og da delene ikke var merket om hvor de skulle stå endte jeg opp med opptrekk til venstre . hele greia kom som et puzzlespill og for at det skulle sitte såpass sammen at det ikke datt fra hverandre under bygging så måtte jeg lime mens jeg byggde det .
              Jeg rettet på ganske fort men det måtte knekkes fra hverandre igjen .
              Falcon
              -------------------------------------------
              Morten Rolfsen
              Kristiansund

              Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
              -------------------------------------------

              Comment


              • #8
                tja, mulig jeg skal gå for et noe større/tyngre fly da siden dere sier de fra Fliton er litt spinkle.

                har mulighet til å bruke en mega 16/15/4 og gire den ned en del. da vil jeg kunne dra 250W på en 11-12 toms propell tenker jeg.

                har dere noen forslag til gode 3D fly som vil passe et slikt oppsett? hadde en mini-funtana tidligere, kanskje et fly i den størrelsen vil passe..
                Alf Surdal
                Hovsherad

                Comment


                • #9
                  du har jo mini katana og hyperion yak 55
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • #10
                    Hadde en Ekstra 330 freestyle, men solgte den etter at jeg hadde åpna eska! Altfor spinkelt etter mitt syn samt at betrekning/finish var dårlig! Ellers så var jo designen og reviewene runtomkring bra!
                    Hilsen Hans Petter Yttergård...

                    Happy20-Mk Kato
                    Rainbow-Pilot
                    Mighty Knight-Marutaka
                    Antares-Simprop
                    Supra Fly 25-Pilot
                    Electra-CG
                    Calmato sports-Kyosho
                    Venus 40-GP
                    Laser 200-Sebino models
                    Proxima-Reichard

                    Comment

                    Working...
                    X