Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gode 50-90 size ARF-fly??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gode 50-90 size ARF-fly??

    Leter for tiden desperat etter et bra ARF sett i nevnte størrelse.
    Kunne egentlig tenkt å skaffet meg en Fliton Extra 330S Freestyle til da jeg bytta bort den forige jeg hadde. Men selvfølgelig er den utsolgt i Norge pr. i dag

    Er det noen av dere som har Fliton Edge540'n i samme størrelse?
    Vurderer også en slik men er egentlig ikke noe glad i Edge...så med mindre noen har noen særs gode erfaringer med den så drøyer jeg det selv om det jo hadde vært artig å sammenligne Extraen og Edgen.

    Har jo selvfølgelig lest testen av Vince Edge 540 3D men igjen er det det her med edge da... Den får jo grei omtale så det bør jo holdes åpent som et alternativ. Andre som her erfaringer med denne?
    (MFN) ModellflyNytt.no

    Er det andre fly ute på markedet det kunne være verdt å ta en kikk på?
    Er egentlig ikke interessert i profilfly / 3D fly som ser ut som ei låvedør med påmontert motor... Men om dere har erfaringer med noen som fungerer bra så kom med forslagene!

    Har tenkt å trene litt imac men vil også ha mulighet til 3D/Freestyle så pattern / 3D hybrider er vel midt i blinken (savner extraen min jeg )
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

  • #2
    selv sikler jeg på Hyperion yak 54 40e, som er reviewet her på mfn. den er for elektro, men jeg vil at det går greit å montere bråkemotor i den
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Originally posted by william123
      selv sikler jeg på Hyperion yak 54 40e, som er reviewet her på mfn. den er for elektro, men jeg vil at det går greit å montere bråkemotor i den
      Ja har tenkt på den jeg også... Kan vel godt hende det må noen forsterkinger på plass men det burde jo gå greit om en tar sine forholdsregler. Men så er det dette med CG da... En fuelmotor veier jo litt mer enn en elektromotor...

      Kanskje en rett og slett skulle kjøpt en slik en og klemt inn en fuelmotor...hmmmm Litt mindre modell en jeg kanskje egentlig hadde tenkt men...
      Last edited by esmel; 07-10-06, 15:38.
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #4
        hvis den er liten, kjøper du stor yak'en fra hyperion. den som er 185 cm mellom vingespissene
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #5
          Originally posted by william123
          hvis den er liten, kjøper du stor yak'en fra hyperion. den som er 185 cm mellom vingespissene
          Jo med det er jo ikke akkuratt en 50-90 size da....kostnadene med et slik fly utgjør en del lapper i differanse når en regner med servoer og motor.
          Jeg skal bare ha meg et enkelt og greit 3D/IMAC fly jeg kan fly litt innimellom jeg...Laveste pris og beste innhold i kitet er to vesentlige faktorer, uten at det skal utgjøre noen begrensning i forslagene deres

          Rush 3D 50 er det vel kanskje noen som har erfaringer med her inne??
          (Syntes forøvrig den er dyr i forhold til størrelsen sammenlignet med en del andre modeller...)
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Noen som har erfaring med denne?
            Siden finnes ikke
            Dumt at den er utsolgt...
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #7
              hva med denne da espen. eller skal det være noe ala ekstra/yak osv
              http://www.rc-flight.com/catalog/pro...a57ba6dc831fbe
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Originally posted by tyor
                hva med denne da espen. eller skal det være noe ala ekstra/yak osv
                http://www.rc-flight.com/catalog/pro...a57ba6dc831fbe
                Nevnte den to poster lenger opp som et alternativ (om en noe dyrt)
                Samtidig så ser jeg folk har slitt litt med dette med CG samt flikking på den modellen... Flikking og 3D passer dårlig sammen! Men det kommer vel kanskje noe an på hva folk velger å motorisere den med...

                Siden du spør så er jeg på utkikk etter noe som ligger på +\- 150cm i vingespenn og lengde samt har høy nok profil på kroppen og stort nok sideror til at det klare å gjennomføre en ok KE uten å måtte ha full throttel og fulle utslag på sideroret... De fleste extra/yak ol. modeller klarer jo dette. I tillegg har en jo noen personlige og høyst subjektive preferanser...

                Vekt er også helt vesentlig. Vekta spriker VELDIG på modeller i denne størrelsen. Dessuten er det jo noen eksempler på at såkalte 3D/Freestyle modeller ikke er spesielt egnet til det... Ønsker rett og slett å unngå å kjøpe katta i sekken.

                Vel, nå har jeg kanskje litt store krav men det er jammen ikke mye å velge mellom til denne bruken i den størrelsen...syntes nå jeg da.

                Noen som har prøvd Hangar9 FuntanaS 40 ARF eller vet noe om den, spesielt sammenlignet med Katana Freestyle 50. Katana'n er det jo skrevet en del om her inne så jeg har ikke noe stort informasjonsbehov omkring den modellen men H9 Funtana'n derimot...
                Siden finnes ikke
                Nå er jo den også selvfølgelig utsolgt...
                Last edited by esmel; 07-10-06, 17:21.
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment


                • #9
                  denne yak'en ser ut til å være fin:
                  http://rcnet.no/rc/product_info.php?...roducts_id=392
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • #10
                    Hei.. har du vurdert ESM Katana freestyle 50???
                    Denne har jeg god tro på!!
                    MC 22s
                    Toplight standard
                    Tragi 603 custum
                    Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
                    Raptor 50v2. Os hyper
                    Seb-art katana 30
                    taxi 2400 on floats. roto 35vi
                    extreme composite Otop 3D. Os 140rx
                    Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
                    C-arf Superextra 3,1. 3w 150
                    _____________________________
                    Hans-Are Jenssen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by hanza
                      Hei.. har du vurdert ESM Katana freestyle 50???
                      Denne har jeg god tro på!!
                      Vel...det er en del negativ omtale om den rundt om kring mtp. flyegenskapene folk tror den har siden det står "Freestyle" i navnet...
                      Har egentlig liten tro på katana siden den har såpass lav kroppsprofil...

                      Sjekket litt opp rundt H9 Funtanaen også og den tror jeg havner i samme bås som Katanaen mtp. flyegenskaper...lite effektivt sideror og lite løft i kroppen i KE er vel det flest påpeker som negativt når det er snakk om 3D. Merk: til f.eks imacflyging så kan det jo godt hende den gjør nytta bare så det er sagt...
                      Last edited by esmel; 08-10-06, 03:46.
                      Espen Melby

                      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                      Comment


                      • #12
                        Vel...ny dag nye muligheter... På'n igjen
                        Har nå startet letinga uttaskjærs...kom over denne edgen (endelig en edge som ikke ser ut som en melkekartong med vinger...)
                        Blog - Aero Works
                        Selvfølgelig var også dette flyet utsolgt og nye fly er ikke klare til levering før i januar 07...typisk!
                        Video av flyet: Blog - Aero Works

                        Hvis noen forhandlere skulle lese dette: HVORFOR I ALL VERDEN TAR DERE IKKE INN AEROWORKSMODELLER!!!??? Manualene er jo kanskje av de beste på markedet og det ser det ut til at flyene lever opp til manualene for å si det slik... Pene er de i hvert fall!

                        Foreløpig oppsummering:
                        Ingen av de flyene jeg sikler etter er inne på lager hos noen norske forhandlere så da gjenstår det å se hvor lang leveringstid det vil bli om de må bestilles.

                        Om det kommer til å ta laaang tid så kan en nesten vente på den edgen...bare for å ha prøvd edge mener jeg...ser jo som sagt lovende ut det flyet.

                        Fortsett gjerne å komme med forslag. Kan jo hende jeg har oversett noe...
                        Espen Melby

                        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                        Comment


                        • #13
                          den edgen var virkelig fin! men jeg klarer ikke å se om det er delbar vinge. vet du om det er det espen?
                          William Jul Ringkjøb
                          Bodø MFK

                          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                          Comment


                          • #14
                            Det er ikke delbar vinge på den ut i fra manualen. Litt dumt men halvanna meter med vinge utgjør uansett ikke det største problemet. Det som derimot er dumt er at den som sagt er utsolgt og neste batch kommer i januar 07 noe som vil si at det i bestefall er februar før den evnt. kunne ligget på byggebordet, forutsatt at en velger en fraktmetode som ikke koster for mye $$.
                            Espen Melby

                            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                            Comment


                            • #15
                              wow, stilig fly og heftig flyging.
                              rykker litt i kortnummer-fingrene når man ser slikt.
                              Frank Thingelstad
                              2050 Jessheim

                              Comment

                              Working...
                              X