Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extra 330S fra New Power Modilisme

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Extra 330S fra New Power Modilisme

    Har bestilt denne lekre saken fra Torbjørn og Kåre som skal være nytt hjem til ys 63 en min som har stått i en Protech Tojeiro 50 som mangler nese nå.

    404 Not Found

    Er det noen som har noe erfaring med denne lekre lille saken??
    Hadde først tenkt på en fliton extra freestyle da jeg synes den er rålekker, men der blir nok ysen for spe.

    Dette flyet er konstruert av Benoit Paysant- Le Roux(forferdelig navn) f3a mester. Det er 135 cm i v-spenn og beregnet flyvekt på ca 1900 g.

    Skal komme med nærmere info på denne posten hvis interesse.

    Mvh Ronny Nilsen
    Tverlandet
    Bodø MFK

  • #2
    interessert i mere info ja!
    ser ut som et flott fly til å ha elektro i...
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Jeg er interessert i mer info jeg. Ser veldig bra ut dette. Håper på bilder fra stripa og gjerne video når du får den i lufta

      Stilig altså
      -----------------------------------------------
      Tomas
      Trondheim modellflyklubb
      www.heltpropell.com

      Comment


      • #4
        Ser meget interessant ut. Linjer og konstruksjon er mer pattern enn 3D. Forholdsvis tynn profil og ikke altfor store ror.
        Ser den er klargjort for både fuel og elektro. Spennende. Kom med mer info du!
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          kommet deg i gang med byggingen ronny?
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #6
            da har jeg også bestilt meg en slik extra fra T&K. håper den er her på onsdag-torsdag
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #7
              Åja!! ha ha william da blir det forhåpentlig dobbelhovring oppe på bana i vinter. Flyet ble hentet igår på posten, og en lykkelig extra eier kunne konstatere at dette ser meget bra ut, har fått limt på stab til sideror og høyderor samt hengslet alle ror.
              Noe veldig kjekt er er at ca hengslene er limt fast i ene enden på alle roran.
              To ting som jeg mislikte med dette flyet. Det er nesten identisk over og under
              fargeskjemaet, så det må antagelig legges noe dekor under for å lettere kunne se det i lufta.
              Den andre tingen er at det er ingen plasser i bruksanvisninga som forklarer hvor motor skal stå på brannvegg, ingen merker eller noe som helst.

              Har tatt en del bilder av settet som jeg skal få lagt ut.

              Comment


              • #8
                selvfølgelig blir det dobbelthovring
                min extra blir sendt i dag, så jeg regner med å ha den i hus på torsdag.
                jeg er ikke helt enig med meg selv for hordan motor jeg skal velge. tror kanskje det blir hyperion Z4020-14
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • #9
                  jeg ville gått for en Z4020-10 eller 12 på 4S
                  Jørgen Wake Stensen
                  Bodø MFK
                  Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                  Comment


                  • #10
                    Skal du ikke bruke den du hadde i blade xl?.


                    Her er noen foto av settet like etter at jeg hadde pakket det ut.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      kan hende jeg skal bruke samme motor som i bladen, men er ikke sikker. kanskje den blir litt liten. må se litt hva flyet veier tomt. har du mulighet til å veie bare flyet ronny?
                      William Jul Ringkjøb
                      Bodø MFK

                      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                      Comment


                      • #12
                        uansett, en Z4020 veier bare 100g mer enn Apache APXL 30 14T og ytelsen går opp en del mere enn vekten. Hvis du klarer å trekke MAX 700W ut av Apache er det sansynlig vis akkurat nok til 3D ytelse. men Blade XL syntes ikke jeg var sprek i det hele tatt, og den er en del lettere. i tillegg slet den med å få en 15x6 til å begynne å snurre.
                        Z4020 trekker du 900W uten problemer, og 1100W i Korte perioder
                        Jørgen Wake Stensen
                        Bodø MFK
                        Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                        Comment


                        • #13
                          Det går ikke dessverre å veie flyet tomt nå, hehe det er fylt med endel stasj.
                          Har montert alle servoer utenom trottle.
                          Det ble brukt hitecservoer allover. Har montert digitale hs 5245mg mini bak til høyderor og sideror, og standard hs 322 til balanseror. Hardware ser høvelig grei ut, bortsett fra slike låser som monteres på servohorn med en liten settskrue som servostanga går igjennom, disse tror jeg er litt for spe til 3d manøvre.
                          Sideror overføringen tar borti høyderoret ved bruk av dykkror og sideror ene veien, dette var veldig uheldig, da med tanke på ryggflatspinn og andre 3d øvelser med dykkror og sideror, dette burde produsenten ha tatt hensyn til.
                          Skal man fikse det må man enten skjære av på hyderoret eller motere mindre
                          sideror rorhorn og begge ting er meget uheldig med tanke på rorutslag for 3d.

                          Har lagt ved bilde av rorkonfilikten og av motor og bakre del av flyet.

                          Mvh Ronny Nilsen
                          Bodø MFK
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            New Power Modelisme; Electro power : 600-900 W
                            Servos : Ailerons : 2,5/3 kg - elevator : 3 kg - rudder : 3kg
                            Recommended servos Futaba S9602 Hitec HS225BB/MG
                            Hvor stor Propell er det plass til på flyet?
                            Last edited by jørgen123; 01-11-06, 08:09.
                            Jørgen Wake Stensen
                            Bodø MFK
                            Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                            Comment


                            • #15
                              Ja ja da var flyet ferdig,ferdig vekt ligger på like under 2300gram,og jomfrutur ble tatt idag etter noe komplikasjoner med en lekk quickfillventil, så det ble tatt jomfrutur uten cowling. Ysen startet velvillig og virker som med apc 13x4w propell skulle det bli bra med power iforhold til vekt. Forrige fly som motoren sto i hadde bra vertikal med apc 12x8 og det flyet veide ca 2800 gram.
                              Takeoff tok jeg med litt over halv gass så var den i lufta, og ett par klikk på trimmen så gikk den snore beint.
                              Jeg fant fort ut att her var det power i massevis da jeg dro den vertikalt.
                              Jeg hengde den i hover og det var på under halv gass så dette var jo veldig lovende.
                              Litt synd att jeg ikke festet cocpiten litt bedre for den løsnet og ble skadet i lufta.
                              Her er ett par bilder av flyet når det står ferdig.
                              Fikk også prøvd ett par knifeedger og det var minimalt med kobling der.

                              Skal komme tilbake med mere info når jeg har fått prøvd det mere.

                              Mvh Ronny Nilsen
                              Bodø MFK
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X